گوناگون

اسپیکر هوشمند مایکروسافت با قابلیت های ویژه رونمایی شد

اسپیکر هوشمند مایکروسافت با قابلیت های ویژه رونویسی و ترجمه محتوای جلسه ها رونمایی شد. اسپیکر هوشمند مایکروسافت تازه ترین محصول مایکروسافت است که امکان نت برداری و ترجمه متن را در پلتفرم مایکروسافت تیمز و جلسات برگزار شده در این برنامه را دارد. بعد از گسترش مشکلات مربوط به شیوع کرونا پلتفرم های متعددی برای برگزاری جلسات آنلاین ایجاد شدند. مایکروسافت هم برنامه Microsoft Teams را گسترش داد که یکی از پرطرفدارترین برنامه های برگزاری جلسات گروهی آنلاین بود. حالا با رونمایی از اسپیکر هوشمند مایکروسافت تمام جلسات برگزار شده در این برنامه به راحتی قابل ضبط و ذخیره سازی می باشد. این اسپیکر با هدف هوشمند سازی بیشتر برگزاری جلسات رونمایی و عرضه خواهد شد.

اسپیکر هوشمند مایکروسافت با قابلیت ترجمه و یادداشت برداری

لیست قیمت اسپیکر

اسپیکر هوشمند مایکروسافت چطور کار می کند؟

این اسپیکر کوچک به این صورت عمل می کند که هنگام برگزاری جلسات مایکروسافت تیمز، مثل یک کارمند عمل می کند که از تمام مباحث مطرح شده، یادداشت ‌برداری کند. این گجت همچنین توانایی شناسایی ۱۰ صدای مختلف را از افراد متفاوت دارد تا صحبت ها و صدای هر یک از اعضای حاضر در جلسه، به صورت مجزا ثبت شود. این ویژگی به اعضای مجازی جلسه هم امکان می ‌دهد که راحت ‌تر بدانند چه کسی در حال صحبت کردن است.

اسپیکر هوشمند مایکروسافت چطور کار می کند

از دیگر قابلیت ‌های این اسپیکر هوشمند باید به ترجمه همزمان اشاره کرد. یعنی اگر یکی از افراد حاضر در جلسه زبان متفاوتی داشته باشد، می ‌تواند به متن ترجمه شده‌ گفتگو دسترسی پیدا کند و آن را برای سایرین ترجمه نماید. هرچند این محصول با گسترش میزان استفاده از مایکروسافت تیمز در این دوران به این میزان از قابلیت ها دست پیدا کرد اما پیش از شیوع کووید ۱۹ هم مایکروسافت روی اسپیکرهای هوشمندی کار می ‌کرد و حتی سرفیس هاب نیز تاییدیه ‌ای دریافت کرده است تا نقش یک Intelligent Speaker را ایفا کند.

همکاری مایکروسافت با شرکت های دیگر برای ساخت اسپیکر هوشمند

مایکروسافت برای ساخت اسپیکر هوشمند جدید خود با کمپانی ‌های Yealink و Epos همکاری داشته است. ولی هنوز موارد زیادی در این مورد وجود دارد که باید آن پرداخت. مثل اینکه تاریخ عرضه و قیمت محصول هنوز مشخص نیست ولی انتظار می رود به زودی شاهد رونمایی از این محصول باشیم.

همکاری مایکروسافت با شرکت های دیگر برای ساخت اسپیکر هوشمند

اسپیکرهای هوشمند نسل جدیدی از گجت ها هستند که چند سالی است با قابلیت های مختلفی در بازار عرضه می شوند. برندهای مختلفی هم چون اپل، شیائومی، هوآوی و برندهای های دیگر محصولات متنوعی را در این زمینه طراحی و ساخته اند. این اسپیکرها قابلیت های هوشمند زیادی را پشتیبانی می کنند و اغلب از طریق اتصال بی سیم به دیوایس های الکترونیکی متصل می شوند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی جالبه، اسپیکر هوشمند مایکروسافت برای خبرنگار ها عالیه، در اینده احتمالا یکی از محبوب ترین و واجب ترین وسیله‌ برای خبرنگارا و گزارش گرا و مصاحبه کننده ها میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا