راهنمای خریدراهنمای خرید سخت افزار

درز اطلاعات کارت گرافیک جدید AMD توسط یک کارمند سابق

درز اطلاعات کارت گرافیک جدید AMD توسط یک کارمند سابق رخ داد و بر اساس این اطلاعات پروژه F به منظور دستیابی به یک کارت گرافیک مجزا در لیتوگرافی 14 نانومتری خواهد بود. AMD که این روزها به طور مداوم در سر تیتر اخبار است، سال 2016 را بر خلاف سال گذشته بسیار توانمند و با اعتماد به نفس آغاز کرده است. کمپانی AMD در کنار کارت گرافیک های Duall Fiji خود دست از ادامه تلاش نکشیده و به زودی در فکر یک رقیب احتمالی برای مکسول های میان قیمت است. اولین اطلاعات در این باره توسط VideoCardz تائید شده است. در ادامه بااخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

کارت گرافیک AMD

هر چند که احتمال تولید چنین محصولی 100% نیست، اما آخرین اطلاعات از مرکز طراحی AMD نشان از نهایی شدن پروژه ایی با نام F است. پروژه F به واقع نام دیگری به مانند Baffin ،Greenland ،Vega و Polaris برای تراشه های سری Readon 400 هستند که باز هم صد البته تشخیص نام واقعی همچنان امکان پذیر نیست. VideoCardz معتقد است که تجربه نشان داده، این نام گذاری ها به منزله پایان طراحی یک محصول است اما ادامه کار برای بررسی ها همچنان ادامه دارد اما این به معنی تولید یک محصول کاملا نهایی شده برای عرضه نیست.هر چند که با توجه به روند سریع بخش GPU در AMD، امکان معرفی کارت گرافیک های سطح متوسط برای رقابت با مکسول ها وجود دارد. این نظریه بر اساس عملکرد و الگوی رفتاری این برند کاملا قابل تشخیص است.

کارت گرافیک AMD

با توجه به مشخصاتی که یکی از کارمندان سابق AMD در اختیار خبرگزاری ها گذاشته است، پروژه F به منظور دستیابی به یک کارت گرافیک مجزا طراحی شده است در لیتوگرافی 14 نانومتری خواهد بود. تراشه های اصلی توسط برند های سامسونگ و Foundaries تولید می گردد. تا به اینجای کار نیز اطلاعات دریافتی به واقعیت بسیار شباهت دارد، چرا که AMD از ماه های گذشته به طور جدی و بیشتر از پیش وارد همکاری با غول کره ایی شده است. تراشه های مورد نظر در فرایند 14LPP به مرز تولید خواهند رسید. LPP نشان از کاهش مصرف انرژی و بهره وری تا 15% درصد بیشتر از نمونه های گذشته است. این تراشه در پوشش کاربرد های مد نظر بسیار مناسب عمل خواهد کرد و این کارمند سابق به سهولت دسترسی به کتابخانه ها اشاره کوتاهی داشته است که منظور وی به طور دقیق روشن نیست.این مجموعه در ادامه به نمایشگاه CES 2016 اشاره کرده و معتقد است که GPU مورد نظر می تواند دقیقا همانی باشد که AMD در CES 2016 به نمایش گذاشته و آن را رقیبی برای GTX 950 تیم رقیب معرفی کرده است. از سوی دیگر پروژه F می تواند پردازنده ی گرافیکی برای کارت گرافیک هایی مانند Radeon R9/R7 470(X) باشد. هر چه که هست،احتمال عرضه یک کارت گرافیک در سطح متوسط کاملا وجود دارد. مانور AMD بر روی GPU و حافظه های کم مصرف، نشان از اهمیت انتقادات به توان حرارتی و مصرفی بالا است. اگر این نقص از AMD نیز برطرف گردد، پتانسیل لازم برای برابری آن با انویدیا وجود دارد.شاید هم بیشتر از برابری!

لیست قیمت کارت گرافیک

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام.شرکت AMD سی پی یو های خیلی خوبی تولید کرده و از همین راه هم توانسته طرفدارای خیلی زیادی برای محصولاتش پیدا کنه ولی به تازگی این شرکت داره کارت گرافیک هم تولید می کنه و اگه کیفیت کارت گرافیک هاش هم مثل سی پی یو هاش باشه بدون شک خیلی زود این شرکت در این زمینه هم طرفدارای خودشو پیدا می کنه من که سیستمم از سی پی یو شرکت AMD برخورداره و اگه کارت گرافیک این شرکت رو هم پیدا کنم حتما ازش خریده و استفاده می کنم.

  2. سلام خسته نباشید…
    شرکت AMD یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده کارت گرافیک در دنیا هستش که تا به حال کارت گرافیک های خیلی خوبی رو روانه بازار کرده و سیستم من هم از کارت گرافیک و سی پی یو شر کت AMD استفاده می کنه و من خیلی ازش راضی هستم این کارت گرافیک هم که در این مطلب معرفی شده حتما یکی از محصولات خوب شرکت AMD خواهد بود و من مطمعا هستم از این کارت گرافیک در ساخت کامپیوتر های خیلی قوی استفاده خواهد شد.

  3. با سلام
    درز اطلاعات کارت گرافیک جدید AMD توسط یک کارمند سابق که این کارت گرافیک دارای امکانات خوبی است و کیفیت این مادر برد بسیار خوب است.این مادر برد برای تمام سیستم ها مناسب است و توجه کاربران زیادی رو به خود جذب کرده

  4. سلام خسته نباشید
    این کارت گرافیم با ریزولیشن بالا و همچنین با طراحی که داره میتونه فضا سازی خوبی رو تو کیس ایجاد کنه علاوه بر این با بودن فناوریAMD میتونه در ضمینه های بیشتر کاربرد داشته باشه و در سیستم های که نیاز به گرافیک بالا دارند اسفاده کنند

  5. سلام
    کارت گرافیک جدید AMD توسط یک کارمند سابق که هنوز احتمال تولید شدنش نیست یکی از عالی ترین کارت گرافیک ها میباشد.
    این کارت گرافیک سرعت و کیفیت جالبی در سیستم ایجاد میکنه قیمت مناسبی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا