موبایل

سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A72 را معرفی کرد

دو گوشی موبایل جدید سامسونگ یعنی گلکسی A52 و گلکسی A72 به طور رسمی معرفی شدند. بر اساس اعلام قبلی سامسونگ این دو گوشی موبایل سامسونگ در تاریخ 17 مارچ و در دومین رونمایی محصولات جدید سامسونگ در سال 2021 رونمایی شدند. گوشی موبایل Galaxy A72 فقط با پشتیبانی از اینترنت 4G و گوشی Galaxy A52 در دو مدل با پشتیبانی از اینترنت 5G و 4G عرضه خواهد شد. این دو مدل موبایل هر دو از میان رده های محبوب و با کیفیت سامسونگ هستند.

گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ آ 52 و آ 72

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A52 و A52 5G

بر اساس پیش بینی ها یکی از پرفروش ترین گوشی های موبایل سال 2021 سامسونگ گلکسی A52 خواهد بود. چرا که اول از همه گوشی گلکسی A52 با خاصیت ضد آب عرضه می شود و علاوه بر آن یکی از اولین مدل های گوشی موبایل سامسونگ است که از اینترنت 5 جی پشتیبانی می کند. اما علاوه بر این ویژگی ها پنل دوربین چهارگانه این موبایل با بهره گیری از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال ثبت تصاویر خوبی را برای کاربر فراهم می آورد.

باید گفت دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی آن می تواند کیفیت بالایی را برای عکس های سلفی رقم بزند. گلکسی آ 52 سامسونگ از یک نمایشگر 6.5 اینچی برخوردار است که مبتنی بر فناوری سوپر امولد بود و از رفرش ریت 90 هرتز پشتیبانی می کند که برای این نمایشگر منطقی به نظر می رسد. البته برای مدل 5G این گوشی موبایل رفرش ریت صفحه 120 هرتز خواهد بود. تراشه به کار رفته در این مدل هم در مدل 4 جی اسنپدراگون 720G و در مدل 5 جی اسنپدراگون 750G خواهد بود. وزن این گوشی 198 گرم است و از باتری 4500 میلی آمپر بهره می برد.

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A52 و A52 5G

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A72

گوشی موبایل گلکسی A72 به دلیل داشتن نمایشگر 6.7 اینچی و باتری ۵۰۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی، بزرگتر از گلکسی A52 محسوب می ‌شود. هرچند وزن آن افزایش زیادی نداشته و فقط 203 گرم است. این گوشی موبایل از تراشه اسنپدراگون 720G بهره می ‌برد. نمایشگر این مدل هم مبتنی بر سوپر امولد است و از رزولوشن 1080p+ و نرخ رفرش ریت ۹۰ هرتز بهره می‌ برد. این گوشی هم مانند A52 از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

در پنل دوربین پشتی گلکسی A72، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی دیده می ‌شود. هرچند به جای سنسور تشخیص عمق، سامسونگ یک دوربین تله ‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری را برای این مدل فراهم کرده است. از دیگر شباهت ‌های این گوشی با گلکسی A52 می‌ توان به پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی اشاره کرد. گوشی گلکسی آ 72 نیز مانند عضو مشابهش  در سری A سامسونگ گواهی IP67 بهره می‌ برد. این یعنی به مدت ۳۰ دقیقه می ‌تواند در عمق ۱ یک متری آب قرار بگیرد.

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A72

در مورد قیمت این دو گوشی موبایل سامسونگ باید گفت با توجه به ویژگی های خوب در هر دو مدل با توجه به لوازم جانبی موبایل در نظر گرفته شده از قیمت های خوبی برخوردارند. مدل پایه گلکسی A52 از 350 یورو آغاز می شود و مدل 5G آن از 430  یورو قیمت گذاری شده است. گلکسی A72 با قیمتی کمی بالاتر و از پایه 450 یورو روانه بازار خواهد شد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. همه خصوصیات رو بذاریم کنار فقط همینکه a72 اینترنت 4G و A52 اینترنت 5G داره خودش مشخص میکنه کدوم رو بخریم، سامسونگ باید رو آ72 هم اینترنت فایو جی میذاشت تا در کنار خصوصیت برجسته ش فروش خوبی داشته باشه، هرچند که با این کار دیگه کمتر کسی آ52 رو میخرید اما بهرحال از آ72 جبران میکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا