ماینینگ

هیجان دوباره در بازار ارز دیجیتال با رشد قابل توجه بیت کوین و اتریوم

با رشد قیمت بیت کوین و افزایش قابل توجه قیمت اتریوم، بار دیگر هیجان به بازار ارزهای دیجیتال بازگشت. بیش از سه ماه است که از نزول شدید قیمت بیت کوین و به طبع آن کوین های دیگر می گذرد. اما همانطور که خیلی از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند، بازار رشد مثبت خود را مجددا آغاز کرد. از هفته پیش بود که نشانه های افزایش قیمت در بازار کریپتو کارنسی دیده شد.

ظرف دو روز گذشته اما رشد قابل توجهی در قیمت بیت کوین و اتریوم مشاهده شد. بعد از رشد قابل توجه بیت کوین در اواخر سال 2020 تا ماه مارچ 2021 و رسیدن قیت به 65 هزار دلار، بازار ناگهان دچار سقوط شدیدی شد. دلایل زیادی برای این سقوط ذکر شد. اما خیلی از تحلیلگران معتقد بودند بازار به زودی روند صعودی خود را به صورت منطقی تری در پیش خواهد گرفت.

آغاز رشد بیتکوین

لیست قیمت کیف پول ارز دیجیتال

آیا اصلاح مارکت به پایان رسیده است؟

بعد از سقوط قیمت بیت کوین تا 29 هزار دلار، مدتهای زیادی این ارز دیجیتال، قیمت خود را در رنج 30 تا 40 هزار دلار حفظ کرد. حدود دوماه قیمت بیت کوین حدود 32 هزار دلار بود تا اینکه نشانه های مثبتی از هفته پیش آغاز شد. اوایل سقوط قیمت، برخی از تحلیلگران می گفتند که ممکن است قیمت تا زیر 20 هزار دلار پایین بیاید. اما عده زیادی معتقد بودند این اصلاح بازار به زیر 30 هزار دلار نخواهد رسید. چیزی که تحلیل تکنیکال بازار ارز دیجیتال هم آن را تایید می کرد.

حالا بعد از مدتهای طولانی که شاخص ترس و طمع در بازار از حالت ترس خارج شده و طمع خرید در بازار افزایش یافته است. مجددا پیش بینی ها آغاز شده و اغلب کاربران بازار معتقدند این اصلاح بازار به انتها رسیده است. حالا محدوده قیمتی بیت کوین برای چند روز تا چند هفته آینده بین 50 تا 60 هزار دلار پیش بینی می شود. قیمت بین کوین محدوده مقاومتی 43 دلار را رد کرد و محدوده حمایتی بعدی حدود 45 هزار دلار پیش بینی می شود. در این مدت خیلی از تریدرها ارزهای دیجیتال خود را از کیف پول ارز دیجیتال خود خارج کرده و به صرافی ها منتقل کرده اند.

آیا اصلاح مارکت به پایان رسیده است

صعود چشمگیر اتریوم و افزایش تقاضا برای خرید

تمام افرادی فعال در حوزه کریپتو کارنسی از قدرت بالای اتریوم آگاهند. اتریوم در طی مدت اخیر هرچند از روند نزولی بیت کوین طبعیت کرد اما ظرف سه ماه اخیر سه بار محدوده 3 هزار دلار را رد کرده است. در زمان نوشتن این مطلب بار دیگر اتریوم توانست با قدرت و روند صعودی مثبت چند روز اخیر خود را مجددا ادامه دهد و از ناحیه مقاومتی 3000 دلاری عبور کند. هرچند تا رسیدن به اوج خود که ناحیه 4300 دلاری در ماه می امسال بود، چند مقاومتمهم در پیش دارد.

صعود چشمگیر اتریوم و افزایش تقاضا برای خرید

اعتبار این ارز دیجیتال به همراه دلایل دیگری باعث شده درصد رشد این ارز دیجیتال نسبت به دیگر آلت کوین ها بیشتر باشد. هرچند برخی از آلت کوین ها و توکن ها مثل یونی سوآپ توانستند رشد خوبی را تجربه کنند. در هر صورت این روزها بازار رمزارزها حال و هوای خوبی را برای کاربران ایجاد کرده است.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا