کنسول بازی

تولد یک سالگی PS5، کنسول بازی بی رقیب سونی

سال پیش همین روزها بود که پلی استیشن 5 به بازار آمد. کنسول بازی بی رقیبی که توانست از همان ابتدای ورودش به بازار، تمام توجهات را به خود جلب کند. هرچند پروسه تولید و عرضه آن تا مدتها، و شاید همین حالا هم، با مشکلات زیادی به دلیل کمبود تراشه روبرو باشد. اما پی اس 5 سونی، با تمام ویژگی های سخت افزاری و گرافیکی که ارائه می داد، تجربیات جذابی را به دنیای گیمرها اضافه کرد. در صنعت بازی و در بین کنسول های بازی که در بازار وجود دارند، شاید هیچکدام به اندازه PS5 نتوانست از همان ابتدا بدون باگ و نقد خاصی، درخشان ظاهر شود. در حال حاضر پلی استیشن 5 یکی از پرفروش ترین ها در این عرصه است. به گونه ای که بازی های عرضه شده برای آ هم فروش بالایی را تجربه کرده اند.

کنسول پلی استیشن 5

لیست قیمت کنسول بازی سونی

موفقیت بالای سونی در فروش پی اس 5

با شروع کرونا و اینکه در تمام دنیا مردم مجبور به رعایت قرنطینه بودند، تمایل به خرید ابزارهای سرگرمی بیشتر شد. اما این تنها دلیل موفقیت این کنسول بازی سونی نبود. پی اس 5 در نوامبر سال 2020 در کشورهای آمریکا ، ژاپن، کانادا، مکزیک، کره‌ جنوبی و استرالیا عرضه شد. همینطور توانست کمی ‌بعد، رکورد فروش تجهیزات سخت ‌افزاری در آمریکا را با ثبت بیشترین تقاضا برای پلتفرم ‌های مختص بازی ‌های ویدئویی از نظر آمار فروش به خود اختصاص دهد. جایگاهی که تا پیش از آن در اختیار پلی استیشن 4 بود.

سونی موفقیت خود را در سالهای اخیر تا حد زیادی مدیون این دو کنسول حرفه ای است. جیم رایان رئیس بخش سرگرمی های سونی اعلام کرد در طی سال گذشته دارندگان کنسول‌ پلی استیشن 5 در ‌مجموع بیش از 4.6 میلیارد ساعت صرف تجربه‌ بازی ‌های ویدیویی نموده اند. این بازی ها را به‌ ترتیب می ‌توان از Fortnite, CoD: Black Ops Cold War, FIFA 21 و Assassin’s Creed Valhalla  محبوب ‌ترین بازی‌ ها بر روی این پلتفرم دانست.

موفقیت بالای سونی در فروش پی اس 5

ویژگی های کنسول بازی PS5

کنسول بازی PS5 تقریبا هفت سال بعد از رو نمایی PlayStation 4 معرفی شد. این کنسول بازی در دو مدل معمولی و نسخه دیجیتالی عرضه شد. پلی استیشن 5 هم قابلیت قرار گرفتن به صورت افقی  و هم به صورت عمودی را دارد که در کنسول های دیگری مانند ایکس باکس دیده نمی شود. نسل نهم کنسول بازی سونی برای پردازنده اصلی این دستگاه از AMD Zen 2-based با هشت هسته 3.5 گیگا هرتزی بهره برده است. PS5 از یک پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 دارد که در کنار رم 16 گیگابایتی GDDR6 می تواند بازی ها را با کیفیت بسیار بالا همراه با فریم ریت 120 به نمایش بگذارد که گام رو به جلویی نسبت به پلی استیشن 4 خواهد بود.

ویژگی های کنسول بازی PS5

در حال حاضر ۲۵ بازی توسط استودیو‌های پلی ‌استیشن برای این کنسول در حال تولید هستند که نیمی از آنها جدید محسوب می شوند. بازی ‌هایی مانند اسپایدرمن ۲ و ولورین در ادامه سری های دیگرشان اما در ورژن جدیدی عرضه شدند. بازی‌های دیگری هم وجود دارند که محبوب شدند، مانند بازسازی لست آو اس و ریبوت سری توییستد متال. مشارکت سونی با استودیوهایی مانند فایرواک، هیون و خرید استودیوهایی مانند بلوپوینت، نشان می دهد که این کمپانی برنامه‌ های خوبی برای این کنسول در نظر گرفته است.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایشالا تولد 10 سالگی پلی استیشن 5 که بیاد شاید من بتونم یدونه بخرم و بدم بچه هام باهاش بازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا