کنسول بازی

بازی Resident Evil 8 سومین بازی پرفروش پلی استیشن 5

به تازگی بازی Resident Evil 8 به عنوان سومین بازی پرفروش پلی استیشن 5 معرفی شد. همچنین در هفته گذشته این بازی پر فروش ترین بازی هفته نیز لقب گرفت. به دنبال فروش موفقیت ‌آمیز بازی Resident Evil: Village، این بازی توانست در هفته‌ اول عرضه  به ‌راحتی جایگاه نخست جدول پر فروش ‌ترین بازی ‌های فیزیکی را از آن خود کند. جدیدترین قسمت این مجموعه بازی ترسناک، پس از بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury، پرفروش ‌ترین افتتاحیه بازی های امسال را داشته است. به ترتیب ۴۹ و ۳۱ درصد از فروش فیزیکی این بازی روی کنسول ‌های پلی ‌استیشن ۵ و پلی ‌استیشن ۴ بوده است. همچنین ۲۰ درصد از فروش بازی روی کنسول‌های خانواده‌ی ایکس ‌باکس رخ داده است. هرچند اختلاف فروش نسخه‌ فیزیکی بازی روی پلی ‌استیشن و ایکس ‌باکس قابل ‌توجه است.

بهترین فروش موفق Resident Evil 8 در هفته

لیست قیمت بازی های پلی استیشن

فروش بیشتر بازی رزیدنت اویل 8 روی PS5

نکته‌ جالب این  خبر در دنیای بازی ها این است که با وجود تعداد کمتر دارندگان پلی ‌استیشن ۵ نسبت به پلی‌استیشن ۴، فروش بازی Resident Evil: Village روی کنسول بازی سونی از نسل نهم بیش از پلی ‌استیشن ۴ بوده است. علاوه بر این، پس از دو بازی مرد عنکبوتی مایلز مورالز و اساسینز کرید والهالا، بازی Resident Evil: Village توانست سومین بازی پرفروش کنسول پلی ‌استیشن ۵ در هفته‌ اول عرضه‌ خود باشد. دو بازی دیگر، هر دو در نوامبر سال 2020 منتشر شدند و این یعنی رزیدنت اویل بهترین افتتاحیه بازی ‌های پلی ‌استیشن ۵ در سال ۲۰۲۱ را داشته است. در واقع، فقط فروش هفته‌ اول این بازی کافی بوده است که Resident Evil: Village به همین زودی هفتمین بازی پرفروش‌ پلی ‌استیشن ۵ لقب بگیرد. رکوردی که به احتمال زیاد برای بازی های پلی استیشن در هفته ‌های آینده بهتر خواهد شد.

فروش بیشتر بازی رزیدنت اویل 8 روی PS5

فروش موفق Resident Evil 8 بر روی کنسول ایکس باکس

پس از Call of Duty: Black Ops Cold War، این قسمت جدید از رزیدنت اویل توانست دومین افتتاحیه برتر روی کنسول‌ ایکس‌ باکس سری ایکس و اس باشد. فروش کلی این بازی هم پس از کال آو دیوتی و بازی Immortals Fenyx Rising سومین فروش برتر فیزیکی در کنسول ‌های نسل بعدی مایکروسافت است. هرچند فروش فیزیکی این قسمت در مقایسه با قسمت‌ های قبلی رزیدنت اویل کمتر بوده است. فروش افتتاحیه این اثر نسبت به بازسازی بازی رزیدنت اویل ۲ حدود ۲۵ درصد و نسبت به فروش افتتاحیه رزیدنت اویل ۷ تقریبا ۴۰ درصد کاهش داشته است. با این حال، فروش فیزیکی آن نسبت به بازسازی رزیدنت اویل ۳ چیزی نزدیک به ۷۶ درصد بیشتر بوده است. رزیدنت اویل ۳ دقیقا زمانی عرضه شد که محدودیت ‌‌های زیادی برای کرونا ایجاد شده بود.

بهترین فروش موفق Resident Evil 8 در هفته

البته این کاهش فروش به خاطر کاهش فروش بازی‌ های فیزیکی در مقایسه با فروش دیجیتالی بوده است. در این سال‌ها به‌صورت کلی فروش دیجیتالی بازی‌ها رشد و فروش فیزیکی کاهش پیدا کرده‌اند. این روند با شیوع کرونا شدت بیشتری پیدا کرد. اگر بخواهیم مجموع فروش دیجیتالی و فیزیکی را در نظر بگیریم، معادله کاملا تغییر می‌کند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آمار جهانی بازی تو ps5 واقعا جالبه و بنظرم کاملا با امار ایرانی متفاوته، کال آف دیوتی توی ایران خیلی طرافدار داره تو پلی استیشن و پابجی که البته برای گوشی هستش، اویل تو ژانر ترسناک هست و کمی با سلیقه ایرانیا متفاوته با این حال دو بازی مرد عنکبوتی و اساسینز کرید هم تو ایران محبوبیت خوبی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا