مقالات آی تی

نحوه ساخت اکانت جیمیل و یاهو

ایمیل سرویس رایگانی است که توسط شرکت های معروفی مانند یاهو و گوگل ارائه شده است. البته دیگر سرویس ارسال ایمیل توسط شرکت های دیگر موجود می باشد که یاهو و گوگل محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر رقبای خود دارند. توسط ایمیل شما می توانید متن و دیگر فایل های خود را برای دیگران ارسال کنید. اگر تازه پا به دنیای تکنولوژی گذاشته اید با خواندن این مقاله آموزشی می توانید به راحتی ایمیل خود را بسازید و شروع به ارسال نامه الکترونیکی کنید.

چگونه در یاهو ایمیل بسازیم؟

یاهومیل از قدیمی ترین سرویس های ارسال ایمیل می باشد که توسط شرکت یاهو در سال 1997 راه اندازای شد و به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفت. نسخه اولیه یاهومیل به صورت وب میل به نمایش درآمد و بعد از چندسال با گسترش گوشی های هوشمند نسخه های اندروید و iOS یاهومیل منشترشد تا کاربران راحت تر به سرویس ایمیل یاهو دسترسی پیدا کنند.

برای ساخت ایمیل به آدرس «mail.yahoo.com» وارد شوید و گزینه Create an account را انتخاب کنید. بعد از ورود به صفحه جدید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.

ساخت اکانت یاهو
ساخت اکانت یاهو

First name: اسم کوچک خود را وارد کنید.

Surname: نام خانوادگی خود را وارد کنید.

Email address: در این قسمت نام ایمیلی که می خواهید ساخته شود را وارد کنید.

Password: در این قسمت رمزعبور را وارد کنید. برای انتخاب رمزعبور بهتر است از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و سمبل ها استفاده کنید.

Mobile phone number: از این قسمت کد کشور خود را انتخاب کرده و شماره موبایل را وارد کنید.

در بخش های «Birth month» ماه تولد، «Day» روز تولد و «Year» سال تولد خود را وارد کنید و در قسمت پایانی Gender به طور دلخواه جنسیت خود را تاییپ کنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی گزینه Continue را انتخاب کنید در صفحه بازشده شماره موبایل خود را تایپ کنید تا کد تاییدیه برایتان ارسال شود. کد ارسالی را وارد کنید و بر روی گزینه Verify کلیک می کنید و در آخر ایمیل شما در یاهو ساخته می شود.

چگونه در گوگل ایمیل بسازیم؟

جیمیل سرویس رایگان ارسال ایمیل است که شرکت گوگل در سال 2014 آن را رائه کرد. این سرویس گوگل از 105 زبان زنده جهان پشتیبانی می کند.

برای ساخت اکانت جیمیل به آدرس «gmail.google.com» می روید و گزینه Create account را انتخاب می کنید. در صفحه بازشده اطلاعات شخصی و نام کاربری خود را وارد کنید.

ایجاد اکانت گوگل
ایجاد اکانت گوگل

First name: نام کوچک خود را وارد کنید.

Last name: نام خانوادگی خود را وارد کنید.

Username: در این قسمت نام دلخواه جیمیلی را که می خواهید ساخته شود را وارد کنید.

درقسمت های Password و Confirm پسورد یکسان را وارد کنید. مطمئن شوید پسوردی که انتخاب می کنید شامل یکی از حروف بزرگ و کوچک، سمبل و اعداد باشد و بیشتر از 8 حرف باشد و برای ورود به مرحله بعد گزینه Next را انتخاب کنید.

در بخش بعدی اطلاعات شخصی همچون شماره موبایل، تاریخ تولد و جنسیت را وارد کنید. بعد از تکمیل این اطلاعات بر روی Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

ساخت اکانت جیمیل
ساخت اکانت جیمیل

کد تاییدیه ای از سوی گوگل برای شما SMS می شود که باید در اینجا وارد کنید و گزینه Verify را انتخاب کنید.

تاییدیه کد جیمیل برای موبایل
تاییدیه کد جیمیل برای موبایل

مرحله بعد اگر قصد تغییرات در امنیت اکانت خود در جیمیل را دارید گزینه More options را انتخاب کنید و بعد از تغییرات روی گزینه Yes, I’m in کلیک کنید و اگر قصد اضافه کردن امکانات اضافی را ندارید گزینه Skip را انتخاب کنید.

ثبت اطلاعات تماس برای جیمیل
ثبت اطلاعات تماس برای جیمیل

در نهایت با مطالعه حفظ حریم خصوصی و پذیرفتن شرایط، در قسمت پایین بر روی گزینه Agree کلیک کنید تا ساخت جیمیل خود را به پایان برسانید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا