ارز دیجیتالراهنمای خریدراهنمای خرید ماینینگ

شرایط کار با رمزارزها در کشور اعلام شد

به گزارش خبرگزاری های رسمی کشور، با افزایش استقبال عمومی از رمزارزها یا کریپتوکارنسی در کشور و مراودات تجاری دنیا، زمینه‌ای فراهم شده تا بسیاری از کشورهای دنیا ازجمله ایران به استفاده از این ابزارهای مالی مبتنی بر فناوری بپردازند. هرچند تا همین مدت اخیر در ایران هنوز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، تصمیم قطعی درباره استفاده و تولید از این نوع پول گرفته نشده‌ بود. اما به تازگی و به دنبال استقبال گسترده کاربران ایرانی از رمز ارزها، مرکز ملی فضای مجازی اقدام به تدوین سیاست ها و تکالیف توسعه رمز پول بانک مرکزی نموده است.  پیش بینی می شود عده زیادی در این بازار اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

ایران قوانین جدیدی برای استفاده از رمزارزها وضع کرد

لیست قیمت دستگاه میانر

دلایل مخالفت اولیه با رمزارزها

یکی از مخاطرات مهم حوزه رمزارزها تشدید خروج سرمایه از کشور عنوان شده است، با خروج سهامداران بازار بورس و مهاجرت آنها  به سمت بازار رمزارزها این خطر پررنگ‌ تر از گذشته شده است. موضوع دیگر مسئله خرید و فروش این ارزهای دیجیتال است. به دنبال گسترش اخبار رمزارزها، جهان ارز دیجیتال بدون وجود صرافی ‌های ارزهای رمزنگاری ‌شده غیرممکن به ‌نظر می ‌رسد. در روزهای پایانی سال گذشته اعلام شد مبادله رمزارزها تنها برای استخراج رسمی رمزارز در جهت واردات مانعی ندارد اما معامله این نوع ارز بین افراد ممنوع است. شاید بتوان گفت استفاده و معامله رمزارزها در ایران غیرقانونی نیست اما هنوز هم به صورت قانونی تلقی نمی ‌شود.

دلایل مخالفت اولیه با رمزارزها

اعلام قوانین مبادله رمزارزها در صرافی‌ ها

ظرف چند روز اخیر و باز هم به دنبال استقبال زیاد کاربران از ارزهای دیجیتال، اعلام شد که صرافی های مجاز و بانک ها می توانند در چارچوب ضوابط یاد شده نسبت به انجام پرداخت های ارزی بابت واردات از طریق رمزهای استخراج شده در داخل کشور اقدام کنند. هیأت عامل بانک مرکزی ضوابط ناظر بر چگونگی استفاده از رمزارزهای حاصل از استخراج داخلی توسط واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌ برداری از وزارت صمت را صرفا به منظور انجام پرداخت ‌های ارزی بابت واردات و با رعایت مجموعه مقررات ارزی تصویب کرد.

اعلام قوانین مبادله رمزارزها در صرافی‌ ها

ناگفته نماند قطعات ماینینگ و دستگاه ماینر هنوز در کشور به صورت رسمی خرید و فروش می شود و تاکنون قانون خاصی برای ممنوعیت آنها اعلام نشده است. تنها نکته ای که عنوان شده این است که ماینرهای غیرقانونی حق استفاده نخواهند داشت و این موضوع احتمالا تا تصویب قوانین جدیدی ادامه خواهد یافت. مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه ‌ریزی و اقتصادی شرکت توانیر با اعلام اینکه ۲۴۰۰ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در کشور شناسایی شده است گفت تا به امروز ۳۳۰ مگابایت از مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها را در کشور شناسایی شده ‌اند و حدود ۳۳۰ مگابایت نیز به صورت قانونی مشغول فعالیت هستند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. امیدوارم اعمال محدودیت ها باعث نشه ما تونیم کار کنیم و همینطور امکاران من دید خیلی بدی به این داستان دارند اما واقع بین باشیم برای یه سری اعمال نادرست اینکار و مدیریت رمزارزها باید انجام میشد توسط دولت..حالا اینجا نوشته شرایط کار با رمزارزها..اما ما میدونیم که اعمال محدویت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا