لپ تاپ

اپل فیس آی دی را به تمام محصولات خود اضافه می کند

به زودی فیس آی دی به تمام گوشی ها اپل، آیپدها و مک بوک ها اضافه خواهد شد. هرچند اپل اعلام کرده است که این اتفاق در چند سال آینده خواهد افتاد. اما علاوه بر گوشی های آیفون، مدل های مختلف آیپد و کامپیوتر های اپل از قابلیت فیس آی دی بهره خواهند برد. در گزارشی که در بلومبرگ منتشر شد در این باره گفت که اپل در سال های اخیر ویژگی فیس آی دی را به آیفون های خود آورد.

این قابلیت پرطرفدار حالا قرار است به دیگر محصولات این کمپانی هم اضافه شود. همه کاربران اپل می دانند که این شرکت اهمیت و اولویت بالایی را برای حفظ حریم شخصی کاربران خود در نظر می گیرد. چرا که با استفاده از Face ID یا شناسایی از طریق چهره، امکان دسترسی افراد دیگر به دیوایس ها بسیار کمتر خواهد بود.

اپل فیس آی دی را به تمام محصولات خود اضافه می کند

لیست قیمت مک بوک اپل

هدف نهایی اپل برای بالا بردن امنیت دستگاه های خود

مارک گورمن در گزارش خود در بلومبرگ اعلام کرده که قرار دادن Face ID در تمامی دستگاه ‌های اپل هدف نهایی این کمپانی است. این فرد همچنین معتقد است که دوربین درون نمایشگر برای تشخیص چهره، می تواند قیمت تمام شده محصول را بالا ببرد. پیش از این مینگ چی کو، تحلیل گر محصولات اپل اعلام کرده بود که احتمالا اپل تا سال 2022 شکل ظاهری گوشی آیفون را تغییر خواهد داد.

چرا که لازم است حفره یا ناچ از روی نمایشگر این گوشی برداشته شود و دوربین زیر نمایشگر در آن تعبیه شود. این تحلیلگر همچنین اضافه کرده است که اپل احتمالا از طراحی شبیه به گوشی های اندرویدی برای نسل بعدی گوشی های آیفون بهره بگیرد تا بتوان دوربین سلفی را در حفره درون نمایشگر استفاده کند.

هدف نهایی اپل برای بالا بردن امنیت دستگاه های خود

آیا تاچ آی دی از محصولات اپل حذف خواهد شد؟

در صورت به کار بردن تجهیزات لازم در همه دستگاه ها، اپل می ‌تواند استفاده از Touch ID را به‌ صورت کامل کنار بگذارد. اما به چندین دلیل مختلف فعلا باید این کار را متوقف کند. در گوشی آیفون SE و مدل های مختلف آیپد غیر از مدل آیپد پرو، گزینه Touch ID همچنان جایگزین ارزان‌ تری محسوب می شود. این سیستم تشخیص هویتی در عین کاهش هزینه ‌ها، امنیت مناسبی هم ارائه می‌ کند. در مک بوک هم نمایشگر آنقدر باریک است که نمی ‌توان سنسور تشخیص عمق را در آن قرار داد. پس با این حساب احتمالا در طراحی ظاهری این محصولات هم تغییراتی را شاهد خواهیم بود.

آیا تاچ آی دی از محصولات اپل حذف خواهد شد

چندی پیش آی مک 24 اینچ با طراحی جدید به بازار آمد. اما فعلا خبری از آی مک مدل 27 اینچی نیست. این احتمال می رود که اپل بخواهد بر روی آی مک جدید فیس آی دی را به کار بگیرد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اضافه کردن فیس آی دی خیلی خوبه و بدرد بخوره، اما حذف تاچ آی دی اصلا ایده خوبی نیست، اپل باید برای مشتریانش حق انتخاب بذاره تا هرکدوم و دوست دارن استفاده کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا