موبایل

آیفون های 11 و XR و SE 2020 بدون شارژر و هندزفری عرضه می شوند

از چند وقت پیش خبر حذف شارژر از محصولات جدید آیفون به گوش می رسید، و بعد از معرفی آیفون 12 این موضوع به حقیقت بیشتر نزدیک شد. حالا در خبرهایی که منتشر شده است، اپل اعلام کرده همانند گوشی های سری iPhone 12 شارژر و هندزفری را از گوشی های iPhone 11، iPhone XR و iPhone SE 2020 نیز حذف می کند.گفته می شود که هدف اپل از حذف شارژر و هندزفری از محصولاتش کاهش تاثیرات مخرب محیط زیستی است. به هر دلیلی که اپل برای این کار خود در نظر دارد، برخلاف اینکه تصور میشد فقط برای گوشی های جدید این حذف صورت می پذیرد، اما از این به بعد این سیاست در ارائه تمامی محصولات این شرکت اعمال خواهد شد.

گوشی های جدید اپل بدون شارژر و هندزفری

لیست قیمت شارژر موبایل

هدف حذف شارژر از گوشی های موبایل نسل آینده

اپل در ابتدا فقط با طرح سیاست محافظت از طبیعت این موضوع را مطرح کرد، همچنین در مورد سامسونگ نیز این موضوع مطرح شد که این شرکت هم از سال آینده گوشی موبایل سامسونگ را بدون شارژر و با هدف دفاع از محیط زیست ارائه خواهد کرد. اما بعد از آن فرضیه دیگری مطرح شد که بیشتر به واقعیت نزدیک شد. هدف این شرکت چه بر پایه دفاع از محیط زیست باشد یا خیر اما قطعا راهی برای کاهش قیمت های گوشی های ارائه شده است. شرکت های تولید کننده گوشی های تلفن برای برتری در بازار رقابت جویانه گوشی موبایل، سیاست ها مختلفی را در پیش گرفته اند.

هدف از حذف شارژر و هندزفری در نسل جدید گوشی موبایل اپل

ارائه گوشی های جدید اپل بدون هندزفری و شارژر

همزمان با رونمایی آیفون 12، اپل نشان داد که در جعبه گوشی های سری آیفون 12 به جای شارژر، یک کابل لایتنینگ به USB-C وجود دارد. فرض اپل برای این حذف این است که کاربران، اغلب شارژر موبایل اپل را از پیش در خانه دارند و خریدن یک شارژر جدید منطقی به نظر نمی رسد. البته پشتیبانی از شارژر بیسیم MagSafe با سرعت 15 وات جزء آپشن هایی است که کاربران باید 39 دلار بیشتر باید برای آن هزینه کنند. شارژر بیسیم مگ سیف برای بهره وری از شارژرهای بیسیم اپل است که احتمالا تا آخر سال معرفی می شوند. در حال حاضر تنها کشوری که تمام مدل های آیفون را با هندزفری داخل جعبه به فروش می رساند، فرانسه است. این عرضه به خاطر یک سری قوانین محلی می باشد که گوشی آیفون وارد شده به این کشور بایستی هدفون داشته باشند.

ارائه گوشی های جدید اپل بدون هندزفری و شارژر

هدف بلند مدت اپل کاهش تاثیرات مخرب محیط زیستی است که بر اساس ادعای این شرکت تا سال 2030 اپل این اثرات را با سیاست های درست خود به صفر خواهد رساند. اما از طرفی این حذف شارژر و هندزفری چیزی از قیمت محصولات جدید اپل کم نکرده است. البته اپل قیمت هندزفری خود را 10 دلار کاهش داده است تا با شارژر 20 واتی جدید این شرکت در یک سطح قیمت قرار بگیرد. همچنین قیمت آیفون 11 و آیفون ایکس آر کاهش پیدا کرده است و گفته می شود دلیل این کاهش قیمت، جبران حذف شارژر و هندزفری اپل از گوشی های جدیدش می باشد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. این چه حرفیه شما میزنی چون هرکسی میتونه بخره بده؟؟؟ انشالا که همه بتونن بخرن و لذتشو بببرن

  2. ایفون واقعا خیلی خوبه و عال یهست و از نظر همه چی از سامسونگ برتره، اما یه جایی لنگید که سامسونگ جرعت رقابت با اپل رو پیدا کرده و خودش رو به اندازه اپل گنده میدونه وگرنه ایوفن یه محصول نه تنها لوکس میتونست باشه بلکه میشد به عنوان کالای لاکچری بهش کرد اما الان هم رده سامسونگ اومده پایین و هر کسی میتونه بخرتش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا