راهنمای خریدراهنمای خرید سخت افزار

دوربین عکاسی نیکون Z fc با ظاهری کلاسیک رونمایی شد

به تازگی نیکون از دوربین Z fc با سنسور DX رونمایی کرد. شرکت ژاپنی نیکون در این دوربین، آخرین تکنولوژی دوربین ‌های بدون آینه را با طراحی ظاهری کلاسیک ترکیب کرده است. نیکون اعلام کرده است که طراحی ظاهری کامپکت و وزن کم این دوربین، آن را به گزینه‌ عالی برای عکاسی به صورت روزانه تبدیل کرده است.

همچنین نیکون در زمان توسعه‌ این دوربین، آن را با الهام از دوربین ‌های قدیمی و آنالوگ این شرکت طراحی کرده است، در نتیجه به ‌خوبی می ‌توان میراث نیکون را در طراحی ظاهری این دوربین مشاهده کرد. با توجه به ظاهر کلاسیک، این دوربین نیکون دارای دکمه ‌هایی مشابه با دوربین ‌های‌ آنالوگ برای کنترل پارامتر‌های مختلف عکاسی است که می‌ توان با استفاده از آنها این دوربین را همانند دوربین‌ های امروزی برای عکاسی تنظیم کرد.

دوربین ضد آیینه نیکون مدل زد اف سی

لیست قیمت دوربین عکاسی

دوربین عکاسی جدید نیکون با کاربردهای مختلف

نیکون درباره‌ دوربین جدید Z fc خود می‌ گوید که این دوربین در زمان استفاده برای عکاسی در سبک ‌های مختلف مانند عکاسی خیابانی، گرفتن عکس‌ های سلف پرتره، تهیه‌ ولاگ (ویدئو بلاگ) و حتی ضبط فیلم ‌های 4 کی یو اچ دی تجربه‌ دلنشینی را برای کاربران ایجاد خواهد کرد. همچنین نیکون از دو لنز جدید برای کامل کردن این دوربین رونمایی کرده است. این دو لنز کامپکت جدید طراحی ظاهری مشابه این دوربین دارند تا بتوان با متصل کردن آنها به این دوربین، یک پکیج عالی و زیبا را برای عکاسی در اختیار داشت. یکی از مدیران نیکون در رونمایی این دوربین عکاسی اعلام کرده است که چنین دوربینی با این ویژگی های ظاهری و فنی فقط می تواند تولید یک شرکت مطرح مثل نیکون باشد.

دوربین عکاسی جدید نیکون با کاربردهای مختلف

ویژگی های دوربین عکاسی نیکون مدل Z fc

این دوربین عکاسی نیکون دارای طراحی ظاهری خاصی است و از دوربین SLR غیردیجیتال نیکون FM2 الهام گرفته شده است. همچنین نیکون در این دوربین از دکمه‌ های چرخان آنالوگی استفاده کرده که در زمان استفاده صدای کلیک می‌ دهند (صدایی جذاب که در دوربین های قدیمی شنیده می شد). کاربران می ‌توانند از این دکمه ‌ها برای تغییر پارامتر‌های مختلف در زمان عکاسی با این دوربین کوچک استفاده کنند.

ویژگی های دوربین عکاسی نیکون مدل Z fc

در مورد طراحی ظاهری بدنه‌ این دوربین عکاسی باید گفت که بدنه ‌این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است. همچنین در سرتاسر بدنه‌ این دوربین چیزی شبیه چرم روی آن را پوشانده است. شرکت نیکون اعلام کرده که استفاده از این لایه‌ چرم مانند باعث شده است که این دوربین حس جالبی را به کاربران القا کند. حتی رنگ بندی و لوازم جانبی دوربین عکاسی در این مدل هم حس نوستالژی را به کاربران می دهد.

ویژگی های دوربین عکاسی نیکون مدل Z fc

دوربین نیکون Z fc همچنین دارای دکمه ‌های چرخان آلومینیومی با اعداد و حروف حک شده در قسمت ‌های مختلف بدنه و ناحیه‌ دایره شکلی در اطراف منظره‌ یاب الکترونیکی است. از جمله مشخصات فنی منظره ‌یاب الکترونیکی OLED این دوربین می ‌توان به اندازه‌ ۰٫۳۹ اینچی این منظره‌ یاب و رزولوشن ۲٫۳۶ میلیون نقطه‌ آن اشاره کرد.

همچنین این منظره ‌یاب الکترونیکی دارای قابلیتی برای حفظ تعادل رنگ ‌هاست و کاربران می‌ توانند میزان روشنایی این منظره ‌یاب الکترونیکی را از میان هفت سطح مختلف انتخاب کنند. این دوربین دارای سنسور CMOS با رزولوشن ۲۰٫۹ مگاپیکسل است و وظیفه‌ پردازش تصاویر گرفته شده با این دوربین نیز به عهده‌ پردازنده‌ تصویر EXPEED 6 است.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی قشنگه خیلی.برای منی که عاشق دوربین های کلاسیکم واقعا فوق العاده ست.نیکون برند عالی ایه. اما اگه کنون هم میزد قطعا کنون میگرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا