موبایل

چگونه حالت تاریک تلگرام را فعال کنیم

4

5 دقیقه

یکی از ویژگی هایی که در تلگرام بسیار استفاده می شود حالت تاریک آن است که در بین کاربرانی که ترجیح می دهند از دستگاه خود در شرایط کم نور یا در شب استفاده کنند بسیار محبوب است. حالت تاریک تلگرام را می توانید به سه روش دستی، تطبیقی و برنامه ریزی شده فعال کنید. در این مقاله به بررسی حالت تاریک، مزایای آن و نحوه فعال کردن این ویژگی با استفاده از هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت.

ماده اولیه یا مصرفی

  • گوشی موبایل

ابزار

  • اپلیکیشن تلگرام

مرحله 1: حالت تاریک تلگرام چیست؟

حالت Night Mode تلگرام

حالت Night Mode تلگرام

حالت تاریک تلگرام تنظیماتی است که رنگ پس زمینه برنامه را از سفید به سیاه تغییر می دهد. این ویژگی به کاربران کمک می کند تا برنامه را در نور کم یا در شب بهتر ببینند، زیرا پس زمینه روشن می تواند برای چشم ها مضر باشد و در شب خواندن متن را دشوار کند. به لطف ویژگی Night Mode، استفاده از تلگرام در شرایط کم نور یا در شب فشار کمتری به چشمان شما وارد می کند. همچنین پس زمینه سیاه حالت تاریک تلگرام می تواند به جلوگیری از خستگی چشم که ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت از تلگرام با پس زمینه روشن ایجاد شود کمک کند.

مرحله 2: فعال سازی حالت تاریک تلگرام به صورت دستی

فعال سازی حالت تلگرام به صورت دستی

فعال سازی حالت تلگرام به صورت دستی

روش دستی ساده ترین راه برای فعال کردن حالت تاریک تلگرام است. برای انجام این کار بعد از ورود به تلگرام، وارد تنظیمات شوید. سپس Chat Settings را انتخاب کنید و در صفحه باز شده بر روی گزینه switch to Night Mode ضربه بزنید تا حالت تاریک برای شما فعال شود.

مرحله 3: فعال سازی حالت تاریک تلگرام به صورت تطبیقی

فعال سازی حالت تلگرام به صورت Adaptive

فعال سازی حالت تلگرام به صورت Adaptive

روش تطبقی یا Adaptive کمی پیشرفته تر است و به تلگرام اجازه می دهد تا بر اساس تنظیمات سیستم گوشی موبایل به طور خودکار بین حالت روشن و تاریک هماهنگ شود. برای فعال کردن این حالت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • سپس Chat Settings را انتخاب کنید.
  • به پایین صفحه آمده و بر روی Auto-Night Mode ضربه بزنید.
  • از میان سه گزینه، Adaptive را انتخاب کنید.

با استفاده از روش Adaptive تلگرام به طور اتوماتیک بر اساس روشنایی و تنظیمات دستگاه شما بین حالت روشن و تاریک جا به جا می شود.

مرحله 4: فعال سازی حالت تاریک تلگرام به صورت برنامه ریزی شده

فعال سازی حالت تلگرام به صورت Scheduled

فعال سازی حالت تلگرام به صورت Scheduled

روش برنامه ریزی شده برای کسانی که می خواهند حالت تاریک را در ساعات خاصی از روز فعال کنند مفید است. برای فعال سازی حالت تاریک به روش Scheduled این مراحل را طی کنید: بعد از ورود به تنظیمات تلگرام وارد Chat Settings شوید و سپس Auto-Night Mode را انتخاب کنید. در صفحه باز شده سه گزینه قرار دارد و بر روی Scheduled ضربه بزنید. در بخش Scheduled می توانید زمان هایی را که می خواهید حالت حالت تاریک تلگرام فعال یا غیر فعال شود را به صورت دستی تنظیم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا