نرم افزار

5 پیام رسان محبوب دنیا در سال 2023

با پیشرفت گوشی های هوشمند کاربران برای ارسال پیام کمتر از SMS استفاده می کنند. در کنار عرضه گوشی های موبایل پیشرفته، شرکت های نرم افزاری در تلاش بودند که راهی برای ارتباط میان افراد پیدا کنند و گفتگو میان افراد مختلط در هر کشوری را راحت تر کنند. از سال 2009 تا کنون اپلیکیشن های پیام رسان مختلفی معرفی شده اند اما از میان این پیام رسان ها تعداد کمی از آن ها تمام ویژگی های مفید و از همه مهم تر امنیت بالا برخوردار هستند.

برنامه Google Meet

Google Meet یک سرویس تماس برنامه به برنامه است که بر روی رایانه های شخصی و انواع گوشی های هوشمند اجرا می شود. از ویژگی های مهم این برنامه می توانیم به برقراری تماس صوتی و تماس های گروهی گسترده با حداکثر 100 نفر اشاره کنیم. با استفاده نرم افزار Google Meet می توانید با مخاطبین خود تماس بگیرید و یا اگر به گوشی موبایل دسترسی ندارید می توانید با استفاده مرورگر رایانه خود به جلسات بپیوندید. گوگل قبلاً برنامه مشابهی را به نام Duo معرفی کرده بود، اما این نرم افزار به روز شده و با Meet ادغام شده است.

گوگل میت
گوگل میت

برنامه Signal

برنامه Signal به شما امکان ارسال و دریافت متن، برقرار تماس صوتی و تصویری از جمله تماس های گروهی، اشتراک گذاری مکان و ارسال فایل را می دهد. سیگنال در سال 2014 با تمرکز بر حریم خصوصی و امنیت توسعه یافته است. سیگنال از رمزگذاری سرتاسر برای محافظت از پیام ها و تماس های شما استفاده می کند، بنابراین فقط شما و گیرنده می توانید آنچه را که در حال تبادل هستید را ببینید یا بشنوید. سیگنال از ویژگی هایی مانند انتشار استوری، حذف پیام ها از صفحه گفتگو و گذاشتن زمان مشخص برای پاک شدن پیام ها پشتیبانی می کند. Signal برای پلتفرم های Android ،iOS و دسکتاپ در دسترس است.

سیگنال
سیگنال

برنامه WhatsApp

WhatsApp که متعلق به شرکت متا است، اکنون بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و بزرگ ترین پیام رسان آنلاین محسوب می شود. در سال 2009 توسط کارمندان سابق یاهو تاسیس شد و به عنوان یک استارت آپ کوچک شروع به کار کرد و تنها در چند ماه به 250000 کاربر رسید و به سرعت رشد کرد. سال 2014 واتساپ توسط فیسبوک خریداری و شاهد رشد مداوم بود و در جولای 2017 به مرز 1 میلیارد کاربر رسید. برای استفاده از واتساپ به یک تلفن هوشمند، تبلت و اینترنت نیاز دارید، همچنین می توانید از نسخه دسکتاپ این پیام رسان استفاده کنید. از ویژگی های مهم WhatsApp که می توانیم به آن اشاره کنیم امنیت حریم خصوصی می باشد. واتساپ از پروتکل E2EE برای محافظت از ارتباطات کاربر استفاده می کند. E2EE یک روش پیام رسانی ایمن است که از دسترسی اشخاص ثالث مانند ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و هکرها به پیام های در حال انتقال از یک دستگاه به دستگاه دیگر جلوگیری می کند.

واتساپ
واتساپ

برنامه Telegram

Telegram یک سرویس پیام رسان فوری است که توسط کارآفرین روسی به نام پاول دوروف تاسیس شد. این پیام رسان برای اولین بار در سال 2013 بر روی سیستم های اندروید و iOS اجرا شد و سپس نسخه دسکتاپ آن منتشر شد. می توان گفت که تلگرام تنها اپلیکیشنی می باشد که نسخه دسکتاپ آن مشابه نسخه گوشی موبایل می باشد. در حال حاضر تلگرام حدود 550 میلیون کاربر ماهانه دارد. هر زمان که یک نقص حریم خصوصی در دیگر اپلیکیشن ها به کاربران ضربه می زند، تعداد کاربران تلگرام افزایش پیدا می کند.

تلگرام
تلگرام

برنامه Messenger

Messengar یک سرویس پیام رسانی فیسبوک است. با استفاده از مسنجر می توانید پیام های متنی را برای دوستان خود ارسال کنید و تماس های ویدیویی اینترنتی رایگان با کمک رایانه و گوشی موبایل برقرار کنید. برای برقرار تماس های اینترنتی رایگان با استفاده از مسنجر فیسبوک، هر دو گیرنده باید در فیسبوک با یکدیگر دوست باشند. می توانید Massengar را بر روی مرورگرها، ویندوز 10 و 11، Mac ،Android ،iOS و iPad نصب و اجرا کنید تا ارتباط شما با دوست و همکارانتان برقرار شود.

مسنجر
مسنجر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا