آموزش و ترفند

ترجمه آفلاین صفحات در فایرفاکس با افزونه موزیلا

افزونه ترجمه فایرفاکس موزیلا به صورت آفلاین صفحات را ترجمه میکند. Firefox Translations در حال حاضر از هشت زبان زنده ی دنیا پشتیبانی میکند.

افزونه ترجمه آفلاین موزیلا

افزونه ترجمه فایرفاکس توسط موزیلا منتشر شد. این افزونه ی جدید تحت نظارت Bergamot Project توسعه یافته است که هدف آن ارائه ی خدماتی است که مستقیماً روی دستگاه های کاربران برای ترجمه صفحات وب اجرا میشود و در عین حال حریم خصوصی کاربران را حفظ میکند.

این افزونه با استفاده از منابع داخل دستگاه کامپیوتر کاربر متن را به هر زبانی که کاربر بخواهد و بالعکس از هر زبانی که انتخاب کنید ترجمه میکند. این در حالی است که داده ها برای پردازش به ابر مجازی ارسال نمیشوند. در حال حاضر موزیلا اعلام کرده است که خدمات ترجمه برای هشت زبان در دسترس است و کار روی چهار زبان دیگر نیز در حال انجام است.

ترجمه افلاین صفحات در فایرفاکس
ترجمه افلاین صفحات در فایرفاکس

طبق اعلام شرکت موزیلا، افزونه ترجمه فایرفاکس برای دانلود در Firefox Nightly، Beta و Firefox General Release در دسترس است. این ابزار ترجمه ی خودکار محتوای وب را که در دسترس کاربر است، به صورت آفلاین ترجمه میکند. این پروژه با هماهنگی دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه چارلز در پراگ، دانشگاه شفیلد، دانشگاه تاراو و موزیلا طرح ریزی شده است.

اپلیکیشن فایرفاکس
اپلیکیشن فایرفاکس

ویژگی های افزونه ی موزیلا

موزیلا میگوید که ترجمه فایرفاکس دو ویژگی جدید را نیز به این افزونه اضافه کرده است. طبق گفته ی پست وبلاگ موزیلا، اولین مورد ترجمه فرم است و ویژگی دوم تخمین کیفیت ترجمه ها است که در آن ترجمه هایی که شک دارید را وارد میکنید و به صورت خودکار بخش های مشکوک هایلایت میشوند تا کاربر را از اشتباهات احتمالی آگاه کنند.

افزونه ترجمه فایرفاکس موزیلا برای زبان هایی از جمله انگلیسی، اسپانیایی، استونیایی، آلمانی، چکی، بلغاری، نروژی، پرتغالی و ایتالیایی در حال حاضر در دسترس قرار گرفته است. موزیلا در حال حاضر دارد روی زبان های روسی، فارسی، ایسلندی و نروژی کار میکند.

 

مترجم گوگل
مترجم گوگل

گوگل ترنسلیت، رقیب موزیلا

در عین حال گوگل ترنسلیت که بزرگترین رقیب این افزونه ی موزیلا است، اکنون از ۱۳۳ زبان مورد استفاده ی دنیا در سراسر جهان پشتیبانی میکند. در جریان رویداد جدیدی که گوگل برگزار کرد، این شرکت اعلام کرد که گوگل ترنسلیت در حال حاضر پیشرفت چشمگیری داشته است و ترجمه های جدید نسبت به قبل خیلی بهتر هستند و درصد خطا در آنها تا حد زیادی کاهش یافته است. بر اساس بررسی های صورت گرفته، این پیشرفت کاملاً مشهود است. همچنین این شرکت اعلام کرد که ۲۴ زبان جدید دیگر نیز اضافه شده است که همه را کاملاً پشتیبانی میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا