آموزش و ترفند

شارژ کامل گوشی در 8 دقیقه با فناوری هایپر شارژ شیائومی!

یکی از خبرهای جالب این روزها در دنیای فناوری مربوط به سیستم هایپر شارژ شیائومی است. فناوری هایپر شارژ ۲۰۰ وات شیائومی با سرعت حیرت انگیزی می ‌تواند باتری ۴۰۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی یک گوشی را در عرض ۸ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. بدون شک یکی از جذاب‌ ترین فناوری ‌هایی که چند سال اخیر معرفی شده است، هایپر شارژ شیائومی است که به تازگی معرفی شده گردیده. فناوری هایپر شارژ  ۲۰۰ وات شیائومی می ‌تواند باتری ۴.۰۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی گوشی شما را در عرض تنها ۸ دقیقه از شارژ صفر  به صد درصد برساند. تصور این موضوع که فقط در چند دقیقه شارژ گوشی به صد درصد برسد هم هیجان انگیز و جالب است.

شارژ کامل گوشی در 8 دقیقه با فناوری هایپر شارژ شیائومی 200 وات

لیست قیمت باتری گوشی موبایل

فناوری هایپر شارژ ۲۰۰ وات شیائومی چیست؟

فناوری هایپر شارژ یا شارژ فوق سریع شیائومی یک سیستم شارژینگ فوق سریع است. در این سیستم کاربر در عرض 3 دقیقه می تواند گوشی موبایل خود را تا 50 درصد شارژ کند. همچنین در عرض 8 دقیقه گوشی به شارژ کامل خواهد رسید. اگر از شارژ بی ‌سیم استفاده می ‌کنید هم تنها ۱۵ دقیقه فرصت لازم است تا به لطف فناوری شارژ جدید شیائومی ۱۰۰ درصد شارژ شود. هرچند این اطلاعات فعلا در حد تئوری عرضه شده است، چرا که هنوز هیچ گوشی هوشمندی با پشتیبانی از فناوری HyperCharge تولید و عرضه نشده است. شیائومی برای آنکه نشان دهد این فناوری چگونه به نظر می ‌رسد، یک گوشی Mi 11 سفارشی را تولید کرده که باتری ۴.۰۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی آن فقط ۸ دقیقه برای رسیدن به شارژ کامل زمان نیاز دارد. اما شارژ با توان ۲۰۰ وات می تواند گوشی را بیش از حد گرم کند. هرچند فقط ۸ دقیقه برای شارژ گوشی زمان صرف می‌ شود،  ولی در همین مدت کم هم گرمای زیادی تولید خواهد شد.

فناوری هایپر شارژ ۲۰۰ وات شیائومی چیست

معایب شارژ فوق سریع هایپر شارژ شیائومی

مشخص است که این سیستم علاوه بر ویژگی خوبی که دارد به علت شارژ فوق سریع، معایبی هم برای باتری گوشی موبایل خواهد داشت. در صورتی اطلاعات منتشر شده توسط سایت My Smart Price حقیقت داشته باشد، کاربران شیائومی با یک بار چرخه تخلیه شارژ کامل گوشی در روز، می ‌توانند تا ۲ سال از باتری گوشی هوشمند خود کار بکشند. هرچند اگر کاربران می‌ خواهند طول عمر باتری گوشی خود را به ۴ سال برسانند، باید ابتدا با نحوه استفاده از فناوری هایپر شارژ ۲۰۰ وات شیائومی را کامل بشناسند.

معایب شارژ فوق سریع هایپر شارژ شیائومی

ظاهراً این فناوری بعد از ۸۰۰ بار شارژ کامل، ظرفیت باتری را به ۸۰ درصد کاهش می ‌دهد، در حالی که باتری ‌های رایج بازار بعد از ۵۰۰ بار شارژ کامل به این ظرفیت کاهش پیدا می ‌کنند. البته مشخص نیست در عمل این فناوری باتری چگونه خواهد بود. بنابراین توصیه می‌ شود اگر واقعاً به سرعت خیلی زیاد شارژ نیازی ندارید، از هایپر شارژ استفاده نکنید. این توصیه در مورد استفاده از پاور بانک نیز به کاربران داده می شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یکی از معایب مهم این هایپر شارژ شیائومی عدم اتصال به گوشی های معمولی هست، یعنی باید متناسب برای گوشی ای که شیائومی مد نظر داره کار کنه و رو گوشی های شیائومی ما کار نمیکنه، البته من شنیدم اپل یه هایپر شارژ دیگه میخواد بسازه که در لحظه شارژ رو کامل کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا