مقالات آی تی

امکان انتقال چت واتس اپ بین اندروید و iOS فراهم می شود

آیا تا به حال این اتفاق برای شما افتاده است که تصمیم بگیرید از سیستم عامل اندروید به iOS یا برعکس سوئیچ کنید؟ و یا قصد داشته باشید که هم زمان در دو دستگاه اندرویدی و iOS واتس اپ خود را نصب نمایید اما با انتقال اطلاعات مواجه شده باشید؟

برنامه WhatsApp به زودی این امکان را به شما خواهد داد که اطلاعات و تاریخچه چت در گوشی موبایل اندرویدی و یا iOS خود را جا به جا نمایید و از آن ها بک آپ داشته باشید. این خبر از توسعه دهندگان واتس اپ برای سیستم عامل iOS و نسخه WhatsApp 22.2.74 اعلام شده است و با استقبال کاربران واتس اپ و واتس اپ بیزینس قرار گرفت.

نحوه انتقال چت واتس اپ
نحوه انتقال چت واتس اپ

نحوه انتقال تاریخچه چت واتس اپ بین گوشی اندرویدی و iOS

به نظر می رسد که امکان انتقال تاریخچه چت بین دو گوشی موبایل اندرویدی و آیفون یا آیپد روند ساده ای نخواهد بود. فرآیند انتقال به هر دو دستگاه نیاز دارد که برنامه WhatsApp در هر دو گوشی موبایل نصب شده باشد و روند انتقال آن با استفاده از کابل یا اتصال از طریق Wi-Fi کار خواهد کرد. اما اگر روند انتقال داده در سایر برنامه های پیام رسان را مقایسه کنیم از iCloud، Google Drive و یا سرویس های ابری خود دستگاه استفاده می کنند که به این معناست که واتس اپ همچنان باید امکانات خود را ارتقا دهد و آن ها را به روز کند. علاوه بر این پیش از این امکان انتقال چت ها بین دو دستگاه با سیستم عامل iOS امکان پذیر بوده و به راحتی می توانید از طریق حافظه ابری آن ها را انتقال دهید.

انتقال چت واتس اپ iOS و اندروید
انتقال چت واتس اپ iOS و اندروید

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر تنها راه رسمی برای همگام سازی داده های واتس اپ بین گوشی های iOS و اندروید داشتن یک گوشی موبایل ساخت سامسونگ است و این قابلیت هنوز در سایر گوشی های موبایل اندرویدی با برند های مختلف مانند شیائومی، هوآوی و غیره پشتیبانی نمی شود. چرا که انتقال تاریخچه چت واتس اپ آز آیفون به سامسونگ از طریق کابل و با استفاده از برنامه Smart Switch سامسونگ صورت می گیرد.

امکان پخش ویس واتس اپ با خارج شدن از صفحه چت

علاوه بر این واتس اپ قصد دارد امکان پخش ویس در بک گراند را نیز در گوشی های موبایل اندرویدی و iOS فراهم بیاورد تا کاربران بتوانند حتی با خارج شدن از صفحه چت به فایل صوتی در حال پخش گوش بدهند.

این ویژگی که در سایر برنامه های پیام رسان مانند تلگرام از روز اول در اختیار کاربران قرار گرفته بود از سری ویژگی های ضروری در هر برنامه و پیام رسان ارتباطی می باشد که از کاربرد گسترده ای برای کاربران برخوردار است. شما  می توانید موسیقی مورد علاقه خود و یا فایل های صوتی درس را در یک صفحه چت مشخص شروع به پخش کنید و سپس از صفحه چت خارج شده و در حال گوش کردن به آن فایل صوتی به سایر کارهای خود نیز مشغول شوید.

ویژگی های ارتقا یافته واتس اپ در چند وقت اخیر دائما در حال افزایش است و قابلیت های مختلفی را برای کاربران فراهم می آورد تا با ایجاد سرعت و سهولت بیشتر در کار آن ها، رضایت و محبوبیتی بیشتر را دریافت نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا