لپ تاپ

مک بوک پرو 2021 در دو سایز رونمایی شد

در رویداد جدید رونمایی از محصولات جدید اپل، مک بوک پرو در دو اندازه 14 و 16 اینچ رونمایی شدند. این محصول هم از نظر طراحی و هم از نظر تراشه به کار رفته، یک لپ تاپ جدید از اپل محسوب می شود. همچنین بر اساس نظرسنجی هایی که در خصوص کارکرد این لپ تاپ انجام شده است، می توان گفت عملکرد سخت افزاری آن به خاطر تراشه جدید به کار رفته، بسیار بالاتر از حد انتظار است. این محصول جدید اپل به همراه اپل ایرپادز پرو 3 و تراشه قدرتمند M1 Max رونمایی شدند. و به زودی با پایه قیمت 2000 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

مک بوک پرو 2021

لیست قیمت لپ تاپ اپل

ویژگی های سخت افزاری مک بوک پرو

مدل پایه‌ مک ‌بوک پرو ۱۴ اینچ با پردازنده‌ M1 Pro اپل عرضه می گردد که سی پی یو ۸ هسته ‌ای و پردازنده‌ گرافیکی ۱۴ هسته ‌ای را نیز پشتیبانی می کند. همچنین مدل ۱۶ اینچی مک بوک پرو هم از پردازنده‌ M1 Pro با سی‌ پی ‌یو ۱۰ هسته ‌ای و پردازنده‌  گرافیکی ۱۶ هسته ‌ای بهره می ‌برد. البته مشخصات فنی این دو مدل قابل ارتقاء می باشند که با مدل پایه اختلاف قیمت خواهد داشت. هر دو مدل مک بوک پرو ۱۶ و ۱۴ از فضای ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می ‌کنند و این میزان به ۱، ۲، ۴ یا ۸ ترابایت هم قابلیت ارتقاء دارد.

البته این افزایش حافظه بسیار پرهزینه است و ۲۴۰۰ دلار قیمت دارد. بر همین مبنا گفته می شود مک بوک پرو 16 اینچی با حافظه 8 ترابایت، گران ترین مک بوک اپل خواهد شد و قیمتی بیش از 6 هزار دلار خواهد داشت. با این وجود همانطور که می دانید هر کدام از سرویس های اپل را هم که بخواهید برای مک بوک پرو استفاده کنید قیمت جداگانه ای خواهند داشت. حافظه رم در هر دو مدل لپ تاپ 16 گیگابایت در نظر گرفته شده است و باز هم با پرداخت یک هزینه مازاد، می توان آن را به 32 و 64 گیگابایت ارتقا داد.

ویژگی های سخت افزاری مک بوک پرو

ظاهر و نمایشگر در مک بوک پرو

اضافه کردن نمایشگر 14 اینچی به مک بوک در حقیقت برای راضی نگه داشتن تعداد بیشتری مشتری در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه نمایشگر هر دو مدل این لپ تاپ اپل، از فناوری مینی LED استفاده می کند که در آیپد پرو جدید هم به کار رفته است. ظاهر جدید این لپ تاپ هم به لطف خمیدگی های لبه در چهار گوشه نمایشگر ایجاد شده است. حاشیه ‌های سمت چپ و راست و هم بالای نمایشگر مک بوک پرو باریک‌ تر از قبل شده و 3.5 میلی ‌متر ضخامت دارد. همچنین در بالای نمایشگر، یک بریدگی وجود دارد که  دوربین سلفی با رزولوشن 1080P در آن جای گرفته است. هرچند هنوز قابلیت تشخیص چهره به کاربرد های این دوربین سلفی اضافه نشده است.

ظاهر و نمایشگر در مک بوک پرو

سیستم صوتی به کار رفته در این مدل از لپ تاپ اپل، دارای 6 اسپیکر بوده و از صدای دالبی اتموس و Spatial Audio پشتیبانی می کند. درگاه جک 3.5 میلی متری، درگاه هدفون و سه میکروفون، درگاه شارژ USB-C و پلاگین مگ سیف 3 از قابلیت های دیگر این دستگاه محسوب می شوند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا