موبایل

اپل به عنوان برترین فروشنده گوشی موبایل در جهان شناخته شد

اپل با کنار زدن سامسونگ به مهم ‌ترین و برترین فروشنده گوشی موبایل در جهان تبدیل شد. اپل، با فروش آیفون در سه‌ ماهه چهارم سال 2020 از شرکت سامسونگ سبقت گرفت و به‌ عنوان بزرگ ‌ترین سازنده و فروشنده گوشی هوشمند در جهان شناخته‌ شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی و مشاوره ‌ای گارتنر، اپل با فروش بالای آیفون از سامسونگ پیشی گرفته و به ‌عنوان اولین فروشنده مهم تلفن ‌های هوشمند لقب گرفته است.

شرکت اپل از سال 2016 تا به حال نتوانسته بود این رکورد را از آن خود کند. ولی حالا مشخص شده است که در سال 2020 میلادی توانسته برای بار دیگر به این رتبه دست پیدا کند. در سه ‌ماهه پایانی سال 2020، اپل 80 میلیون آیفون جدید فروخته که عمده این فروش مربوط به آیفون‌ های مجهز به فناوری 5G بوده است.

فروش اپل اپل بالاتر از سامسونگ

لیست قیمت گوشی آیفون

آیفون 12 با بیشترین فروش در بین محصولات اپل

مدیر ارشد تحقیقات موسسه گارتنر در گزارشی اعلام کرده که مشتریان در حالی ‌که برای برخی خریدهای خود محتاط هستند و حتی بعضی از خریدهای اختیاری خود را متوقف کرده ‌اند، اما وجود فناوری 5G و دوربین پیشرفته توانسته آن‌ ها را برای خرید گوشی آیفون 12 متقاعد کند. در مقایسه با سال 2019، اپل در سه ‌ماهه چهارم سال گذشته با فروش بیش از 10 میلیون گوشی موبایل آیفون بیشتر، توانسته است سهم بازار خود را از گوشی ‌های هوشمند در جهان، چیزی حدود 15 درصد افزایش دهد.

طبق گزارش‌ های منتشر شده از این موسسه سامسونگ به‌عنوان مهم ‌ترین و نزدیک ‌ترین رقیب اپل، شاهد کاهش سهم بازار خود تا 11.8 درصد بوده و حدود 8 میلیون گوشی کمتر از مدت مشابه در سال قبل به فروش رسانده است. به گفته تحلیلگر ارشد اپل در موسسه گارتنر، افزایش 15 درصدی سهم بازار اپل موجب ارتقای چرخه خرید شده است. تیم کوک مدیر عامل اپل نیز گفته که در دو ماه ‌اول 2021 بیشترین تعداد درخواست به روز رسانی آیفون را داشته و بیش از 65 میلیارد دلار از این راه درآمد کسب کرده است.

آیفون 12 با بیشترین فروش در بین محصولات اپل

ثروت رو به افزایش اپل با فروش گوشی های آیفون

علاوه بر این، اپل با انتشار گزارشی در چند روز پیش، اعلام کرد که این شرکت ظرف حدود 6 سال گذشته، 100 شرکت مختلف را خریداری کرده است. مدیرعامل اپل همچنین اعلام کرد اپل در حال حاضر هر سه تا چهار هبته یک شرکت جدید خریداری می کند که این موضوع باعث افزایش ثروت این کمپانی گردیده است. مدل های مختلف از گوشی موبایل و محصولات دیگری همچون آیپد، هندفری بی سیم اپل و لپ تاپ اپل در کنار محصولات دیگری مثل تلویزیون، اسپیکرهای هوشمند و دیگر گجت ها باعث افزایش گستره خریداران این شرکت شده است. اما سیاست های اپل به همین جا محدود نمی شود و خرید شرکت های دیگر، باعث شده این شرکت چیزی بیش از 2 تریلیون دلار ثروت داشته باشد.

ثروت رو به افزایش اپل با فروش گوشی های آیفون

گفتنی است که رشد پذیرش فناوری 5G در سر تا سر جهان موجب افزایش تقاضا برای گوشی آیفون شده است. همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی، کاربران به جای مدل ‌های رده بالا با قیمت 1500 دلار به دنبال گوشی‌ های هوشمند ارزان قیمت بوده‌ و به خصوص آیفون 12 مینی حتی با وجود فروش کم در فروش کلی تلفن‌ های هوشمند اپل مؤثر بوده است.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. درسته که دلیلش رو نوشتنین اینترنت 5G اما یکی از دلایلش ودیوهای تیک تاکی در سراسر اینترنت هم میتونه باشه، اصلا یه وسیله مهم شده استفاده از این گوشی آیفون 11 پرو آیفون 12 اصلا بدون اون ویدیو نمیگیرن😂😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا