راهنمای خریدراهنمای خرید گجتساعت هوشمند

اپل واچ و سامسونگ واچ پرفروش ترین ساعت های هوشمند دنیا

در گزارشی که به تازگی منتشر شده است، پرفروش ترین ساعت های هوشمند همچنان ساعت هوشمند سامسونگ و اپل واچ بوده اند. در بازار گجت های پوشیدنی سال ها است که اپل در راس قرار دارد، اما سامسونگ واچ همچنان رقیب قدرتمندش محسوب می شود. در این بین تلاش های شرکت های دیگر سازنده ساعت های هوشمند قابل توجه است اما واقعا قدرتی برای رقابت با این دو گجت محسوب نمی شوند.

هر چند قیمت اپل واچ و ساعت هوشمند سامسونگ بسیار بالاتر از رقبای دیگر خود است، اما همچنان در صدر جدول فروش قرار دارند. سامسونگ و اپل همچنین در عرضه دیگر گجت ها مانند هندزفری بیسیم هم از رقبای خود جایگاه بسیار برتری دارند. برای مثال اپل واچ و ایرپادز هماهنگی عالی را با گوشی آیفون و سایر دستگاه های اپل دارد.

پرفروش ترین ساعت های هوشمند اروپا  اپل واچ و سامسونگ واچ

لیست قیمت ساعت هوشمند

سامسونگ و اپل در رقابت مدام برای ساخت گجت های پوشیدنی

در اینکه اپل واچ همچنان محبوب ترین ساعت هوشمند دنیاست، شکی نیست. اما سامسونگ در این بین تمام تلاش خود را برای رسیدن به جایگاه معقولی کرده است. سامسونگ توانسته عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته باشد. به ‌خصوص طی یکی دو سال اخیر که گجت ‌های پوشیدنی سامسونگ در بازار درخشیدند. رقابت این دو کمپانی بادیگر رقبا در حدی بود که حتی اپل و سامسونگ هندزفری ‌های سیمی را از درون بسته ‌بندی گوشی ‌های جدید خود حذف کردند و در نتیجه فروش هندزفری بیسیم این دو برند افزایش پیدا کرد.

سامسونگ و اپل در رقابت مدام برای ساخت گجت های پوشیدنی

هرچند کاهش میزان فروش گجت های پوشیدنی اپل را بتوان از طرفی به این موضوع نسبت داد که کاربران منتظر رونمایی محصولات جدید این گروه هستند. چرا که محصولاتی نظیر ایرپادز و ایرپادز پرو تقریبا قدیمی شده اند و صحبت ‌های زیادی شنیده می ‌شود مبنی بر اینکه نسل جدید آنها با قابلیت ‌های خوبی عرضه خواهند شد.

رشد فروش سامسونگ و کاهش فروش شیائومی در گجت های پوشیدنی

سامسونگ در سه‌ ماه‌ نخست 2021 موفق شد 3.5 میلیون گجت پوشیدنی را به سراسر اروپا ارسال کند که به نسبت دوره زمانی مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است. بررسی ‌های صورت گرفته نشان می دهد که مدل های جدید ساعت‌ هوشمند این شرکت در کنار گلکسی بادز پرو، نقش اساسی در رسیدن به این موفقیت ایفا کردند. همچنین احتمالا با سه مدل گلکسی واچ 4 که در راه هستند هم به افزایش میزان فروش کمک شایانی خواهند کرد.

رشد فروش سامسونگ و کاهش فروش شیائومی در گجت های پوشیدنی

در این بین کاهش فروش گجت های پوشیدنی شیائومی مانند گام شمار نشان می دهد با وجود گجت های هیجان انگیزی چون سامسونگ واچ، کاربران علاقه کمتری به خرید گام شمار یا دیگر کجت های مشابه داشته باشند. با این وجود بعد از اپل و سامسونگ شیائومی در بازار اروپا در رده‌ سوم از لحاظ فروش گجت ‌های پوشیدنی قرار دارد و توانسته 2.5 میلیون محصول را به فروش برساند. اگرچه این میزان برای شرکتی مثل شیائومی کافی است اما به نظر می ‌رسد شرکت چینی وضعیت خیلی خوبی در این بازار ندارد چرا که معروف ‌ترین گجت ‌های پوشیدنی شیائومی یعنی می ‌بندها در اروپا خیلی طرفدار ندارند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تو این رقابت سامسونگ و اپل برای ساخت گجت های پوشیدنی، اپل خیلی بهتر عمل میکنه، هرچند که بخاطر ارزون بودن سامسونگ خریدار بیشتری داره و اما سطح کیفیت سامسونگ هرگز به اپل نمیرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا