نرم افزار

گوگل هوش مصنوعی را در Google Photos گسترش می دهد

Google Photos در حال گسترش استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به کاربران در ویرایش و بهبود عکس ها می باشد. شرکت گوگل قبلاً از هوش مصنوعی برای ابزارهای خود مانند پاک کن جادویی و ویژگی اصلاحی Photo Unblur در Photos استفاده کرده بود. سال گذشته گوگل Magic Eraser را در Google Photos معرفی کرد تا که به کاربران کمک کند به راحتی اشیاء اضافی را در عکس های خود حذف کنند. این ویژگی از یادگیری ماشینی برای انتخاب و ویرایش تصاویر استفاده می کند و به کاربران اجازه می دهد اشیاء انتخاب را جا به جا و حذف کنند یا رنگ آن ها را تغییر دهند. اکنون این شرکت در کنفرانس سالانه Google I/O ویژگی Magic Editor را برای ویرایش های پیچیده تر مجهز به هوش مصنوعی با ویژگی های منحصر به فرد معرفی کرده است.

آشنایی با Magic Editor

Magic Editor در Google Photos یک ابزار بسیار پیشرفته است که با استفاده از یادگیری ماشینی به کاربران کمک های بسیار زیادی در ویرایش عکس می کند. با استفاده از Magic Editor کاربران می توانند قسمت های خاصی از عکس ها را مانند پس زمینه و پیش زمینه، شکاف های موجود در عکس را اصلاح کنند یا حتی سوژه را برای پس زمینه و کادر بهتر تغییر مکان دهند. هرچند حذف پس زمینه و اشیاء قبلاً در Google Photos از طریق Magic Eraser در دسترس بوده است اما قابلیت تغییر موقعیت سوژه ویژگی جدید می باشد. این ویژگی شبیه به برش تصویر است که سال گذشته اپل با iOS 16 معرفی کرد.

ویژگی های Magic Editor
ویژگی های Magic Editor

گوگل در یک پست وبلاگی که به تازگی منتشر کرده است می گوید: با Magic Editor می توانید ویرایش های پیچیده را بدون مهارت های ویرایش حرفه ای انجام دهید. با استفاده از ترکیبی از تکنیک های هوش مصنوعی از جمله هوش مصنوعی مولد به شما کمک می کند تا ویرایش های حرفه ای را انجام دهید. برای نمونه کار ساندار پیچای در کنفرانس I/O 2023 تصویر پسری روی نیمکت نشسته و دسته ای بادکنک در دست دارد را نشان می دهد. این سوژه در سمت چپ تصویر قرار دارند، ساندرا می گوید که Magic Editor به شما این امکان را می دهد که پسر را به مرکز عکس نزدیک کنید و با کمک هوش مصنوعی مولد نیمکت و بادکنک ها را جا به جا کنید. همچنین با هوش مصنوعی رنگ آبی آسمان را به رنگ های مختلف درآورده است.

ویرایش عکس با Magic Editor
ویرایش عکس با Magic Editor

Magic Editor چه زمانی در دسترس خواهد بود؟

گوگل قصد دارد که Magic Editor را به عنوان یک ویژگی آزمایشی در اواخر سال 2023 منتشر کند. مشخص نیست که آیا گوگل این ویژگی را پولی خواهد کرد یا خیر. گمانه زنی ها نشان می دهد که ویژگی Magic Editor فقط برای گوشی های پیکسل رایگان خواهد بود و دیگر کاربران اندروید برای استفاده از آن باید هزینه ای پرداخت کنند. گوگل اعلام کرد که قصد دارد تا زمانی که به انتشار رسمی این ویژگی نزدیک می شود اطلاعات بیشتری در مورد این فناوری هوش مصنوعی به اشتراک بگذارد. آمارها نشان می دهند که ماهیانه حدود 1.7 میلیارد عکس با استفاده ازGoogle Photos ویرایش می شوند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا