آموزش و ترفند

چگونه در اینستاگرام کانال بسازیم؟

4

5 دقیقه

در روزهای اولیه فعالیت اینستاگرام کاربران با عضویت در این پلتفرم به دنبال جذب لایک و فالوور برای صفحات شخصی یا کاری خود بودند. با گذشت زمان الگوریتم های اینستاگرام تغییراتی را تجربه کردند که باعث اضافه شدن امکانات جدیدتر و متنوع در این پلتفرم شد. سال 2023 اینستاگرام مانند دیگر پلتفرم های اجتماعی ویژگی ساخت کانال را اضافه کرد تا به کاربران اجازه دهد پیام هایش را برای افراد عضو شده در کنال ارسال کنند.

ماده اولیه یا مصرفی

  • گوشی موبایل

ابزار

  • اپلیکیشن اینستاگرام

مرحله 1: کانال اینستاگرام چیست؟

کانال اینستاگرام

کانال اینستاگرام

کانال ها در اینستاگرام شبیه به کانال های واتساپ و تلگرام می باشند که از طریق آن سازندگان محتوا می توانند متن، ویدیو و عکس را برای افراد دنبال کننده که در آن کانال عضو هستند ارسال کنند. تا قبل از اسفند سال گذشته ساخت کانال اینستاگرام تنها برای کاربران منتخب در دسترس بود، اما شرکت متا اعلام کرده است این ویژگی به صورت پلکانی برای تمام کاربران فعال می شود. برای ایجاد کانال در اینستاگرام باید یک حساب Creator داشته باشید. اگر حساب کاربریتان از نوع Creator است اما ویژگی Broadcast Channels برای شما فعال نشده باید منتظر بمانید در روزهای آینده با به روز رسانی آن را فعال کنید. به گفته برخی از منابع این ویژگی تا آخر سال 2023 تمام حساب های کاربری می توانند کانال های شخصی راه اندازی کنند. اگر شرایط لازم برای ساخت کانال در اینستاگرام را دارید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.
نکته:
Broadcast Channels از طریق برنامه اینستاگرام نسخه اندروید و iOS قابل دسترسی است و در نسخه دسکتاپ نمایش داده نمی شود.
نکته:
ویژگی کانال در اینستاگرام فقط برای افرادی که بالای 10 هزار دنبال کننده دارند فعال خواهد بود. اگر فالوورهای شما زیر این رقم است باید برای بدست آوردن فالوورهای بیشتر اقدام کنید.

مرحله 2: ورود به صفحه اینستاگرام

ورود به اینستاگرام برای ساخت کانال

ورود به اینستاگرام برای ساخت کانال

برای ساخت کانال به صفحه اینستاگرام خود بروید، سپس از قسمت بالا بر روی نماد «+» ضربه بزنید. اگر این ویژگی برای شما فعال شده باشد گزینه ی Channel را خواهید دید.

مرحله 3: ساخت کانال در اینستاگرام

ایجاد کانال در انیستاگرام

ایجاد کانال در انیستاگرام

در صفحه باز شده گزینه Get started را انتخاب کنید. مرحله بعد نام دلخواه کانالتان را بنویسید و می توانید مشخص کنید چه افرادی می توانند در کانال شما عضو شوند. با انتخاب گزینه سوم مشخص کنید آیا آدرس کانال ساخته شده را می خواهید در bio نمایش پیدا کند یا نه. در انتها گزینه Create broadcast channel را انتخاب کنید تا کانال شما ساخته شود.

مرحله 4: عضویت در کانال های اینستاگرام

ورود به کانال های اینستاگرام

ورود به کانال های اینستاگرام

برای عضویت در کانال های اینستاگرام می توانید از چند راه مختلف اقدام کنید. بیشتر افراد بعد از ساخت کانال آدرس آن را در پروفایل خودشان قرار می دهند و شما می توانید از آن طریق وارد کانال شوید. همچنین اگر فالوورهای شما کانال جدید ساخته باشند نوتیفیکیشن آن برای شما ارسال خواهد شد و با ضربه زدن بر روی آن وارد کانال آن ها خواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا