ماینینگ

اخذ مجوز ماینینگ از وزارت صمت

استخراج ارز های دیجیتال توسط دستگاه ماینر مدتی است که تبدیل به یکی از راه های کسب درآمد برای مردم در سراسر جهان گردیده است. اما نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که برای استخراج ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و غیره با ماینر علاوه بر داشتن فاکتور رسمی، باید نسبت به گرفتن مجوز های قانونی مختلفی مانند برگ سبز گمرکی و مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایید. زیرا استخراج ارز های دیجیتال در ایران به عنوان یک صنعت شناخته شده است و برای وارد شدن به این صنعت به صورت قانونی باید جواز های لازم را دریافت نمایید.

شاید تصور کنید گرفتن مجوز های مختلف برای استفاده از دستگاه ماینر و یا راه اندازی فارم ماینینگ کار سختی باشد، اما بر خلاف تصور شما گرفتن مجوز های ماینر عملی ساده خواهد بود که در ادامه توضیحات مربوطه راجع به آن را به شما ارائه می دهیم. چرا که داشتن ماینر های بدون مجوز در چند سال اخیر با حساسیت های گسترده ای رو به رو شده و قاچاق به حساب می آید، بنابراین دولت حق توقیف دستگاه و گرفتن جرایم مالی سنگین را دارد.

در این مقاله خواهید خواند:

مزرعه ماینیگ قانونی در ایران
مزرعه ماینیگ قانونی در ایران

جرایم استخراج ارز دیجیتال بدون مجوز ماینر

دستگاه های ماینر از مصرف برق بالایی برخوردار هستند که می تواند برای منابع برقی کشور مضر باشد و با گذر زمان مشکلات متعددی برای صنعت برق کشور ایجاد کند. به همین علت در پی تدابیر و چاره اندیشی ها برای جلوگیری از این اتفاقات جرایم سنگینی برای استفاده غیر قانونی از ماینر در نظر گرفته شده است که برخی از آن ها به شرح ذیل می باشد.

  • جرایم سازمان محیط زیست برای آلودگی های زیستی ناشی از مزرعه ماینینگ
  • جرایم استفاده غیر قانونی از برق دولتی
  • جرایم استفاده از کالای قاچاق (ماینر های غیر قانونی)
  • جرایم و گرفتن زیان های تاسیسات برقی به علت فشار برق بالا

در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم که برای استخراج رمز ارزهای دیجیتال توسط دستگاه ماینر، در ابتدا ماینر قانونی به همراه برگ سبز گمرکی در ردیف گمرکی ۸۴۷۱۹۰۹۰ خریداری کنید و سپس برای دریافت مجوز های مربوطه اقدام نمایید. با گرفتن جواز های مختلف اداره مالیات و سازمان صنعت، معدن و تجارت نهایتا مجوز ماینینگ را دریافت خواهید کرد و از آن به بعد می توانید استخراج ارز های دیجیتال به صورت قانونی را ادامه دهید.

استفاده قانونی از دستگاه ماینر نیازمند برخوردار بودن از جواز خرید و فروش و جواز فعالیت در حوزه ماینینگ می باشد که در ادامه به طور دقیق تر مراحل قانونی آن را توضیح خواهیم داد.

خرید و فروش رمز ارزها به صورت قانونی
خرید و فروش رمز ارزها به صورت قانونی

خرید دستگاه ماینر قانونی از فروشندگان معتبر

از آن جایی که دستگاه ماینر تا پیش از تیر ماه 1398 به صورت قاچاق وارد کشور می شد به عنوان کالاهای غیر قانونی شناخته شده بودند، اما امروزه واردات این دستگاه به صورت قانونی و ردیف گمرکی مشخص صورت می گیرد و برای خرید قانونی آن صرفا باید به فروشندگان معتبر دستگاه ماینر مراجعه نمایید که این دستگاه را با فاکتور رسمی به شما ارائه بدهند. علاوه بر این ارائه برگ سبز گمرکی ماینر از فاکتور های مهم دیگر در خرید آن بوده که بیانگر واردات قانونی آن به ایران بوده است و مشکلات و نگرانی های استفاده از کالای قاچاق را از بین می برد. البته لازم به ذکر است که گرفتن برگه سبز از فروشندگان اجباری ندارد و همین که شما فاکتور رسمی را در اختیار داشته باشید به معنای واردات قانونی دستگاه ماینر مد نظر شما بوده است.

شما می توانید برای انتخاب دستگاه ماینر متناسب با نیاز های خود، راهنمای خرید ماینر را مطالعه نمایید و سپس نسبت به خریداری این دستگاه از فروشندگان معتبر سایت آی تی بازار اقدام نمایید.

فارم ماینینگ قانونی
فارم ماینینگ قانونی

کسب مجوز ماینر از سازمان صنعت، معدن و تجارت

همانطور که گفته شد استخراج ارز های دیجیتال توسط ماینر در ایران راهکار های قانونی دارد و نیازمند کسب جواز های مختلفی می باشد. یکی از این جوازها، مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت است که به صورت الکترونیکی صادر می شود، این سامانه الکترونیکی کسب جواز ماینر با نام سامانه بهین یاب راه اندازی شده و برای افراد در سراسر کشور کاربردی می باشد.

دریافت مجوز های ذکر شده به طور کلی کار سختی نیست و می توانید در مدت زمان کوتاهی مجوز مد نظر خود را کسب نمایید، اما لازم به ذکر است که دریافت آن ها در مناطق آزاد، شهرک های صنعتی، نیروگاه ها و مناطق تجاری آسان تر است و برای راه اندازی فارم ماینینگ در سایر نقاط مسیر سختی را پیش رو خواهید داشت.

در نتیجه در حین خرید ماینر باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف برق ماینر شما در حد صنعتی شدن باشد و به کمتر از 250 کیلو وات نرسد تا روند کسب مجوز ماینر در کمتر از یک روز انجام شود.

مجوز ماینر خانگی

از زمانی که ماینینگ خانگی در میان افراد رونق پیدا کرد، صنعت برق کشور با بحران های جدی رو به رو شد و برای جلوگیری از به وجود آمدن بحران در زمینه برق کشور، ماینینگ خانگی را غیر قانونی اعلام کرد. البته همچنان برخی از افراد هستند که در خانه ها و مجتمع های مسکونی از دستگاه ماینر استفاده می کنند و از آن جایی که اکثر کنتور های برق محله های  مسکونی قدیمی بوده اند و دیجیتال نیستند امکان ردیابی این افراد ممکن نیست.

اما در صورت شناسایی ماینینگ خانگی بدون مجوز، دولت می تواند دستگاه شما را توقیف کند و جرایم سنگینی را برای شما در نظر بگیرد. در نتیجه بهتر است برای ماینینگ کردن نسبت به گرفتن مجوز اقدام نمایید.

مجوز ماینر با ژنراتور

با پیشرفت دستگاه های ماینر و مصرف برق بالای آن ها، افزایش خاموشی های شهر و رو به رو شدن کشور با بحران برق استفاده از دستگاه ماینر خانگی غیر قانونی شمرده شد. در نتیجه برای جلوگیری از مصرف انرژی می توانید از ژنراتور های مختلف و متناسب با دستگاه خود استفاده نمایید تا در مصرف برق صرفه جویی شود.

پیش از تهیه ژنراتور برق برای ماینینگ به نکاتی مانند سوخت در دسترس خود،میزان صدای تولید شده دستگاه، دمای محیطی که قصد دارید ژنراتور را در آن قرار بدهید و کیفیت دستگاه و عملکرد آن برای کارکرد پی در پی در طول روز توجه داشته باشید.

مجوز ماینر با برق خورشیدی

همانطور که گفته شد ماینینگ کردن از مصرف برق بالایی برخوردار است که می تواند به صنعت برق کشور آسیب وارد کند و باعث به وجود آمدن مشکلات مختلفی بشود، در نتیجه افرادی که نسبت به ماینینگ صنعتی روی آورده اند، می توانند از پنل های خورشیدی برای ذخیره برق استفاده نمایند.

پرسش های متداول در مورد خرید قانونی ماینر

  1. آیا استفاده از بیت کوین در ایران جرم است؟

    خیر، تا کنون هیچ جرمی برای استخراج بیت کوین در ایران در نظر گرفته نشده است.

  2. آیا واردات تجهیزات ماینینگ قانونی است؟

    در صورتی که مجوز های لازم را از وزارت صمت دریافت نمایید این کار قانونی است و در غیر این صورت کالای قاچاق به حساب خواهد آمد.

  3. آیا استفاده از ماینر ها در آلودگی هوا تاثیر گذار هستند؟

    بله، از آن جایی که برای ماینینگ کردن از منابع انررژی و برق استفاده می شود قطعا در آلودگی هوای تهران نقش پررنگی دارند

  4. آیا گرفتن مجوز ماینینگ خانگی در ایران امکان پذیر است؟

    خیر، زیرا ماینیگ در ایران به عنوان یک صنعت در نظر گرفته شده است و برای جلوگیری از مصرف برق بالا در کشور، امکان ماینینگ خانگی وجود نخواهد داشت

  5. آیا استفاده از ماینر برای همه افراد ممکن است؟

    کار ماینینگ در ایران به عنوان یک صنعت در نظر گرفته شده است و فقط در صورتی که فضا و شرایط مربوطه را داشته باشید می توانید استخراج ارزهای دیجیتال را انجام بدهید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا