اخبار تکنولوژی

تصویر هارد دیسک 5 مگابایتی در 57 سال پیش

شرکت آی بی امدر سیزدهم سپتامبر سال ۱۹۵۶ میلادی (۲۲ شهریور ۱۳۳۵ ه.ش) اولین ابررایانه جهان مجهز بههارد دیسک درایو(HDD) را با نام ۳۰۵ RAMAC  راه‌اندازی کرد. وزن هارد دیسک ۵ مگابایتی استفاده شده در این ابررایانه یک تن ذکر شده است.

تصویر هارد دیسک 5 مگابایتی در 57 سال پیش

نام راماک بر گرفته از  (Random Access Method of Accounting and Control ) بود که به معنای روش دسترسی تصادفی حسابداری و کنترل است. طراحی این ابر رایانه بر اساس احساس نیاز به محاسبات همزمان و در لحظه در صنعت صورت گرفت و اولین راماک در صنعت اتومبیل ایالات متحده و در سال ۱۹۵۷ در بخش Mopar‌ (بخش قطعات موتور) شرکت کرایسلر بکار گرفته شد.

تصویر هارد دیسک 5 مگابایتی در 57 سال پیش

جالب است که بدانیدهارد دیسک 5 مگابایتدر سال 1956 قیمتی بالغ بر  120/000 دلار داشته و در دنیای امروز حافظه ای برابر با ظرفیت 65/536 مگابایت تقریباٌ 50 دلار  قیمت دارد .
نظر شما درباره این تحول در تولید هارد دیسک درایو ها چیست ؟

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام
    شرکت آی بی ام در سیزدهم سپتامبر سال ۱۹۵۶ میلادی (۲۲ شهریور ۱۳۳۵ ه.ش) اولین ابررایانه جهان مجهز به هارد دیسک درایو (HDD) را با نام ۳۰۵ RAMAC راه‌اندازی کرد. وزن هارد دیسک ۵ مگابایتی استفاده شده در این ابررایانه یک تن ذکر شده است.این هارد در طراحی بزرگتری بود ولی الان همان هارد در یک اندازه ی بسیار کوچک است که در جیب جا مشیود

  2. با سلام خدمت شما
    تصویر هارد دیسک 5 مگابایتی در 57 سال پیش که این هارد خیلی بزرگ بوده و حمل و نقل اون سخت بوده و امروزه همان هارد در یک طراحی خیلی کوچکتر و فضای بیشتر در دسترس مردم قرار دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا