Connect with us

محدودیت های مایکروسافت در روسیه بیشتر می شود

منتشر شده

در

تحریم نصب ویندوز 10 و 11 در روسیه

غول های فناوری همچنان در حال کاهش فعالیت های خود در روسیه می باشند و از زمان آغازین این جنگ بیش از 450 نفر از کارمندان مایکروسافت در روسیه کار خود را از دست داده اند. از زمان آغازین این جنگ تا کنون شرکت هایی همچون AMD، Intel، Sony و Dell فعالیت خود را در این کشور به حالت تعلیق در آورده اند. همچنین روسیه واکنش متقابلی در مقابل تحریم های شرکت های فناوری نشان داد و حساب های شرکت گوگل در این کشور را مسدود کرد. اما با گذشت یک ماه از آخرین محدودیت های اعمال شده کاربران روسی اعلام کرده اند هنگام دریافت برخی از محصولات شرکت مایکروسافت با محدودیت هایی رو به رو شده اند. این خبر شائبه ای را در بین کاربران ایجاد کرده که شاید مایکروسافت مانند دیگر شرکت های فناوری تحریم هایی را نیز برای این کشور به اجرا در آورده است.

محدودیت های شرکت مایکروسافت در روسیه

اواخر ماه گذشته مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد فعالیت خود را در روسیه به دلیل جنگ پیش آمده کاهش دهد و در ماه مارس فروش محصولات جدید خود را در این کشور به حالت تعلیق در آورد و حساب های Git Hub توسعه دهندگانی که در شرکت تحریم شده روسی کار می کردند را مسدود کرد.

مایکروسافت در روسیه تحریم شد
مایکروسافت در روسیه تحریم شد

خبرگزاری های روسیه در اواخر هفته گذشته اعلام کردند که برخی از کاربران روسی نمی توانند ویندوزهای 10 و 11 را از وب سایت مایکروسافت دریافت کنند. با گذشت چند روز این خبرگزاری ها اعلام کردند این محدودیت ها سراسری شده و کاربران روسی نمی توانند به سرویس مایکروسافت دسترسی داشته باشند. در کنار این محدودیت ابزار Media Creation Tool نیز غیرفعال شده است. محدودیت های ایجاد شده از سوی مایکروسافت بدون هیچ اطلاعیه ای از سوی این شرکت اعمال شده و هنوز از سوی مقامات مایکروسافت بیانه ای منتشر نشده است.

کاربران روس در حال حاضر نمی توانند ISO و ویندوز 10 و 11 را مستقیماً از سرورهای مایکروسافت دریافت کنند و برخی از مردم آنها گفته اند ابزارهای ویندوز 11 را می توانند دانلود کنند اما هنگام راه اندازی با خطای 404 و ناموجود بودن فایل دایرکتوری مواجه می شوند. همچنین بعد از دانلود Media Creation Tool با اخطار «به دلایل نامعلوم این ابزار در رایانه شما اجرا نشد» رو به رو می شوند.

بسته های نصب ویندوز 10 و 11 با استفاده از VPN در روسیه
بسته های نصب ویندوز 10 و 11 با استفاده از VPN در روسیه

این محدودیت تنها شامل آی پی های روسیه می باشد. کاربران روسی فقط می توانند با IP کشورهای دیگر به سرویس های مایکروسافت دسترسی پیدا کنند. بسته های نصب ویندوز 10 و 11 تنها با استفاده از VPN برای مردم این کشور در دسترس می باشد. هرچند پیش از این دولت روسیه اعلام کرده بود دسترسی به VPN ها محدود است و جرم محسوب می شود اما اکنون اعلام کرده اند استفاده از ابزار تغییر آی پی غیر مجاز می باشد و مشکلی برای افراد پیش نمی آید. طبق آمار اعلام شده به دلیل محدود شدن سرویس های شرکت متا، توییتر و اکنون مایکروسافت در روسیه تقاضا برای VPN به میزان 2692 درصد افزایش پیدا کرده است.

هنوز مشخص نیست آیا این نیز بخشی از برنامه مایکروسافت برای خروج تدریجی بیشتر محصولات یا خدمات خود از این کشور می باشد یا این اخطارها یک نقص فنی یا مشکل از سوی سرورهای مایکروسافت است.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار