موبایل

اسنپدراگون 818 پردازنده 10 هسته ای جدید کوالکام

یک هسته ای 1 گیگاهرتز، دو هسته ای 1.2 گیگاهرتز، چهار هسته ای 1.4 گیگاهرتز، 4 هسته ای 2 گیگاهرتز، 8 هسته ای 2 گیگاهرتز و حالا … 10 هسته ای چند گیگاهرتز! گویا کوالکام که خود روزی پردازنده های 8 هسته ای اگزینوس سامسونگ را به سخره گرفته بود، می خواهد صف شکن باشد و اولین پردازنده 10 هسته ای خود و احتمالا جهان را تولید کند. پردازنده ای که از معماری big.LITTLE شرکت ARM بهره می برد.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

اسنپدراگون 818 پردازنده 10 هسته ای جدید کوالکام

همانطور که در تصویر بالا می بینید این چیپست یکپردازندهمرکزی 10 هسته ای یا به قولی deca-Core دارد اما به چه صورتی چیده خواهند شد؟ آیا هر 10 هسته یک فرکانس دارند؟ مسلما خیر. فناروی bog.LITTLE شرکت ARM به این صورت است که پردازنده اصلی شما دارای چند شاخه پردازنده است و بنا به وضعیت موجود سیستم، یکی از این شاخه ها فعال می شود. در این پردازنده 10 هسته ای، 4 هسته ضعیف یا کم مصرف از نوع Cortex A53 به فرکانس 1.2 گیگاهرتز، 2 هسته متوسط از نوع Cortex A53 و فرکانس 1.6 گیگاهرتزی و در نهایت 4 هسته قوی از نوع Cortex A72 و به فرکانس 2 گیگاهرتز خواهد بود.

به واقع اینجا 3 شاخهسی پی یوداریم و به شخصه گمان می کنیم برای سوییچ کردن بین این 3 شاخه شاهد مشکلات بیشتری نسبت به حالت 2 شاخه پردازنده باشیم. به هر حال هر چه بازه پردازشی کم تر شود، نیاز به سوییچ بین شاخه ها بیشتر می شود. به هر روی باید منتظر ماند و دید که عملکرد به چه صورت خواهد بود.

اسنپدراگون 818 پردازنده 10 هسته ای جدید کوالکام

اما دیگر مشخصات آن را می توان در پشتیبانی از حافظه رم DDR4 دانست. نوع معماری این پردازنده همچنان ۲۰ نانومتری خواهد بود. مودم آن تا استاندارد LTE-A Cat10 را پشتیبانی می کند و البته اینجا هنوز نقطه قوت کوالکام است.

پردازنده گرافیکی این چیپست Adreno 532 است که اطلاعات زیادی درباره آن نداریم اما مسلما پردازنده گرافیکی خوبی خواهد بود. نظر شما درباره راهبرد کوالکام چیست؟ 10 هسته به واقع نیاز است؟ به خاطر دارید که آیفون 6 با بهترین عملکرد ممکن در بین دستگاه های موجود، تنها 2 هسته ای است. البته باید اذعان داشت که در آن واحد در این پردازنده 10 هسته، 2 یا چهارهسته فعال خواهند بود و بعید است هر 10 هسته در مواقع زیادی فعال شوند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام
    اسنپدراگون 818 پردازنده 10 هسته ای جدید کوالکام که این پردازنده بسیار قوی میباشدیک هسته ای 1 گیگاهرتز، دو هسته ای 1.2 گیگاهرتز، چهار هسته ای 1.4 گیگاهرتز، 4 هسته ای 2 گیگاهرتز، 8 هسته ای 2 گیگاهرتز و حالا … 10 هسته ای چند گیگاهرتز! گویا کوالکام که خود روزی پردازنده های 8 هسته ای اگزینوس سامسونگ را به سخره گرفته بود، می خواهد صف شکن باشد و اولین پردازنده 10 هسته ای خود و احتمالا جهان را تولید کند. پردازنده ای که از معماری big.LITTLE شرکت ARM بهره می برد.

  2. با سلام
    اسنپدراگون 818 پردازنده 10 هسته ای جدید کوالکام سرعت بالایی به گوشی های هوشمند میدهد.
    این پردازنده طرفداران زیادی رو داره و مردم رو تعجب زده کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا