MSI GE75 Raider یک لپ تاپ گیمینگ با عملکرد عالی می باشد. اگرچه جنس آن از پلاستیک است اما می تواند بسیار مقاوم در برابر ضربه باشد. این لپ تاپ طراحی ساده اما خیره کننده ای دارد. مهم تر از همه MSI GE75 به راحتی قابل ارتقاء می باشد. در این بررسی به تجزیه و تحلیل کامل این لپ تاپ پرداخته ایم و در مورد مشخصات اصلی مانند حافظه، پردازنده، گرافیک و باتری GE75 صحبت کرده ایم.

ابعاد و صفحه کلید MSI GE75 Raider

MSI GE75 Raider 10SGS طراحی مدل قبلی خود را حفظ کرده است، اما به جای آن عملکرد فوق العاده ای نسبت به قبل دارد. MSI لپ تاپ را از فلز سیاه و پلاستیک ساخته است. به طور خاص درب و صفحه کلید از فلز ساخته شده اند در حالی که جنس پنل پایینی و قاب نمایشگر از پلاستیک می باشد. بر روی درب لپ تاپ لوگوی براق اژدها MSI را خواهید دید که به رنگ قرمز درآمده است. همچنین در دو طرف لوگو دو نوار برآمده قرمز وجود دارد که MSI آن را خارهای اژدهای سه بعدی می نامند. وقتی درب را باز می کنید صفحه نمایش 17.3 اینچی را خواهید دید. لولاها نمایشگر را بالا نگه می دارند و به آن اجازه می دهند تا زاویه 160 درجه به عقب متمایل شود. این نمایشگر دارای حاشیه های باریک تری در بالا و کناره های خود است در حالی که قاب پایینی ضخیم تری دارد. همانطور که انتظار دارید قاب بالایی دوربین جلو را در خود جای داده است.

ابعاد لپ تاپ MSI GE75 Raider

لپ تاپ MSI GE75 دارای صفحه کلید چیکلت Steelseries است که در لپ تاپ های گیمینگ ام اس آی رایج می باشد. کلیدها دارای عمیق 1.8 میلی متری هستند و برای فعال کردن آن ها به نیرویی حدود 70 گرم نیاز دارند. در نتیجه کلیدها با یک لمس ساده پاسخ می دهند. همچنین صفحه کلید دارای یک نور RGB برای هر کلید است. با استفاده از نرم افزارSteelseries Engine می توانید نور RGB را کنترل کنید.

صفحه کلید لپ تاپ MSI GE75 Raider

پردازنده MSI GE75 Raider

MSI GE75 Raider 10SGS از پردازنده نسل دهم Comet Lake-H استفاده می کند که به روزرسانی بزرگی برای نسل نهم Coffee Lake-H نسل قبلی خود است. به طور خاص این لپ تاپ با پردازنده هشت هسته ای Core i9-10980HK اینتل عرضه می شود. پردازنده دارای حافظه کش 16 گیگابایتی است. علاوه براین فرکانس پایه لپ تاپ 2.40 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس 5.30  گیگاهرتز است. به منظور ارزیابی پردازنده یک تست از بنچمارک Cinebench R15 انجام شده است. براساس نتیجه آزمایش، این لپ تاپ 1347 امتیاز کسب کرد. طبق آزمایش ها، MSI GE75 Raider 10SGS بهتر از Lenovo Legion Y740 عمل کرد. این لپ تاپ لنوو امتیاز 1225 را به خود اختصاص داده است.

پردازنده کلید لپ تاپ MSI GE75 Raider

حافظه MSI GE75 Raider

MSI GE75 دارای دو اسلات رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز می باشد. حداکثر ظرفیت حافظه قابل پشتیبانی لپ تاپ 64 گیگابایت است. این بدان معناست که هر اسلات می تواند حداکثر ظرفیت رم 32 گیگابایت را داشته باشد. لپ تاپ MSI GE75 دارای عملکرد چند وظیفه ای بسیار خوبی است. برای آزمایش توانایی عملکرد چند وظیفه ای این لپ تاپ حدود 20 تب در مرورگر لپ تاپ اجرا کربیم. یکی از این تب ها پخش یک ویدیو یوتیوب بود و بقیه تب ها کارهای مختلفی را انجام می دادند و چند نرم افزار گرافیکی اجرا کردیم. علیرغم اجرای همزمان این کارها، سرعت لپ تاپ کاهش پیدا نکرد و این اطمینان را به شما می دهد که در صورت انجام کارهای مختلف به صورت همزمان با کاهش سرعت مواجه نخواهید شد.

حافظه لپ تاپ MSI GE75 Raider

گرافیک MSI GE75 Raider

همانطور که انتظار دارید MSI GE75 Raider به کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER مجهز شده است. این کارت گرافیک دارای 8 گیگابایت VRAM GDDR6 است. پردازنده گرافیک دارای فرکانس پایه 1650 مگاهرتز و فرکانس بوست 1815 است. بدون شک این لپ تاپ کارت گرافیک بسیار قدرتمندی دارد و تمام رقبایی را که در مقابل دارد شکست داده است. ما تست معیار گرافیکی سه بعدی انجام داده ایم که لپ تاپ MSI GE75 امتیاز چشمگیر 24623 را ثبت کرد. این در حالی است که Asus Zephyrus در همین تست امتیاز 21515 را به دست آورد.

گرافیک لپ تاپ MSI GE75 Raider

باتری MSI GE75 Raider

MSI GE75 Raider از یک باتری لیتیوم یونی Whr 65 تغذیه می کند که به شما وعده عمر باتری تا 4 ساعت را می دهد. ما یک تست خرابی باتری انجام داده ایم تا مشخص کنیم که آیا باتری واقعاً 4 ساعت کار می کند یا خیر. این آزمایش شامل مرور مداوم وب با روشنایی 150 نیت است. براساس نتیجه این آزمایش، لپ تاپ تنها 2 ساعت 49 دقیقه دوام آورد.

باتری لپ تاپ MSI GE75 Raider

آیا MSI GE75 Raider ارزش خرید دارد؟

بله، MSI GE75 نسبت به پول خود ارزش خوبی دارد. مدلی که ما بررسی کردیم دارای مشخصات قدرتمندی بود که از نسل دهم پردازنده Core i9 تا حافظه 32 گیگابایتی قابل ارتقاء تا 64 گیگابایت است. این لپ تاپ دارای یک پردازنده گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER و SSD یک ترابایتی قابل ارتقاء است. با این مشخصات قدرتمند، این لپ تاپ در تست های بنچمارک عملکرد رضایت بخشی داشته است. در نتیجه شما می توانید به MSI GE75 اعتماد کنید.

علیرضا باقری

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

2 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

2 ماه قبل