مقالات آی تی

واتساپ وب چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

واتساپ سرویس پیام رسانی متعلق به شرکت متا می باشد و یکی از محبوب ترین سرویس های ارتباطی بین المللی آنلاین در این سیاره به حساب می آید. در کنار نسخه موبایل، متا نسخه تحت وب واتساپ را نیز در اختیار کاربران قرار گذاشته است. استفاده از این نوع ارتباط دیگر نیازی به نصب نرم افزار نمی باشد و کاربران به راحتی می توانند در همه حالت ها و در تمام پلتفرم ها پیام های خود را از طریق واتساپ ارسال و دریافت کنند.

واتساپ وب چیست؟

نخستین بار واتساپ وب در سال 2015 معرفی شد که به کاربران این امکان را می داد از طریق یک مرورگر وب در رایانه، لپ تاپ، تبلت و گوشی موبایل خود به واتساپ دسترسی پیدا کنند. واتساپ وب به شما این امکان را می دهد تمام گفت و گوها، کانال ها و استوری های خود را از طریق مرورگر وب رایانه شخصی مک یا ویندوز مشاهده کنید. نسخه وب و برنامه دسکتاپ برای macOS و Windows تقریباً به یک روش کار می کنند و بسیار شبیه برنامه تلفن هوشمند WhatsApp شما هستند.

آشنایی با واتساپ وب
آشنایی با واتساپ وب

مزایای استفاده از واتساپ وب

یکی از بزرگ ترین مزایای استفاده از نسخه وب واتساپ این است که می توانید از صفحه کلید و صفحه نمایش بزرگ تر برای گفت و گو استفاده کنید. مزیت دیگر آن این است که می توانید هر فایل چندرسانه ای مهمی را که می خواهید بر روی لپ تاپ یا رایانه خود کار کنید، ارسال یا دانلود کنید و اشتراک گذاری اسناد PDF و سایر رسانه ها را آسان می کند. این یک مزیت مفید برای فریلنسرها یا طراحان گرافیکی است که دائماً در حال تبادل فایل های چندرسانه ای هستند. از دیگر مزایای مهم نسخه وب واتساپ می توانیم به رایگان و قابل اجرا بودن در تمام مرورگرها اشاره کنیم.

مزایای واتساپ وب
مزایای واتساپ وب

عملکرد واتساپ وب

WhatsApp Web عملکردهای جامعی را ارائه می دهد که کاربران را قادر می سازد اقدامات مختلفی از جمله ارسال و دریافت پیام ها، یادداشت های صوتی و مشاهده فایل های چندرسانه ای را انجام دهند. با این حال در کنار امکاناتی که واتساپ در اختیار کاربران گذاشته برخی محدودیت ها وجود دارد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

کارهایی که می توانید در واتساپ وب انجام دهید

واتساپ وب دارای ویژگی هایی است که انجام کارهای ما را راحت تر می کند. این امکانات در واتساپ نسخه موبایل هم موجود می باشد. این ویژگی ها عبارتند از:

  • ایجاد نظر سنجی
  • ارسال و دریافت پیام
  • ارسال یادداشت های صوتی
  • مشاهده استوری های مخاطبین
  • مشاهده فایل های چندرسانه ای
  • نشان دادن واکنش با استفاده از ایموجی ها برای پیام ها
ویژگی های واتساپ وب
ویژگی های واتساپ وب

 کارهایی که نمی توانید در واتساپ وب انجام دهید

بدون شک تمام پلتفرم ها در کنار مزایا، معایب هایی را نیز دارند که واتساپ نسخه وب هم از آن بی بهره نمانده است. ویژگی هایی که نمی توانید از آن ها در واتساپ وب استفاده کنید عبارتند از:

  • عدم تغییر شماره تلفن
  • افزودن فیلتر به عکس ها
  • عدم برقراری تماس صوتی
  • عدم برقراری تماس تصویری
  • عدم اشتراک گذاری موقعیت مکانی

چگونه به واتساپ وب متصل شویم؟

برای از استفاده از نسخه تحت وب واتساپ می توانید به آدرس web.whatsapp.com بروید. برای شما صفحه ای نمایش پیدا می کند که بارکد QR بر روی آن قرار دارد. به صفحه واتساپ گوشی موبایل خود بروید و سپس از قسمت بالا بر روی نماد «سه نقطه» ضربه بزنید و بعد از آن Link devices را انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه Link a device نمایش پیدا می کند و بر روی آن ضربه بزنید.

اتصال به واتساپ وب
اتصال به واتساپ وب

در انتها گوشی موبایل خود را بر روی بارکد QR قرار دهید تا به واتساپ وب متصل شوید. این نکته را فراموش نکنید که با قطع شدن اتصال واتساپ در گوشی موبایل، دسترسی به واتساپ وب شما قطع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا