دستگاه ماینرراهنمای خریدراهنمای خرید ماینینگ

5 راهکار برای تامین امنیت کیف پول ارز دیجیتال

چندین روش به عنوان راهکارهای تامین امنیت کیف پول ارز دیجیتال در این مقاله بررسی خواهند شد. بهترین راه برای نگهداری بلند مدت ارزهای دیجیتال ذخیره آنها در یک کیف پول معتبر است. به این معنی که شما باید از کیف پولی استفاده کنید که شناخته‌ شده باشد و به شما کلید خصوصی یا کلمه بازیابی 12 و یا 24 واژه ای ارائه دهد.کیف پول ‌های نرم‌افزاری معتبری که روی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی نصب می‌شوند، کاملا رایگان هستند و در صورت رعایت نکات ایمنی و حفظ کلمات بازیابی از طرف خود شما، می ‌توانند امنیت دارایی ‌های شما را تضمین کنند. در صورت سرمایه گذاری بیشتر یا زمانی که امنیت بیشتری می ‌خواهید می ‌توانید از کیف پول‌ سخت ‌افزاری یا سایر روش ‌های ذخیره ‌سازی آفلاین (سرد) استفاده کنید. تا زمانی که ارزهای دیجیتال شما روی کیف پول شخصی قرار داشته باشند و نکات ایمنی لازم رعایت شوند، هیچ خطری آنها را تهدید نخواهد کرد.

پشتیبانی از کیف پول بیت کوین

لیست قیمت کیف پول ارز دیجیتال

1- از کیف پول خود بک ‌آپ بگیرید

پس از نصب کیف پول اولین کاری که باید انجام شود، تهیه نسخه پشتیبان یا همان گرفتن بک ‌آپ از کیف پول است. اگر از کیف پول خود بک ‌آپ نداشته باشید و به هر دلیلی نرم‌ افزار پاک شود، دستگاه از بین برود و مواردی از این قبیل رخ دهد، باید برای همیشه با سرمایه های داخل آن کیف پول خداحافظی کنید. نوع بک ‌آپ در هر کیف پول می تواند متفاوت باشد. اغلب کیف پول ‌ها به‌عنوان بک ‌آپ یک مجموعه ۱۲ یا ۲۴ تایی از کلمات انگلیسی را به کاربر ارائه می‌ دهند که با کلید خصوصی فرقی ندارد و در صورت بروز مشکل کاربر می‌ تواند با آن کلمات سرمایه خود را بازیابی کند. برخی دیگر از کیف پول ‌ها هم مستقیما کلید خصوصی را در اختیار کاربر می ‌گذارند تا آن را در جایی امن ذخیره کند. تعداد معدودی از کیف پول‌ ها هم به کاربر یک فایل مخصوص می‌ دهند که با کلمه‌ عبور انتخابی کاربر رمزگذاری‌ شده است و برای دسترسی به ارز دیجیتال در آن باید از آن فایل و کلمه‌ عبور نسخه پشتیبان تهیه کرد.

2- کیف پول را از منابع معتبر دانلود کنید

کیف پول‌ ها و نرم ‌افزارهای مربوطه که از منابع نامعتبر دانلود می ‌شوند، خودشان می ‌توانند بدافزار و عامل سرقت دارایی ‌های شما باشند و امنیت ارز دیجیتال شما را به خطر بیندازند. وب‌ سایت رسمی هر کیف پول بهترین منبع برای دانلود نرم ‌افزار است. حتی وقتی قصد دارید نرم‌ افزار مورد نظر خود را از گوگل پلی یا اپ‌ استور دریافت کنید، بایستی دقت زیادی به خرج دهید، چون ممکن است نرم ‌افزارهای تقلبی با نام و لوگوی نرم ‌افزار اصلی در گوگل پلی و اپ استور ظاهر شوند.

3- از رمز عبور قوی استفاده کنید

در هنگام ثبت اطلاعات از یک گذزواژه یا رمز عبور قوی استفاده کنید. نرم‌ افزارهایی با نام کرکر می ‌توانند رمزهای عبور مختلف برای یک نام کاربری را به ‌صورت خیلی سریع بررسی کنند و اگر گذرواژه شما ساده باشد، در کمتر از چند روز نرم ‌افزار آن را پیدا می‌کند. به همین دلیل بهتر است از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی و همچنین علائم نگارشی در گذرواژه خود بهره ببرید تا از امن بودن محل نگهداری ارزهای دیجیتال خود مطمئن باشید. البته این روزها بیشتر سامانه ‌های کیف پول به لایه ‌های ضد اسپم مجهز می باشند.

4- از مرورگر جداگانه استفاده کنید

اگر از کیف پول تحت وب استفاده می ‌کنید یا قصد دارید از طریق مرورگر به کیف پول خود متصل شوید، افزونه ‌های مخربی که در مرورگرها  قرار دارند را نباید فراموش کرد. بهترین کار این است که یک مرورگر امن، تمیز و فاقد افزونه برای دسترسی به کیف پول خود تخصیص داده تا خطر سرقت کلید خصوصی کاهش یابد. مرورگرهای گوگل کروم یا فایرفاکس دو مرورگر با ضریب اطمینان بالا هستند.

5- ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید

فعال‌کردن اعتبارسنجی دو عاملی یا همان ورود دو مرحله‌ای در کیف پول باعث می ‌شود تا حتی اگر کلمه ‌عبور شما در اختیار کسی قرار بگیرد، باز هم نتواند به کیف پول دسترسی پیدا کند و امنیت کیف پول سخت افزاری شما به خطر نیفتد. در این روش، کاربر هنگام ورود باید علاوه بر کلمه‌ عبور، از یک فیلتر دیگر هم (مانند تأیید پیامکی، ایمیلی و پین کد) عبور کند.

روش های امنیت اطلاعات در کیف پول های ارز دیجیتال

در آخر اینکه نرم ‌افزارهایتان را به‌ روز نگهدارید. با به‌ روزکردن نرم ‌افزارهای خود، همیشه امن ‌ترین محیط موجود را برای کیف پول فراهم کنید. نه تنها کیف پول سخت افزاری بلکه سیستم ‌های رایانه ‌ای و تلفن ‌های همراه خود را نیز به ‌روز نگه‌ دارید. نرم ‌افزارهای ضد ویروس و ضد بدافزار خود را هم همیشه آپدیت نگه دارید. اهمیت کیف پول سخت افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال بسیار بالا می باشد پس همیشه با رعایت نکات امنیتی، سرمایه خود را به شیوه ای امن ذخیره کنید.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ممنونم از مطالب خوبتون خیلی خوب بود، من یک بار تمام ارزهام از بین رفت، و الان با خوندن این خبر متوجه شدم باید بک آپ میگرفتم حیف که پولم رفت، البته اونموقع مثل الان بیت کوین خیلی معروف و محبوب نشده بود ولی اگه بود خیلی میشد ارزهای دیجیتالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا