اخبار تکنولوژیاخبار موبایل

اندروید 12 از ویژگی های iOS 14 بهره خواهد برد

به تازگی برخی از ویژگی های اندروید 12 منتشر شده است. بر اساس اعلام گوگل در چند هفته آینده شاهد رونمایی ورژن جدید سیستم عامل اندروید یعنی Android 12 خواهیم بود. پیش از منتشر شدن نسخه‌ نهایی این سیستم عامل، نشریه XDA Developers توانسته است که اسکرین‌ شات ‌هایی را از این نسخه سیستم عامل اندروید منتشر کند که با استفاده از این اسکرین شات ها و تصاویر می‌ توان با برخی از ویژگی ‌های اندروید 12 جدید آشنا شد.

در XDA Developers اعلام شده است که این اسکرین‌ شات‌ ها از پیش ‌نویس اولیه‌ ای به‌دست آمده که برای نشان دادن خلاصه ‌ای از تغییرات صورت گرفته در سیستم عامل اندروید ۱۲ تهیه شده است. بعد از منتشر شدن این اطلاعات توسط XDA Developers، نشریه‌ PCWorld متوجه شباهت ‌هایی میان سیستم عامل اندروید ۱۲ و سیستم عامل جدید iOS یعنی iOS 14 شده است.

ویژگی های مشابه اندروید 12 و آی او اس 14 در اسکرین شات های اندروید 12

لیست قیمت گوشی موبایل

شباهت های اندروید 12 با آی او اس 14

در کل شباهت هایی که در این نسخه جدید از اندروید 12 و آی او اس 14 وجود دارد بیشتر مربوط به سیاست های حفظ حریم شخصی است. با توجه به اینکه اپل از قبل هم اعلام کرده بود، اگر رقبای این شرکت سیاست های اینچنینی را کپی برداری کنند هیچ مشکلی نخواهد بود چرا که حفظ حریم شخصی کاربر باید در اولویت همه سیاست ها قرار بگیرد. چه در سیستم عامل چه در دیوایس های اندرویدی و iOS.

یکی از این شباهت ها که در تصاویر منتشر شده مشخص است مربوط به استفاده یک اپلیکیشن از میکروفون یا دوربین بر روی گوشی موبایل است. در iOS 14 اگر یک برنامه یا اپ در حال استفاده از میکروفون یا دوربین باشد به صورت یک نوار سبز رنگ در بالای تصویر نشان داده می شد. ظاهرا این ویژگی در اندروید 12 هم فعال شده است. در صورت استفاده یک اپلیکیشن از دوربین یا میکروفون این موضوع با علامت سبز رنگی در بالای تصویر برای کاربر نمایش داده می شود.

شباهت های اندروید 12 با آی او اس 14

روش کار این ویژگی اینگونه است که زمانی که یک اپلیکیشن در حال استفاده از دوربین یا میکروفن است، اندروید ۱۲ نقطه‌ رنگی کوچکی را در نوار نشان دهنده‌ وضعیت در بالای نمایشگر به کاربران نشان خواهد داد. زمانی که کاربران بعد از مشاهده‌ این نقطه‌ رنگی بر روی آن بزنند، متوجه خواهند شد که کدام اپ‌ در حال استفاده از دوربین یا میکروفن می باشد. باید گفت که این ویژگی اندروید ۱۲ یک تفاوت با ویژگی مشابهش در iOS 14 دارد. این تفاوت این است که با توجه به تغییرات صورت گرفته در قابلیت ‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی این سیستم عامل، کاربران در اندروید ۱۲ می‌توانند استفاده از دوربین و میکروفن را به طور کامل و برای تمامی برنامه ها غیر فعال کنند.

ویژگی های امنیتی در اندروید و iOS

چندی پیش در گزارشی میزان امنیت دو سیستم عامل پر کاربرد یعنی اندروید و iOS با هم مقایسه شد تا میزان امنیت هر کدام بررسی شود. در این گزارش هر چند سیستم عامل اندروید ارتقاء زیادی نسبت به ورژن های قبلی خود پیدا کرده است اما همچنان اپل با سخت گیری های بیشتری که در iOS در نظر گرفته است، میزان امنیت بیشتری را برای کاربران گوشی موبایل اپل به کار می گیرد. هرچند میزان این تفاوت بسیار جزئی است و بیشتر مربوط به اپلیکیشن های ارائه شده بر میگردد اما به نظر می رسد کاربران هم اطمینان خاطر بیشتری به آی او اس دارند.

ویژگی های امنیتی در اندروید و iOS

بنابراین نزدیک شدن ویژگی های امنیتی در اندروید 12 به ویژگی های مشابه در iOS 14 بر پایه جلب اطمینان کاربران خواهد بود. با این وجود اسکرین شات ها هنوز از طرف خود گوگل تایید نشده اند اما تا یکی دو هفته آینده و رونمایی از اندروید 12 مشخص می شود که چه ویژگی های جدیدی را برای این سیستم عامل شاهد خواهیم بود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. پاسخ شما کاملا بدون هیچ دانشی بیان شده،چون شیائومی و سامسونگ کامل ترین نسخه های آندروید رو ارائه میدن،و نوکیا در آندروید وان،به عنوان آندروید Pure نام برده که امکان دسترسی یک سری موارد برای Developer ها رو فراهم میکنه که مطمئنا از دید یک کاربر عادی تفاوت خاصی در ظاهر و حتی باطن وجود نخواهد داشت ،در هر صورت در همین خبر هم اعلام شده که شباهت آندروید و آیفون در نسخه ی 12 آندروید،ننوشته شده کپی کردن موارد از آیفون…
    همچنین شما به عنوان طرفدار دو آتیشه ی آیفون جز استفاده از اپلیکیشن های اجتماعی و یک سری اپلیکیشن غیرپولی که در اپ استورِ اپل وجود داره چه کاربرد و برتری نسبت به آندروید میتونید نام ببرید که فاحش باشه و آندروید از ارائه ی اون درمانده باشه؟
    لطفا وقتی طرفدار یک برند هستید،کلیه ی مسائل مربوط به اون برند رو بشناسید ….

  2. این یعنی حتی اندروید هم داره قابلیت های ios رو فهمیده داره شبیه اون میشه، این میتونه شکست اندروید باشه شاید، از همین جاها که خیلی مسئله کوچیکی هست میشه نتیجه گیری کرد،
    من خودم طرفدار پر و پا قرص آیفون هستم و بنظرم اندروید بشدت ضعیف کار میکنه و هنگ میکنه ، مخصوصا کمپانی هایی که اندروید اصل نمیدن مثل سامسونگ و شیائومی، باز حالا نوکیا بهتره، اما آی او اس آیفون همه چیش شخصی سازی شده و مشتری پسند و مشتری مدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا