بازی و سرگرمیمعرفی بازی

فایده های بازی های ویدئویی برای سلامتی ذهن

بر اساس یک سری مطالعات جدید، بازی های ویدئویی برای سلامتی ذهن و روان مفید هستند. این گزارش که در سایت روزنامه گاردین منتشر شده است بر اساس مطالعات جدید محققان دانشگاه آکسفورد صورت گرفته است. این تحقیقات نشان می دهند که انجام بازی های ویدئویی می تواند اثرات مثبتی را بر روی سلامتی روان فرد بگذارد. بر اساس این گزارش، پژوهشگران این تحقیقات اعلام کرده اند که این اولین بار است که چنین مطالعاتی با استفاده از داده های مستقیم مستند صورت گرفته است. این مستندات از طرف شرکت های بازی سازی و همچنین بررسی میزان دقیق بازی ها در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.

بازی هابرای سلامت روان مفید هستند

لیست قیمت کنسول بازی

اثبات تاثیر مثبت انجام بازی های ویدئویی

مطالعاتی که پژوهشگران دانشگاه آکسفورد انجام داده اند در واقع با بررسی یک سری از بازی های محبوب کاربران صورت گرفته است. بازی هایی مثل Nintendo: Animal Crossing و Zombies: Battle for Neighborville در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند. محققان این پژوهش به این نکته دست پیدا کرده اند که گیمرهایی که زمان بیشتری را برای این بازی ها صرف کرده اند، از سلامت روان بیشتری برخوردارند و این در واقع بر اساس اعلام آنها از حال بهتری است که گزارش داده اند. زمان زیادی از ظهور بازی های ویدئویی می گذرد اما تا به حال از آنها به عنوان یک سرگرمی نامناسب که اثر خوبی ندارد معرفی شده اند، در حالی که این گزارش وجهه دیگری از این موضوع را به نمایش می گذارد. باید اعلام کرد که اثراتی که تاکنون برای بازی های ویدئویی مثل بازی ایکس باکس و بازی پلی استیشن اعلام شده بود هیچ پایه و اساس علمی نداشته است.

اثبات اثرات مثبت بازی های ویدئویی

نقش کنسول های بازی امروزی در روند تحقیقات

همانطور که می دانید کنسول بازی که امروزه در اختیار گیمرها چه حرفه ای و چه مبتدی قرار می گیرد قابلیت های فراوانی نسبت به گذشته دارند. بر اساس داده های دقیقی که از میزان بازی کردن توسط این کنسول های بازی جمع آوری شده است محققان دانشگاه آکسفورد توانسته اند سوالات و بررسی های روان شناختی دقیقی را از میزان بازی گیمرها جمع آوری کنند تا بر اساس آن به نتایج برسند. در اطلاعاتی که قبلا جمع آوری می شد صرفا مشاهدات و اطلاعات تقریبی بود که گیمر از میزان بازی خود اعلام میکرد. پژوهشگر ارشد این تحقیقات، اعلام کرده است که از ابتدا تمرکز بر روی بحث روان شناختی و میزان اثر بازی ها بر روی سلامتی روان آن هم بر اساس داده های معتبر و مستند شرکت های بازی سازی بود و در نهایت نتیجه ها نیز بر همین مبنا جمع آوری گردیدند. یکی از مواردی که این پژوهشگر اعلام کرده این است که نتایج تحقیقات نشان می دهند اگر روزانه چهار ساعت انیمال کراسینگ بازی کنید میزان خوشحالی بیشتری را احساس خواهید کرد. وی در دفاع از نتایج پژوهش ها اعلام کرد که قبلا این تحقیقات مبنای درستی نداشته اند و این بار نتیجه ها بسیار با اهمیت و البته جالب هستند. وی اعلام کرد حتما با ادامه تحقیقات جنبه های دیگری از این موارد منتشر خواهد شد که امکان دارد همه آنها مثبت بودن انجام بازی های ویدئویی را تایید نکنند.

نقش کنسول های بازی امروزی در روند تحقیقات

باید اعلام کرد که این تحقیقات تمام گروه های سنی و یک نوع از بازی کردن را بررسی کرده اند و در واقع بر روی جنبه سرگرمی بازی ها تمرکز کرده بودند. این به معنی آن است که در این تحقیقات افرادی مورد پژوهش قرار گرفته اند که صرفا به قصد سرگرمی سراغ بازی کردن رفته اند. با ادامه این تحقیقات و بررسی های بیشتر، گروه هایی مورد بررسی قرار می گیرند که هدفی غیر از سرگرمی برای انجام بازی های ویدئویی دارند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اینو باید به مامانم نشون بدم که میگه اصلا بازی نکن😂 ولی خدایی کنسول داریم تا کنسول، من خودم PS4 تازه خریدم و دیگه الان میاد میشینه بازی میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا