کنسول بازی

نقد بازی One Piece (Pirate Warriors 4)

اگر طرفدار انیمه و مخصوصاً انیمه ی پرطرفدار One Piece هستید، به هیچ وجه نباید بازیOne Piece (Pirate Warriors 4) را از دست بدهید. این بازی اقتباسی از انیمه ی ژاپنی آن به همین نام است. بااینکه خیلی سال از انتشار مانگای وان پیس میگذرد، اما هنوز طرفداران دوآتیشه ی خودش را دارد و آخرین نسخه ی این بازی میتواند تجربه ای دلپذیر برای بازیکنان این مجموعه باشد.

خط داستانی بازی One Piece: Pirate Warriors 4

بازی به سه بخش Dramatic Log، Free Log و Treasure Log تقسیم میشود. در بخش Dramatic Log  بازیکنان داستان اصلی بازی  one piece (pirate warriors 4)را از آرک آراباستا شروع میکنند و بعد به ترتیب وارد آرک های انیس لابی، جنگ مارین فورد، ورود به دنیای تازه و سپس وارد آرک جزیره‌ی تمام کیک میشوند تا به مقصد نهایی یعنی آرک وانو برسند. بازی شامل ۳۵ قسمت داستانی می‌شود که بازیکن پس از گذراندن این مراحل میتواند بعداً در بخش بازی آزاد با شخصیت های موردعلاقه اش دوباره هر قسمت را از سر بگیرد.

حمله law و luffy در بازی Pirate Warriors 4
حمله law و luffy در بازی Pirate Warriors 4

پیش به سوی سواحل تازه ی دنیای One Piece

بازی One Piece (Pirate Warriors 4) بیشتر از ۴۰ شخصیت دارد که اگر امتیاز لازم در هر مرحله‌ی اصلی و مرحله ی آزاد کسب شود، قفل این شخصیت ها باز میشوند و بازیکن میتواند در جنگ های بعدی از این شخصیت ها استفاده کند. این شخصیت ها حتی شامل کروکودایل، کاتاکوری، بیگ مام و خود شخصیت کایدو هم میشوند. البته لازم به ذکر است که علاوه بر ماموریت های خط اصلی داستان، بیش از صد ماموریت فرعی در قسمت های Grandline، Eastblue وNew World  نیز باز شده است که ده ها ساعت به گیم پلی بازی اضافه میکند.

مبارزه ی هدفمند در بازی One Piece

حتی اگر بازیکن تمامی مراحل را هم بگذراند و مأموریت ها را هم به پایان برساند، میتواند مراحل را از اول طی کند تا امتیاز بیشتری بگیرد و سکه های لازم برای ارتقای قدرت شخصیت ها را فراهم کند. علاوه بر اینکه میشود قدرت کلی را با سکه های به دست آمده ارتقاع داد، هر شخصیت بازی One Piece (Pirate Warriors 4) درخت مهارتی جداگانه ی خودش را دارد. بازیکن میتواند تک تک بخش های این درخت مهارتی را تقویت کند تا کم کم بخش مهارت های رزمی تازه و حملات ویژه باز شوند.

امتیازات بازی Pirate Warriors 4
امتیازات بازی Pirate Warriors 4

همچنین هر کدام از شخصیت ها در این بازی مخصوص کنسول های بازی در گروه های قدرتی (مثل شخصیت زورو)، هوایی (مثل شخصیت کروکودایل)، سرعتی (مثل شخصیت سانجی) و مهارتی (مثل شخصیت اوسوپ) دسته بندی شده است.

ضعف یا نقطه‌ی قوت بازی One Piece؟

انیمه و مانگای وان پیس بیش از هزار قسمت دارد. سازندگان بازیOne Piece (Pirate Warriors 4) سعی کرده اند که مخاطب ناآشنا با انیمه وان پیس را در همین زمان کم با دنیای اطراف آشنا کنند. حتی بعضی از بخش های طنز انیمه در بخش هایی از بازی ساخته شده است. انجام چنین کاری قاعدتاً کار آسانی نیست و مخاطب آشنا ممکن است از ردکردن آرکی مثل جزیره ی آسمانی کلافه شود، ولی با این حال دنیای وان پیس به صورت فشرده معرفی میشود و شاید همین نردبانی باشد که مخاطب ناآشنا به سراغ انیمه یا مانگا برود.

از طرفی بازی One Piece (Pirate Warriors 4) میتواند به شدت کسل کننده باشد. وقتی وارد بخش بازی آزاد میشوید، دشمنان غول پیکر مدام و به صورت طاقت فرسا به بازی برمیگردند و ممکن است برای مخاطب به یک فرمول خسته کننده تبدیل شود. یعنی هرچه بازی جلوتر برود، تنوع پایین می آید.

گرافیک بازی One Piece

درست است که مهمترین بخش بازی One Piece (Pirate Warriors 4) بخش گیم پلی است، ولی نباید از بررسی گرافیک صرف نظر کرد. در مورد گرافیک باید گفت که طبق معمول بازی های گذشته، چنگی به دل نمیزند. در بخش روایی داستان که راوی شروع به توضیح دادن میکند، گرافیک معمولی است. در بخش خود بازی گرافیک ممکن است چشمگیر نباشد اما به طور دلپذیری روان است.

بازی Pirate Warriors 4
بازی Pirate Warriors 4

در اصل شرکت سازنده نتوانسته است کار زیادی برای بهبود سطح کیفیت و گرافیک بازی جدید نسبت به نسخه های گذشته بکند. نقشه ای موقتی در پایین سمت راست صفحه قرار دارد که کمک زیادی برای جهت یابی به بازیکن میکند. یک فلش هم در صحنه های مبارزه ظاهر میشود که جهت دشمن را نشان میدهد و کار بازیکن را راحت میسازد. به این صورت دشمن به هیچ وجه از دیدرسش خارج نمیشود. در کل، طراحی بشکه ها، جعبه ها و غرفه های فروش بهتر شده است و حتی گاهی میشود ساختمان ها را با خاک یکسان کرد و همین پیشرفت جذاب قابل توجهی برای سری بازی های One Piece است. هرچند جا دارد که در آینده نسخه های بعدی بهتر هم شوند.

نیروی کمکی در بازی One Piece: Pirate Warriors 4

شاید برای بازیکنانی که به بازی های چندنفره علاقه دارند جالب باشد که میتوانند در بازی One Piece (Pirate Warriors 4) با بازیکنان دیگر متحد شوند و در ماموریت های مختلف شرکت کنند. اما مشکل بازی چندنفره این است که گاهی ممکن است جستجوی بازیکن دیگر بیش از حد طولانی شود. چون بازی باید روی هدف و قسمت خاصی تنظیم شود و نمیشود به صورت رندوم انتخابش کرد. همچنین تقسیم‌بندی صفحه برای تعداد بالای چهار بازیکن امکان پذیر نیست.

گیم پلی بازی One Piece (Pirate Warriors 4)

گیم پلی اصلی تغییر چندانی نسبت به نسخه های قبلی نکرده است. هنوز هم مأموریت های اصلی و فرعی شامل از بین بردن دشمنان خاص، فتح مناطق، محافظت از متحدین و رسیدن به مقاصد خاص است. گاهی اوقات فشار زمانی وجود دارد و بازیکن باید قبل از پایان زمان به هدف اصلی بازی برسد. گاهی باید آنقدر با دشمنان مختلف بجنگید تا رئیسشان ظاهر شود و او را شکست بدهید تا منطقه فتح شود و متحدینتان در آن قسمت مستقر شوند.

مبارزه در بازی Pirate Warriors 4 One Piece
مبارزه در بازی Pirate Warriors 4 One Piece

ممکن است در طول مرحله ای از بازی One Piece (Pirate Warriors 4) چندین گنجینه ی مخصوص غارت هم به چشم بخورد که با بازکردن این ها گنجینه های مختلفی به دست می آید. هنگام بازی آنلاین میتوانید بازیکنان هم تیمی را نیز در مبارزاتشان نجات بدهید. ولی به این معنا نیست که زنده ماندن شما وابسته به زنده ماندن آن هاست. شرایط اما در بازی اصلی فرق میکند. با کشته شدن هم تیمی های خط اصلی داستان شما شکست میخورید و باید در اسرع وقت و حین رسیدن به هدف اصلی آن ها را نیز نجات بدهید.

کنترل بازی One Piece

کنترل در بازی One Piece (Pirate Warriors) ساده است و هر کدام از دکمه ها برای حملات استاندارد و حملات سرعتی به طور مشخص تنظیم شده اند و ترکیب آن ها باعث ایجاد حرکات جدید و برخورد ضربات بیشتر به دشمن میشود. از بخش های قدرتی سرعت میتوان برای فرار از حمله های دشمن استفاده کرد، اما انرژی زیادی از بازیکن میبرد. انرژی بازیکن در طول وقفه های بین حمله پر میشود. پرش و جاخالی دادن نیز امکان پذیر است، ولی نمیتوان زیاد جلوی برخورد ضربه ها را گرفت. گاهی بشکه های انفجاری در بین صحنه ها قرار داده شده است که کار را راحت تر میکند.

بازی One Piece
بازی One Piece

جمع بندی:

در کل بازی One Piece (Pirate Warriors 4) میتواند یکی از لذتبخش ترین تجربه ها برای بازیکنان علاقه مند به این سبک بازی ها باشد که میتوانند روی کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ از آن لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا