موبایل

مشخصات فنی جدید ترین پردازنده هوآوی Kirin 660 فاش شد

مشخصات فنی جدید ترین پردازنده هوآوی Kirin 660 فاش شد و این اطلاعات بیانگر این است که سی پی یو هوآوی عملکردی بهتر از اسنپدراگون 653 دارد همچنین در اسمارت فون هواوی Honor 6  نیز به کار برده شده و به زودی به طور رسمی معرفی خواهد شد. در ادامه بااخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

پردازنده هوآوی Kirin 660

هوآوی تاکنون تراشه ‌های مختلفی را برای گوشی موبایل ‌های خود تولید کرده است. امروز جزئیاتی از پردازنده‌ ی Kirin 660 هوآوی منتشر شده است. هوآوی چندین سال است که تصمیم گرفته پردازنده‌ های تولید خود را برای برخی از گوشی موبایل ‌های این کمپانی به ویژه محصولات پرچمدار استفاده کند. اوایل هفته‌ ی جاری این غول چینی از تراشه‌ ی پرچمدار های‌ سیلیکون کرین 960 رونمایی کرد که عملکرد آن راضی ‌کننده ارزیابی شد. اما روز گذشته شایعه ‌ای پیرامون تراشه‌ ی میان‌ رده ‌ی هوآوی به نام Kirin 660 منتشر شد که امروز جزئیات آن تایید شده است.

پردازنده هوآوی Kirin 660

گفته می‌ شود Kirin 660 برای رقابت با سری Snapdragon 65X تولید می ‌شود و حتی عملکردی بهتر از اسنپدراگون 653 دارد. کرین 660 به 2 هسته‌ ی Cortex A73 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته‌ ی Cortex A53 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز در کنار پردازنده ‌ی گرافیکی Mali-G71 Mp4 مجهز خواهد شد. این پردازنده‌ بر مبنای لیتوگرافی 16 نانومتری ساخته می‌شود.

پردازنده هوآوی Kirin 660

منابع خبری به این موضوع اشاره کرده‌ اند که پردازنده‌ ی جدید هوآوی از مودم Cat. 9 LTE بهره می ‌برد که سرعت دانلود آن تا 300 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن به 150 مگابیت بر ثانیه می‌ رسد. هوآوی همانند کرین 960، در پردازنده‌ ی کرین 660 نیز پشتیبانی از CDMA را اضافه کرده است. گفته می ‌شود گوشی موبایل آنر 6 ایکس هوآوی در بازار آمریکای شمالی با پردازنده ‌ی کرین 660 عرضه خواهد شد.

پردازنده هوآوی Kirin 660

پردازنده کرین 660 با توجه به هسته ‌های Cortex A73 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز قصد دارد در مقابل هسته‌ های پردازشی اسنپدراگون 653 با فرکانس کاری 1.95 گیگاهرتز قرار گیرد. البته هنوز برخی جزئیات تراشه‌ ی جدید هوآوی فاش نشده است و بعد از معرفی رسمی این پردازنده می ‌توانیم قضاوت بهتری نسبت به عملکرد آن داشته باشیم.

لیست قیمت سی پی یو

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد سی پی یو هوآوی برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. خبر خوبی بود و با اجازتون خبر مشخصات فنی جدید ترین پردازنده هوآوی Kirin 660 رو توی شبکه های اجتماعی خودم این خبرتونو share کردم. باسپاس سیده حسین حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا