نرم افزار

آشنایی با اینستاگرام Threads

از زمانی که ایلان ماسک توییتر را تصاحب کرد، اهداف این پلتفرم به طرز چشمگیری تغییر کرده است. در این مدت بسیاری از رقبای جدید ظاهر شده اند که امیدوارند این غول را از تخت سلطنت پایین بکشند، اما با وجود برخی از رقبا مانند Bluesky هیچ کدام از این اپلیکیشن ها نتوانسته اند تاکنون با توییتر رقابت کنند، اما اکنون موضوع تغییر کرده است. شرکت متا، مالک اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک نرم افزار جدیدی با نام Threads را معرفی کرده است که در یک روز بیش از 5 میلیون بار دانلود شده است و عملکرد بهتری نسبت به ChatGPT داشت که در عرض 5 روز به 1 میلیون کاربر رسید. در نتیجه می توانیم بگوییم تردز می تواند رقیب جدی و سرسخت توییتر باشد.

Threads چیست؟

Threads یک برنامه جدید از شرکت متا می باشد که توسط تیم اینستاگرام طراحی و ساخته شده و به عنوان اپلیکیشنی برای اشتراک گذاری محتوا شناخته شده است. برای استفاده از تردز می توانید با حساب اینستاگرام خود وارد شوید و محتوای متنی را به اشتراک بگذارید و به بحث های عمومی بپیوندید. این برنامه در طراحی شبیه به اینستاگرام است و ویژگی های توییتر مانند پاسخ دادن و اشتراک گذاری مجدد پست ها را ارائه می دهد. در Threads می توانید پست هایی با حداکثر 500 و 10 عکس و ویدیوهایی با طول 5 دقیقه را منتشر کنید. برخلاف توییتر شما نمی توانید موضوعات را ویرایش کنید و به نظر می رسد استفاده از هشتک ها در تردز امکان پذیر نمی باشد.

آشنایی با تردز
آشنایی با تردز

Threads چگونه کار می کند؟

هنگامی که برنامه را دانلود کردید، می توانید با حساب اینستاگرام خود وارد شوید. نام کاربری شما به حساب Threads شما منتقل می شود و در صورت داشتن تاییدیه می توانید پروفایل خود را برای حساب تردز سفارشی کنید. سپس می توانید انتخاب کنید که به طور خودکار همان حساب هایی را که قبلاً در اینستاگرام دنبال کرده اید را در آنجا دنبال کنید و حساب های جدیدی را برای دنبال کردن از داخل برنامه Threads پیدا کرده و اضافه کنید.

حساب کاربری در تردز
حساب کاربری در تردز

آیا Threads امن است؟

Threads یکی دیگر از برنامه هایی می باشد که متعلق به متا است، پس به نظر می رسد از همان ابتدا تمرکز بر حریم خصوصی وجود دارد. افراد زیر 18 سال یا در بعضی از کشورها افراد زیر 16 هنگام ورود به سیستم، به طور خودکار با یکسری پروتکل رو به رو می شوند که دارای محدودیت هایی می باشد. تقریباً تمام ویژگی های حریم خصوصی اینستاگرام در تردز گنجانده شده است. از سال 2016 بیش از 16 میلیارد دلار برای محافظت از کاربران اینستاگرام سرمایه گذاری شده است و این اقدامات ایمنی به تردز نیز گسترش می باید.

امنیت حریم خصوصی در تردز
امنیت حریم خصوصی در تردز

Threads با کدام پروتکل سازگار است؟

Threads به سمت سازگاری با ActivityPub، پروتکل باز شبکه های اجتماعی توسط کنسرسیوم جهانی وب «W3C» حرکت می کند. این موضوع باعث می شود برنامه تردز با سایر برنامه هایی که از پروتکل ActivityPub پشتیبانی می کنند مانند Mastodon و WordPress قابلیت های اتصال جدید ایجاد کند. اگر یک نمایه عمومی در تردز دارید، پست های شما از برنامه های دیگر قابل دسترسی هستند و بدون هیچ تلاش اضافی، دسترسی شما را افزایش می دهد.

پروتکل شبکه های اجتماعی
پروتکل شبکه های اجتماعی

Threads را چگونه دریافت کنیم؟

Threads از 15 تیر ماه در بیش از 100 کشور در سراسر جهان منتشر شد. این اپلیکیشن ابتدا برای iOS و Android در دسترس قرار گرفت و می توانید آن را از فروشگاه App Apple و Google Play دانلود کنید. همچنین اکنون نسخه تحت وب تردز در دسترس می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا