نرم افزار

متا از اپلیکیشن Threads برای رقابت با توییتر رونمایی می کند

مدت زیادی است که می دانیم شرکت متا در حال ساخت یک پلتفرم جدید می باشد که می تواند رقیب سرسخت توییتر شناخته شود. متا فرصت را غنیمت شمرده است و از اوضاع بهم ریخته توییتر استفاده کرده و می خواهد یک پیام رسان مشابه توییتر را در این هفته معرفی کند. محصول جدید شرکت متا Threads نام دارد و می تواند با آمدنش شرایط را برای ایلان ماسک بسیار سخت کند. در چند ماه گذشته اطلاعاتی به صورت شایعه از این اپلیکیشن منتشر شده بود و اکنون این شایعه و خبرها از طرف شرکت متا تأیید شدند.

Threads اپلیکیشن رقیب توییتر

شرکت متا از راه دور به ایلان ماسک دست تکان می دهد و به سوی او حرکت می کند. خبرهای منتشر شده به ما نشان می دهد که متا اپلیکیشن جدید خود را با نام Threads برای رقابت با توییتر راه اندازی کرده است. این برنامه دقیقاً زمانی می خواهد راه اندازی شود که کاربران توییتر به دنبال یک جایگزین قدرتمند دیگر هستند. اپلیکیشن «ترِدز» که به اینستاگرام مرتبط است، روز سه شنبه در فروشگاه اپل به نمایش درآمد و قرار است به طور رسمی پنج شنبه از آن رونمایی شود. همچنین شرکت متا یک وب سایت شمارش معکوس برای انتشار این اپلیکیشن راه اندازی کرده است که هر ثانیه آن می تواند برای ایلان ماسک یک شلیک مرگبار به سمت او باشد.

رقیب جدید توییتر
رقیب جدید توییتر

برنامه Threads مکانی خواهد بود که در آن افراد می توانند در مورد هر موضوعی با یک دیگر بحث کنند و مانند توییتر افراد را دنبال کنند. تصاویر منتشر شده از این اپلیکیشن نشان می دهد که افراد می توانند از دسته اینستاگرام خود برای ورود به «ترِدز» استفاده و مخاطبین خود را دنبال کنند. به نظر می رسد این برنامه رابط کاربری مشابهی با توییتر داشته باشد و ویژگی های ارسال مجدد و لایک کردن توییتر را خواهد داشت. همچنین «ترِدز» می تواند داده های مربوط به سلامتی، اطلاعات مالی، اطلاعات تماس و موارد دیگر را جمع آوری کند. Threads ابتدا نام برنامه متا در سال 2019 بود که برای رقابت با برنامه پیام رسان متمرکز بر جوانان Snapchat راه اندازی شد، اما بعد از مدتی این محصول کنار گذاشته شد.

مبارزه مارک زاکربرگ و ایلان ماسک

هفته گذشته خبری مبنی بر مبارزه زاکربرگ و ایلان ماسک بر روی رینگ بوکس منتشر شد که ماسک رئیس شرکت متا را به مبارزه رو درو دعوت کرده بود، اما هیچ خبر رسمی از طرف مارک زاکربرگ و منابع معتبر برای برگزاری این مبارزه منتشر نشده است. ساخت برنامه Threads می تواند مشت محکمی بر صورت ایلان ماسک باشد که درد آن از مبارزه بر روی تشک بوکس سنگین تر خواهد بود. در روزهای گذشته، از آنجایی که توییتر با خطاهایی مواجه شد، استفاده از نرم افزارهای رقیب مانند Bluesky شاهد رشد قابل توجهی بودند. اوایل هفته ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد قرار است قوانین جدیدی در توییتر وضع شود که با اعتراض کاربران رو به رو شد. هرچند ماسک چهره زیبایی در توییتر نتوانست از خودش بسازد، اما از این راه توانست میم کوین های وابسته به خودش را با ارزش تر کند. با انتشار خبر راه اندازی پلتفرم Threads می توانیم شاهد پایان فعالیت توییتر باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا