راهنمای خریدراهنمای خرید تجهیزات گیمینگ

بررسی ویژگی های فنی و ظاهری PS5 در آستانه عرضه آن

هرچقدر هم اطلاعات و دانش ما نسبت به محصول جدید سونی یعنی پلی استیشن 5 بالا باشد باز هم از جذابیت رونمایی و عرضه این محصول چیزی کم نمی کند. در حالی که کم کم به عرضه پلی استیشن 5 نزدیک تر می شویم اطلاعاتی که از این محصول به دست ما میرسد کامل تر می شود در حدی که یکی از مدیران بخش طراحی سونی، به بررسی قطعات و سخت افزار این کنسول بازی پرداخته تا کاربران بتوانند درک بیشتری از آنچه در هنگام پروسه بازی درگیر آن هستند، داشته باشند. چندی پیش در یک ویدئوی نمایشی قطعات داخلی PlayStation 5 به طور کامل به تماشاچیان نشان داده شد.

عرضه پی اس 5 به زودی

لیست قیمت پلی استیشن

مشخصات فنی PlayStation 5

در پلی استیشن 5 یک برد اصلی وجود دارد. این موضوع یک ویژگی مهم است و این کنسول بازی را از ایکس باکس سری ایکس که دو برد اصلی و فرعی دارد متمایز می کند. پلی استیشن 5 در پنل جلویی خود دارای یک درگاه پرسرعت USB نسخه 3.2 نوع C و یک درگاه یو اس بی نوع A می باشد. در قسمت پشتی این کنسول ما شاهد یک ورودی برق، درگاه خروجی HDMI نسخه 2.1، رابط کابل LAN و دو درگاه یو اس بی پر سرعت نسخه 3.2 نوع A وجود دارد. در زیر صفحه محافظ بدنه کنسول یک فن با شعاع 120 میلی متر و عرض 45 میلی متر قرار دارد و به صورت کشویی در آن جا گرفته است. همچنین برای برقراری جریان هوای بهتر این فن از دو طرف کنسول به هوای آزاد دسترسی دارد. این فن و جنس مخصوص آن باعث می شوند پلی استین در برابر دما مقاومت بالایی داشته باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های پلی استیشن 5 حافظه SSD سریع آن است که با وجود آن سرعت خواندن و شناسایی داده ها به طور شگفت آوری بالا می روند. پردازنده این کنسول بازی یک چیپ سی پی یو بر اساس تکنولوژی Zen 2 و یک چیپ گرافیکی بر پایه تکنولوژی RDNA 2 را شامل می شود که در مجموع ساخت شرکت ای ام دی می باشد.

مشخصات فنی پلی استیشن 5

مشخصات ظاهری پلی استیشن 5

ابعاد پلی استیشن 5 در اندازه های 390 در 260 در 104 میلی متر است که نسبت به دیگر کنسول های بازی ابعاد بزرگی را شامل می شود. همانطور که اشاره شد فن بزرگ به کار رفته و سیستم جریان هوای مناسب برای پلی استیشن 5 سبب افزایش ابعاد این کنسول بازی سونی نسبت به دیگر مدل های آن شده است. به دلیل منحنی بودن طراحی کنسول پلی استیشن 5 اندازه آن کمی بزرگتر از ابعاد واقعی هم به نظر می رسد. این کنسول که هم قابلیت ایستادن به طور عمومی هم به طور افقی را دارد، دارای پایه نگهدارنده مخصوص است که با یک پیچ به کنسول وصل می شود که چه به صورت عمودی و چه به صورت خوابیده باید از این پایه نگهدارنده استفاده کرد. هر چند به هر نحوی که از آن استفاده کنید فن قدرتمند و تهویه دستگاه به طور کامل فعالیت می کنند. هر دو طرف کنسول دارای دو صفحه از جنس پلاستیک ABS است که به ورود هوا کمک می کند و توسط قلاب هایی به بدنه اصلی کنسول وصل شده اند و هیچ پیچی برای اتصال آن به کار نرفته است. بنابراین می توان این دو صفحه را به طور کشویی و بی هیچ دردسری ار بدنه اصلی کنسول جدا کرد.

مشخصات ظاهری پلی استیشن 5

بر اساس گزارش رسمی سونی، پلی استیشن 5 قرار است در تاریخ 12 نوامبر عرضه شود. این کنسول دو نسخه دارد و نسخه اصلی با قیمت 500 دلار و نسخه ارزان تر و دیجیتالی آن 400 دلار قیمت دارد. تنها تفاوت نسخه دیجیتالی با نسخه اصلی این است که کنسول دیجیتال سخت افزار خواندن دیسک های نوری را ندارد. بر این مبنا پلی استیشن 5 نسخه دیجیتالی فقط از بازی هایی که از فروشگاه آنلاین خود سونی دانلود یا خریداری شده اند پشتیبانی خواهد کرد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بنظرم از لحاظ جهانی قیمت متناسبی داره و فقظ برای بخاطر گرون بودن دلار تو کشور ما اینقدر قیمتش بالا دیده میشه و البته باز هم PS5 نسبت بع گوشی ها یپرچمدارو چیزای دیگه قیمتش بهتره، من اطلاعات تخصصی ندارم برای بازی اما خب چون کسی هنوز از پلی استیشن 5 استفاده نکرده اینقدر بولد شده وگرنه فکر میکنم خیلی هم با PS4 تفاوتی نداشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا