موبایل

5 نکته و ترفند برتر واتساپ که باید بدانید

تاکنون پیام رسان های متعددی ساخته شده است که ویژگی های مختلف دارند. سیگنال، مسنجر فیسبوک و تلگرام پراستفاده ترین پیام رسان ها می باشند، اما در کنار این سه پلتفرم نام واتساپ قرار دارد که بدون شک شناخته شده ترین برنامه پیام رسان موجود در جهان می باشد. پیام رسان واتساپ تاکنون بیش از دو میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. از این آمار می توانیم نتیجه بگیریم دلیل محبوبیت این پلتفرم داشتن ویژگی های کاربردی می باشد.

حذف عکس ها و ویدیوها بعد از مشاهده در واتساپ

یکی از ترفندهای کاربری در واتساپ ارسال عکس ها و ویدیوهایی است که پس از مشاهده مخاطب حذف می شوند. این ویژگی نه تنها فضای ذخیره سازی بیشتری را در صفحه گفت و گوهای شما تضمین می کند بلکه تاریخچه پیام شما را نیز مرتب نگه می دارد. برای انجام این کار وارد صفحه گفت و گو با مخاطب موردنظرتان بشوید و بعد از ورود به گالری یک عکس را انتخاب کنید. در پنجره ارسال عکس تنها کاری باید انجام دهید این است که روی نماد «1» ضربه بزنید تا ویژگی مشاهده یکبار «View-Once» فعال شود. در نهایت عکستان را برای مخاطب ارسال کنید.

حذف عکس ها و ویدیوها WhatsApp
حذف عکس ها و ویدیوها WhatsApp

انتخاب صدای اعلان برای مخاطبین در واتساپ

زمانی که پیام جدیدی را در واتساپ دریافت می کنید صدای اعلان یا نوتیفیکیشن را می شنوید. شاید بخواهید برای هر مخاطب خود یک صدای دلخواه انتخاب کنید و بعد از دریافت پیام فوراً متوجه شوید که چه کسی به شما پیام داده است. برای تغییر صدای اعلان وارد صفحه یکی از مخاطبانتان شوید. از قسمت بالا بر روی نماده «سه نقطه» ضربه بزنید و سپسView contact را انتخاب کنید. در صفحه باز شده Custom notifications را باز کرده و سپس از بخش جدید وارید Notification tone شوید و در نهایت صدای دلخواهتان را انتخاب کنید.

اعلان برای مخاطبین در WhatsApp
اعلان برای مخاطبین در WhatsApp

تغییر فونت در واتساپ

شما محدود به تایپ پیام ها با فونت اصلی واتساپ نیستید. می توانید پیام های خود را به صورت پرنگ یا همان بولد و ایتالیک ارسال کنید. برای انجام این کار ابتدا متن خود را تایپ کرده و سپس آن را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار بر روی نماد «سه نقط» ضربه بزنید. در این بخش می توانید مدل مختلف از جمله Bold ،Italic و Strikethrough را انتخاب کنید.

فونت ها در WhatsApp
فونت ها در WhatsApp

احراز هویت دو مرحله ای در واتساپ

احراز هویت دو مرحله ای یک اقدام امنیتی اضافی است که می توانید در واتساپ فعال کنید. هنگام فعال سازی 2FA از شما خواسته می شود که یک پین شش رقمی را وارد کنید. انجام این کار از صفحات گفت و گو شما در WhatsApp محافظ می کند حتی اگر تلفن شما به سرقت رفته باشد. برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Settings را باز کنید و سپس بر روی Account ضربه بزنید.
  • در مرحله بعد Two-step verification را انتخاب کنید.
  • سپس رمز 6 رقمی خود را وارد کنید و در انتها Save را انتخاب کنید.
افزایش امنیت در WhatsApp
افزایش امنیت در WhatsApp

تغییر اندازه فونت در واستاپ

اگر اندازه فونت پیام های WhatsApp برایتان کوچک یا بزرگ است، می توانید اندازه آن ها را تغییر دهید. برای انجام این کار وارد واتساپ شوید و با ضربه زدن به روی نماد «سه نقطه» به Settings بروید و به تنظیمات چت مراجعه کنید. با انتخاب گزینه Font size اندازه قلم ها را به سه سایز Small ،Medium و Large تغییر دهید.

اندازه فونت در WhatsApp
اندازه فونت در WhatsApp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا