موبایل

سرعت شارژ 10 دقیقه ای با شارژر 160 وات اینفینیکس

به نظر می رسد نسل بعدی گوشی های هوشمند، خیلی زودتر از آنچه فکرش را کنیم، شارژ خواهند شد. به تازگی شرکت اینفینیکس، از یک گوشی مفهومی رونمایی کرد. این شرکت به خاطر تولید گوشی های میان رده و پایین رده در برخی کشورها شناخته می شود، اما این بار در طرح مفهومی خود گوشی را معرفی کرد که در 10 دقیقه از حالت باتری صفر درصد به صد درصد رسید.

این گوشی اینفینیکس با پشتیبانی از شارژ ۱۶۰ واتی می ‌تواند در عرض حدود ۱۰ دقیقه شارژ شود. البته این گوشی قرار نیست راهی بازار شود، اما این برند چینی اعلام کرده که از این تکنولوژی برای دیگر گوشی ‌های خود استفاده خواهد کرد. هرچند در حال حاضر هم چند گوشی هوشمند با سرعت بالای شارژ در بازار وجود دارند.

سرعت شارژ 10 دقیقه ای با شارژر 160 واتی نسل بعد

لیست قیمت شارژر گوشی موبایل

تکنولوژی جدید به کار رفته برای شارژ 10 دقیقه ای گوشی موبایل

شرکت اینفینیکس برای این گوشی از شارژر ۱۶۰ واتی مبتنی بر تکنولوژی GaN استفاده کرده که از بیشتر شارژرها کارایی بالاتری دارد. با استفاده از این تکنولوژی در فرایند شارژ گرمای کمتری تولید می‌ شود. باتری این گوشی هم از نوع ۸ سلولی است که نسبت به باتری ‌های ۶ سلولی رایج در بین مدل های دیگر گوشی‌ هوشمند، گرمای کمتری را ایجاد می ‌کند. همچنین اینفینیکس برای اطمینان بابت پایین بودن دمای این گوشی، چندین سنسور در بدنه‌ آن تعبیه کرده است.

علاوه بر Infinix  شیائومی هم مدتی قبل از فناوری شارژ ۲۰۰ واتی رونمایی کرد.  شیائومی قرار است تئوری شارژ کامل باتری گوشی در عرض کمتر از ۸ دقیقه را عملی کند. اگرچه شیائومی هنوز مشغول بهینه‌ سازی این تکنولوژی است و آن را برای کاربران ارائه نکرده، اما هر قدر سرعت شارژ بالاتر برود نگرانی ‌های مربوط به فرسایش باتری موبایل هم افزایش پیدا می کند.

تکنولوژی جدید به کار رفته برای شارژ 10 دقیقه ای گوشی موبایل

تحول در دنیای شارژ گوشی های هوشمند

همزمان با تحولاتی که در ساخت گوشی موبایل اتفاق می افتد، شرکت های تولید کننده، خصوصا شرکت هایی که در فکر توسعه و رقابت هستند به فکر تحولات گسترده تری هستند. این تحول علاوه بر سخت افزار گوشی موبایل و ارتقاء دوربین، به شارژر گوشی موبایل هم بر می گردد. چندی پیش تکنولوژی شارژر بی سیم و از راه دور شیائومی رونمایی شد و این شرکت از فناوری جدید خود برای شارژ تلفن های هوشمند پرده برداشت. شرکت اینفینیکس هم که به تازگی ادعای خود را در این عرصه با شارژ 10 دقیقه ای در یک گوشی مفهومی ثابت کرده است. اما این موارد نگرانی هایی را هم در مورد سلامت باتری گوشی موبایل به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر محققان در کشورهای مختلف مشغول توسعه‌ فناوری‌ های باتری پیشرفته‌ ای هستند که ادعا دارند می ‌توانند باتری ‌های لیتیوم-یوتی نسل قبل را منقرض کنند.  اما این موضوع بر همه واضح است که حداقل تا آینده‌ نزدیک نباید منتظر ارائه‌ این فناوری ‌ها بود. این اخبار صرفا جهت افزایش محبوبیت و شناخته شدن است به همین خاطر تا مدتی شرکت‌ ها بین عمر باتری و سرعت شارژ باید تعادل مناسبی ایجاد کنند.

تحول در دنیای شارژ گوشی های هوشمند

اینفینیکس در این زمینه آمار دقیقی را هم اعلام نکرده، اما برای بهبود شرایط باتری تغییرات مختلفی را در نظر گرفته است. به عنوان مثال می ‌توان به باتری ۸ سلولی و شارژر مبتنی بر فناوری GaN اشاره کرد. همچنین گوشی موردنظر از ۴ چیپ برای کنترل فرایند شارژ بهره می ‌برد. باید دید شیائومی زودتر این فناوری را به بازار روانه خواهد کرد یا شرکت های رقیبش.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. گوشی من الان نیم ساعته ۷۰ ۸۰ درصد میشه و خب بنظر من کافیه.سازنده ها اگ بدنیال ی حرکت خوب هستند مقدار باتری رو از صد به ۲۰۰ برسونند:/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا