موبایل

سری نوت سامسونگ دوباره باز خواهند گشت

به نظرمی رسد سامسونگ سری نوت را کنار نگذاشته است و این سری از گوشی های گلکسی سامسونگ باز خواهند گشت. از سال 2020 و بعد از رونمایی از سری گوشی سامسونگ نوت 20، این خبر به گوش رسید که این شرکت قصد ندارد سری جدیدی از این سری پرچمدار خود را تولید کند. این خبر وقتی بیشتر رونق گرفت که سامسونگ گوشی گلکسی اس 21 اولترا و گوشی گلکسی زد فلیپ را به پشتیبانی از قلم اس پن مجهز کرد.

در واقع از نظر برخی از منتقدان و کاربران، دیگر منطقی به نظر نمی رسید که این شرکت سری نوت را به تولید برساند. اما از طرفی این سری همچنان طرفداران خود را داشت. و قلم اس پن نتوانست آنها را راضی به خرید گوشی های پرچمدار دیگر سامسونگ کند. هرچند احتمالا عدم تایید صد در صدی سامسونگ برای توقف تولید سری نوت هم به همین دلیل بود که بازار را ارزیابی کند.

اس پن یا گوشی های نوت

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

سری نوت بعدی سامسونگ چه نامی خواهد گرفت؟

با آزمودن بازار و میزان ترغیب کاربران برای خرید مدل هایی از گوشی موبایل سامسونگ که از قلم اس پن پشتیبانی می کنند، ظاهرا روند تولید گوشی نوت های سامسونگ از سر گرفته خواهد شد. این سری از پرچمداران سامسونگ قرار است سال آینده راهی بازار شود ولی معملم نیست که این سری دنباله نام سری قبل را داشته باشد یا عنوان جدیدی را به خود اختصاص دهد. در هر صورت این سری نوت 2021 یا نوت 2022 نامگذاری خواهند شد.

با وجود اینکه گلکسی نوت ۲۰ سال گذشته به بازار آمد اما سامسونگ هیچ وقت صراحتا اعلام نکرد که سری نوت را کاملا کنار گذاشته است یا خیر. اوایل سال ۲۰۲۱، یکی از مدیران سامسونگ گفته بود که این شرکت پرچمدار نوت را در سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد کرد. زیرا تولید چند گوشی پرچمدار سازگار با S Pen در یک‌ سا‌ل برای این شرکت سخت خواهد بود.

سری نوت بعدی سامسونگ چه نامی خواهد گرفت

تعویق تولید پرچمداران سامسونگ به دلیل کمبود تراشه

سال 2021 به دلایل متعددی از جمله ادامه شیوع کرونا، سال سخت و غیر قابل پیش بینی بود. یکی از این تاثیرات در حوزه دیجیتال، کمبود تراشه برای گوشی موبایل و تبلت بود. همین موضوع اکثر رویداد های معرفی و عرضه را به تعویق انداخت. گوشی های پرچمدار سامسونگ هم با وجود تلاش های زیاد این شرکت، از این قاعده مستثنی نبودند. گفته می شود که ممکن است یکی از دلایل عدم رونمایی از سری نوت 2021 همین کمبود جهانی تراشه باشد.

تعویق تولید پرچمداران سامسونگ به دلیل کمبود تراشه

تا همین حالا هم فقط شواهد و شایعاتی نشان می دهند که سری نوت سامسونگ بار دیگر به بازار باز خواهند گشت. اما با وجود فروش بالا و خوب سری میان رده و همچنین مورد توجه قرار گرفتن گوشی های تاشو گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد، که در رویداد 2021 معرفی محصولات جدید سامسونگ عرضه شدند، آیا این برند نیاز برای ارائه سری دیگر پرچمدار خود دارد یا خیر.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا