تجهیزات شبکه

ویروس کرونا و ارتباط آن با سرعت اینترنت کشورهای جهان

ویروس کرونا اثرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی بر زندگی همه ما گذاشته، ماندن در خانه و استفاده زیاد کاربران از اینترنت برای سرگرمی، یا اصطلاحی که این روزها زیاد می شنویم، دورکاری، باعث شده تا تعداد زیادی از کارمندان کارهای خود را از خانه و به صورت آنلاین انجام دهند و همین موضوعات ترافیک شبکه ها در نقاط مختلف دنیا را به طور چشمگیری افزایش داده، به طوری که ترافیک شبکه ها در حالت کلی 20 درصد افزایش پیدا کرده، و ترافیک مورد استفاده برای بازی ها نیز 75 درصد رشد داشته است.

ویروس کرونا در جهان

لیست قیمت مودم و روتر

سایت معتبر آمریکایی وریزون در این باره خبری منتشر کرد که اعلام می کند : زیرساخت شبکه ها در آمریکا از قبل برای چنین افزایش حجم ترافیکی برنامه ریزی شده بودند. استفاده دانش آموزان از کلاس های آنلاین، انجام کارهای اداری و شرکتی از طریق دورکاری از خانه، تماشای فیلم ها به صورت آنلاین و استفاده از شبکه های مجازی برای سرگرمی، حجم استفاده از اینترنت را به میزان زیادی افزایش داده که این اصلا چیز عجیبی نیست.

بررسی زیر ساخت شبکه های اینترنت در کشورهای مختلف :

برای اینکه زیرساخت ها تقویت شود تا از آسیب های احتمالی در این دوران جلوگیری شود، 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته این ترافیک مورد بررسی دقیق قرار گرفت، تا دوران اوج مصرف مشخص شود. در اروپا هم این افزایش حجم مصرفی 50 درصد گزارش شده است؛ آنها در پی این هستند که ظرفیت های بیشتری را در اختیار بگیرند.

ویروس کرونا و سرعت اینترنت

شرکت ایرلندی Spearline که در زمینه ارائه کیفیت و اتصال تلفن های بین المللی فعالیت می کند در گزارشی عنوان کرد، که شبکه های مخابراتی در ایتالیا طی چند روز گذشته کیفیت بسیار پایین و بی ثباتی را تجربه کرده اند که تا کنون بی سابقه بوده است. در اسپانیا کیفیت اتصالات مخابراتی 98 درصد در تاریخ 16 مارچ افت داشت ولی کمی بعد دوباره بهبود یافت! این یعنی قطع کامل شبکه اینترنت.

سرعت اینترنت سایر کشورها

کشور فرانسه هم افت 5 درصدی را در 17 مارچ تجربه کرد، ولی دوباره با تقویت شبکه ها توانستند به کیفیت مطلوب دست پیدا کنند. 17 مارچ در آلمان هم نرخ قابل توجهی از تماس ها با مشکل مواجه بود. این شرکت ادعا می کند که این مشکلات در آمریکا به وجود نیامده است.

کاهش سرعت اینترنت

در حال حاضر هیچ خبری مبنی بر تقویت یا طرح جدید برای زیرسازی شبکه ها و اپراتور های اینترنت اعلام نشده، در شرایطی که هنوز مشخص نیست دنیا چه زمانی از بحران کرونا خلاص می شود و اینترنت تنها منبع ارتباطی ما با دیگران است. این موضوع باعث می شود تا شرکت های تامین کننده اینترنت و تجهیزات آن، تمهیدات بهتری را از قبیل استفاده از تقویت کننده شبکه و تقویت زیرسازی ها به کار بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا