موبایل

اندروید 12 با رابط کاربری و حریم خصوصی بهبود یافته رونمایی شد

اندروید 12 با رابط کاربری حریم خصوصی بهبود یافته عرضه شد. همانطور که انتظار می رفت، گوگل در رویداد I/O اندروید 12 را رونمایی کرد. البته اندروید 12 فعلا در نسخه بتا عرضه می شود. این سیستم عامل جدید برای دیوایس های اندرویدی از انیمیشن ها و جلوه های بصری جالب و جدیدی بهره می برد. رابط کاربری در اندروید جدید اصلاح پیدا کرده است و حریم خصوصی پیشرفت محسوسی نسبت به قبل یافته است.

کاربران اندروید مدت ها بود که منتظر رونمایی از اندروید 12 بودند که گوگل بالاخره آن را محقق کرد. لازم به ذکر است که اندروید 12 در سه ماه اخیر در نسخه بتا در اختیار توسعه دهندگان بود ولی این بار به صورت گشترده تری در اختیار کاربران قرار گرفته است. پیش بینی می شود بهبود های اندروید 12 نسبت به نسخه های قبلی جذابیت این سیستم عامل را برای کاربران بیشتر خواهد کرد.

ویژگی های آپدیت شده در اندروید 12

لیست قیمت گوشی موبایل

طراحی متفاوت در اندروید 12

طراحی یکی از مهم ‌ترین تغییراتی است که اندروید ۱۲ نسبت به نسخه های قبلی خود داشته و در واقع باید این بخش را یکی از نقاط قوت اصلی این سیستم ‌عامل دانست. رابط کاربری جدید اکنون جذاب‌ تر از قبل شده و ترکیب رنگ ها به گونه‌ای است که خواندن متون مربوط به رابط کاربری، دیدن آیکون‌ ها و محتوای روی صفحه بسیار آسان ‌تر و جذاب تر باشد. رنگ صفحه هم متناسب با صفحه ‌زمینه ‌ای که برای گوشی یا تبلت انتخاب می ‌کنید تغییر خواهد کرد تا ظاهری یکپارچه به آن بدهد.

همچنین گوگل این بار قابلیت جالبی را در اندروید ۱۲ قرار داده که با عنوان Color Extraction شناخته می‌ شود. در واقع Color Extraction رنگ ‌های اصلی و مکمل را از یکدیگر شناسایی کرده و متناسب با آنها، رنگ نوار نوتیفیکیشن ها، صفحه‌ قفل، منوی کنترل صدا، ویجت ‌ها و بسیاری چیزهای دیگر را تغییر می ‌دهد. علاوه بر این‌ موارد، شاهد اضافه شدن انیمیشن ‌های جدید و جذاب هم به این سیستم‌ عامل جدید هستیم که باعث شده گوشی ظاهر منسجم ‌تری داشته باشد.

طراحی متفاوت در اندروید 12

بهبود حریم شخصی Android 12 نسبت به نسخه های قبل

در بخش حریم خصوصی و امنیت هم این نسخه همانطور که قبلا در خبر ها اعلام شده بود بهبود های زیادی را برای گوشی موبایل و تبلت اندرویدی به ارمغان می آورد. اکنون مانند سیستم ‌عامل iOS، یک نشان ‌گر کوچک در سمت راست بالای صفحه به نمایش در می آید و به کاربر نشان می ‌دهد که آیا اپلیکیشنی در آن لحظه از دوربین یا میکروفون استفاده می‌ کند یا خیر. فقط کافی است روی آن ضربه بزنید تا منویی برای شما به نمایش در بیاید از اینکه چه اپلیکیشنی بدون آگاهی شما مشغول استفاده از دوربین و میکروفون است. در همان منو امکان غیرفعال‌ سازی دسترسی به میکروفون و دوربین هم وجود دارد.

بخش دیگر مرتبط با امنیت و حریم خصوصی Privacy dashboard نام دارد. در این بخش کاربر به ‌سادگی می ‌تواند مشاهده کند چه مواردی، چه مدت و توسط چه اپلیکیشن ‌هایی استفاده شده ‌اند. مثلا دوربین، موقعیت مکانی، میکروفون یا امکانات دیگر تا چه اندازه و توسط چه اپلیکیشن ‌هایی استفاده شدند.

بهبود حریم شخصی Android 12 نسبت به نسخه های قبل

در کل باید گفت این نسخه یک بار دیگر قدرت گوگل را در ارائه نسخه ای از سیستم عامل محبوب برای تبلت و گوشی اندرویدی را نشان داد که عملکرد بهتری از قبل را ارائه خواهد داد. این نسخه بتا برای گوشی های گوگل از همین حالا در دسترس است اما نسخه رسمی آن تا چند ماه دیگر عرضه می شود. غیر از آن گوشی موبایل شیائومی، گوشی وان پلاس، گوشی موبایل ایسوس، ZTE و اوپو می توانند این نسخه بتا را دانلود کنند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ما هنوز داریم از اندروید 6 استفاده میکینیم اونوقت اندروید 12 هم اومد به بازار، البته گوشی من سامسونگ قدیمی هست و نمتیونم اپدیتش کنم، ایشاله دفعه بعد ایفون 12 پرو بخرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا