آموزش و ترفند

SoundCloud چیست و چه کاربردی دارد؟

SoundCloud یک سرویس پخش موسیقی می باشد که ابتدا در کشور سوئد تاسیس شد و بعد از مدتی در سال 2007 دفتر مرکزی آن به آلمان منتقل شد. ساوندکلاود یک پلتفرم پخش موسیقی و پادکست است که به علاقه مندان موسیقی این امکان را می دهد تا به طیف گسترده ای از آهنگ ها دسترسی پیدا کنند. SoundCloud در کنار نسخه تحت وب، برای سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس می باشد.

SoundCloud چیست و چگونه کار می کند؟

SoundCloud یک پلتفرم پخش موسیقی و پادکست است که به شما امکان می دهد به میلیون ها آهنگ از سراسر جهان گوش دهید یا آهنگ خود را آپلود کنید. همچنین می توانید در آن فهرست های پخش ایجاد کنید و به ایستگاه های رادیویی دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به ساوندکلاود باید یک حساب کاربری در وب سایت soundcloud.com ایجاد کنید. هنگامی که ثبت نام را کامل کردید، می توانید کاربران مورد نظرتان را دنبال کنید و به موسیقی گوش دهید و یا می توانید آهنگ های خود را آپلود کنید و به اشتراک بگذارید. اگر می خواهید به موسیقی در SoundCloud گوش دهید، فقط روی دکمه پخش کلیک و موسیقی مورد نظر به طور خودکار برای شما پخش می شود.

آشنایی با SoundCloud
آشنایی با SoundCloud

چگونه از SoundCloud استفاده کنیم؟

کاربران می تواند از SoundCloud به یکی از دو این دو روش «شنونده یا هنرمند» استفاده کنند:

به عنوان یک شنونده می توانید مجموعه وسیعی از موسیقی و فایل های صوتی آپلود شده توسط دیگر کاربران از سراسر جهان را جستجو کنید و به آن ها گوش دهید. اگر شنونده هستید می توانید لیست پخش آهنگ های مورد علاقه خود را ایجاد یا سایر کاربران را دنبال کنید تا ببینید به چه چیزی گوش می دهند. اما به عنوان یک هنرمند، ساوندکلاود یک راه عالی برای اشتراک گذاری موسیقی یا فایل های صوتی خود در سطح جهانی می باشد. می توانید آهنگ ها و پادکست های خود را آپلود کنید و آن ها را به عنوان یک فایل عمومی یا خصوصی به اشتراک بگذارید.

نحوه کار با SoundCloud
نحوه کار با SoundCloud

SoundCloud در ماه چقدر هزینه دارد؟

استفاده از SoundCloud رایگان است اما هنگام گوش دادن به موسیقی و پادکست ها با تعدادی تبلیغات مواجه خواهید شد. اگر می خواهید این تبلیغات ها را نداشته باشید و به امکانات پیشرفته ساوندکلاود دسترسی پیدا کنید، باید یکی از اشتراک های ماهانه SoundCloud Go و SoundCloud Go Plus را خریداری کنید. SoundCloud Go ماهانه 4.99 دلار هزینه دارد و از تمام تبلیغات های خسته کننده راحت می شوید و به شما این امکان را می دهد هر تعداد آهنگ را که دوست دارید به صورت آفلاین گوش دهید. SoundCloud Go Plus دو برابر گران تر است و قیمت آن 9.99 دلار می باشد. این اشتراک به شما امکان می دهد به نرخ بیت های صوتی با کیفیت بالاتر دسترسی داشته باشید و به شما امکان می دهد به کتابخانه وسیع تری دسترسی پیدا کنید.

اشتراک SoundCloud
اشتراک SoundCloud

اگر به جای گوش دادن موسیقی به دنبال آپلود آن هستید، بهتر است از نسخه SoundCloud Pro Unlimited استفاده کنید که ماهانه 12 دلار برای آن باید پرداخت کنید. Pro Unlimited محدودیت تعداد موسیقی را که می توانید آپلود کنید را حذف می کند و آمار بازدیدهای دقیق تری را به شما نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا