نرم افزار

زبان برنامه نویسی Go چیست و چگونه می توانیم آن را یاد بگیریم

بدون شک هنگام شروع به یادگیری برنامه نویسی با تعداد زیادی از زبان های برنامه نویسی مواجه خواهید شد که برای شما سوال پیش می آید یادگیری کدام یک از آن ها می تواند آسان باشد یا کدام یک از زبان ها بهتر می توانند نیازهای ما را برطرف کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم زبان برنامه نویسی Go را امتحان کنید. این زبان در سال 2009 توسط گوگل طراح شد و به سرعت میان توسعه دهندگان به محبوبیت رسید. در این مقاله نگاهی به زبان Go خواهیم انداخت و شما را با این زبان برنامه نویسی محبوب آشنا خواهیم کرد.

نگاهی کوتاه به زبان برنامه نویسی Go

گوگل برای اولین بار در سال 2009 از زبان برنامه نویسی Go یا GoLang رونمایی کرد. این زبان به عنوان زبانی معرفی شد که می تواند برخی از چالش های مرتبط با سیستم های توزیع شده در مقیاس بزرگ را برطرف کند و در عین حال استفاده از آن آسان باشد. Go توسط سه مهندس گوگل با نام های رابرت گریسمیر، راب پایک و کن تامپسون ساخته شد. اولین انتشار عمومی Go Lang در مارس 2012 بود و از آن زمان به دلیل سادگی و عملکرد بسیار خوب در بین توسعه دهندگان و افراد تازه کار به محبوبیت رسیده است. امروزه شرکت های مانند گوگل، اوبر، دراپ باکس و دیگر شرکت ها از زبان Go برای ساختن سیستم های نرم افزاری با کارایی بالا، مقیاس پذیر و قابل اعتماد استفاده می کنند.

زبان برنامه نویسی گو
زبان برنامه نویسی گو

یک توسعه دهنده زبان برنامه نویسی Go چه کاری انجام می دهد؟

یک توسعه دهنده GoLang مسئول توسعه برنامه ها و سیستم نرم افزاری با استفاده از زبان برنامه نویسی Go است. آن ها بر روی طراحی، کدگذاری، آزمایش و نگهداری کار می کنند. آن ها یک برنامه مبتنی بر Go را طراحی، کدنویسی، تست و نگهداری می کنند و مشکلاتی را که به وجود می آید را عیب یابی و آن ها را برطرف خواهند کرد. همچنین برنامه نویسان GoLang بر روی برنامه های کاربردی وب، سرویس های ابری، ابزارهای شبکه و انواع زیرساخت های نرم افزاری کار می کنند. در ادامه برخی از وظایف شغلی مهم توسعه دهندگان زبان برنامه نویسی Go آمده است:

  • ایجاد اپلیکیشن های مختلف.
  • ایجاد و نگهداری اسناد نرم افزار کاربردی.
  • اشکال زدایی و عیب یابی مشکلات نرم افزاری.
  • توسعه برنامه های نرم افزاری مقیاس پذیر و با کارایی بالا.
وظایف توسعه دهنده زبان برنامه نویسی گو
وظایف توسعه دهنده زبان برنامه نویسی گو

آیا یادگیری زبان برنامه نویسی Go آسان است؟

می توانید تمرین زبان Go را از وب سایت www.go.dev و دیگر منابع معتبر که به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است استفاده کنید. هنگامی که اصول این زبان برنامه نویسی را یاد گرفتید، می توانید به راحتی شروع به ساخت برنامه های بزرگ کنید. اگر دانش قبلی برنامه نویسی داشته باشید، اصول اولیه Go را در یک جلسه یاد خواهید گرفت. حتی اگر تازه وارد دنیای برنامه نویسی شده اید یادگیری اصول اولیه GoLang زمان زیادی نمی برد.

یادگیری زبان برنامه نویسی گو
یادگیری زبان برنامه نویسی گو

نحوه نصب Go

نصب Go یک فرآیند بسیار ساده است. می توانید آخرین نسخه رایگان کامپایلر و ابزارهای Go را از وب سایت رسمی Go دانلود کنید. پس از دانلود و نصب باید محیط توسعه خود را راه اندازی کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک ویرایشگر متن یا IDE را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از Visual Studio Code می باشد. هنگامی که ویرایشگر متن خود را نصب کردید، گام بعدی تنظیم فضای کاری می باشد. یک پوشه جدید ایجاد کنید و سپس آن را در Visual Studio Code باز کنید. در این پوشه یک زیر پوشه به نام src ایجاد کنید. این قسمت جایی است که همه فایل های کد منبع Go خود را ذخیره می کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا