موبایل

چگونه تایید دو مرحله ای تلگرام را فعال کنیم

5

5 دقیقه

بدون شک تلگرام جزء محبوب ترین پیام رسان های دنیا است و دلیل محبوبیت آن امکانات متنوع و پیشرفته آن می باشد. یکی از امکانات مهم تلگرام احراز هویت دو مرحله ای است که با استفاده از آن می توانید امنیت اکانت تلگرامی خود را چند برابر افزایش دهید. شرکت تلگرام ویژگی «Two-Step Verification»را حدود 6 سال است که راه اندازی کرده و قصد دارد کاربران با استفاده از آن امنیت تلگرامشان را به حداقل برسانند. اگر تاکنون تایید دو مرحله ای تلگرام را فعال نکرده اید، پیشنهاد می کنیم هرچه سریع تر این ویژگی را فعال کنید.

ماده اولیه یا مصرفی

  • اپلیکیشن تلگرام

ابزارها

  • گوشی موبایل
  • اپلیکیشن تلگرام

مرحله 1: حریم خصوصی و امنیت در تلگرام

حریم خصوصی و امنیت در تلگرام

حریم خصوصی و امنیت در تلگرام

برای تنظیم رمز دو مرحله ای وارد تنظیمات تلگرام شوید. در صفحه باز شده «Privacy and Security»را انتخاب کنید.

مرحله 2: ورود به بخش تایید دو مرحله ای تلگرام

تایید دو مرحله ای در تلگرام

تایید دو مرحله ای در تلگرام

مرحله بعد گزینه «Two-Step Verification»را انتخاب کنید.

مرحله 3: تعیین رمز عبور

تعیین رمز عبور امنیتی در تلگرام

تعیین رمز عبور امنیتی در تلگرام

در صفحه باز شده بر روی گزینه «Set Password» ضربه بزنید و در مرحله بعد رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید و سپس فلش آبی رنگ پایین را انتخاب کنید و در مرحله بعد دوباره رمز عبورتان را تایپ کنید.
نکته:
بهتر است رمز عبورتان ترکیبی از اعداد و نمادها باشد.

مرحله 4: راهنمای رمز عبور تلگرام

راهنمای رمز عبور در تلگرام

راهنمای رمز عبور در تلگرام

در مرحله بعد وارد بخش «Password Hint» می شوید. کارایی این قسمت به این صورت می باشد که اگر رمز عبورتان را فراموش کردید با کمک «Hint» می توانید رمز عبور را بازیابی کنید. به عنوان مثال: شما برای رمز عبور شماره تلفن همراهتان را وارد کرده اید و در بخش «Password Hint» می توانید این عبارت را تایپ کنید: «شماره تلفن همراهتان را وارد کنید». اگر هنگام ورود به تلگرام رمز عبورتان را فراموش کردید با مشاهده عبارت «شماره تلفن همراهتان را وارد کنید» یادتان می آید که رمز عبور شما، شماره تلفنتان می باشد. همچنین این قسمت به صورت دلخواه است و اگر تمایل به نوشتن آن را ندارید گزینه «Skip» را انتخاب کنید. در صورت پر کردن این گزینه بر روی فلش آبی ضربه بزنید.
نکته:
می توانید این قسمت را فارسی، انگلیسی یا هر زبان دیگری پر کنید.

مرحله 5: ثبت ایمیل جهت بازیابی رمز عبور

بازیابی رمز عبور در تلگرام

بازیابی رمز عبور در تلگرام

در بخش بعد ایمیلتان را وارد کنید. این مرحله مانند مرحله قبل به صورت دلبخواه می باشد اما بهتر است یک آدرس ایمیل وارد کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور بتوانید آن را بازیابی کنید. با وارد کردن ایمیل، یک کد 6 رقمی برای شما ایمیل می شود که باید در این بخش وارد کنید. در نهایت گزینه «Return to Settings»را انتخاب کرده تا ویژگی تایید دو مرحله ای برای شما فعال شود.
نکته:
اگر رمز عبورتان را فراموش کردید می توانید آن را با کمک ایمیلی که وارد کرده اید بازیابی کنید.
نکته:
در صورتی که قصد داشتید رمز عبور و آدرس ایمیل را تغییر دهید یا تایید دو مرحله ای را غیر فعال کنید، به بخش «Two-Step Verification» بروید تا تنظیمات جدید را اعمال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا