اخبار تکنولوژیاخبار نرم افزار

جدایی شریل سندبرگ از شرکت متا

شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات شرکت متای فیس بوک اعلام کرده قصد دارد از این شرکت جدا شود. سندبرگ به عنوان یکی از برجسته ترین زنان در حوزه فناوری محسوب می شود. او بعد از فارغ التحصیل شدن در سمت مشاور مدیر در شرکت مکینزی فعالیت کرد و بعد از آن در زمان ریاست بیل کلینتون در بانک جهانی و وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان رئیس این ستاد انتخاب شد. بعد از چند سال فعالیت به شرکت گوگل آمد در انتها سال 2008 به شرکت فیسبوک پیوست و سرنوشت کاری خود را تغییر داد.

جدایی رسمی شریل سندبرگ از فیس بوک

شریل سندبرگ با انتشار پستی در فیسبوک جدایی خود را از شرکت متا به طور رسمی اعلام کرد. خانم سندبرگ 14 سال پیش به شرکتی که قبلاً فیس بوک نام داشت پیوست. سال 2008 با ورود شریل سندبرگ به فیس بوک فصل جدیدی برای این شرکت رقم خورد و با کمک سندبرگ فیس بوک به یکی از قدرتمندترین شرکت های فناوری تبدیل شد.

شریل سندبرگ با انتشار یک پست طولانی در فیس بوک خاطرات خودش را هنگام پیوستن به تیم مارک زاکربرگ و تمام سختی هایی را که در طول گسترش فیس بوک تجربه کرده را منتشر کرده است.

بخشی از پیام شریل سندبرگ در فیس بوک: «امروز این خبر را به اشتراک می گذارم که بعد از 14 سال متا را ترک خواهم کرد. وقتی مارک زاکربرگ را برای اولین بار ملاقات کردم، واقعاً به دنبال شغل جدیدی نبودم و هرگز نمی توانستم پیش بینی کنم که ملاقات با او چگونه زندگی من را تغییر خواهد داد. همچنین در مصاحبه ای خانم سندبرگ بیان کرد زمانی که وارد فیس بوک شدم امیدوار بودم پنج سال در این سمت مشغول به کار باشم، اما حالا 14 سال است که در این شرکت فعالیت کرده ام. وقت آن رسیده تا فصل بعدی زندگی ام را بنویسم». خانم سندبرگ افزود امیداور است در آینده برروی کارهای بشردوستانه تمرکز کند.

Sheryl Sandberg در توییتر
Sheryl Sandberg در توییتر

واکنش مارک زاکربرگ به شریل سندبرگ

بعد از انتشار این خبر توسط شریل سندبرگ، مارک زاکربرگ هم در صفحه شخصی خود از خانم سندبرگ تشکر کرد.

«وقتی شریل در سال 2008 به من ملحق شد، فقط 23 سال داشتم و به سختی چیزی درمورد اداره یک شرکت می دانستم. ما یک محصول عالی ساخته بودیم «سایت فیس بوک» اما هنوز یک کسب و کار سودآورد نداشتیم و برای تبدیل یک استارتاپ کوچک به یک سازمان واقعی در تلاش بودیم. شریل کسب و کار تبلیغات ما را راه اندازی کرد، افراد بزرگی را استخدام کرد، فرهنگ مدیریت ما را ایجاد کرد و به من یاد داد که چگونه یک شرکت را اداره کنم.»

Mark Zuckerberg در توییتر
Mark Zuckerberg در توییتر

مارک زاکربرگ بیان کرد، خاویر اولیوان مدیر ارشد شرکت متا، جایگزین خانم شریل می شود اما نقش او متفاوت با آنچه که شریل انجام داده است خواهد بود.

شریل سندبگر در سال 2015 همسر خود را بر اثر بیماری قلبی از دست داد و در سال 2017 کتابی با عنوان «راه حل جایگزین» منتشر کرد که در این کتاب سرگذشت زندگی خود را آورده است. سندبرگ دیگر کتاب هایی با عنوان «تحصیل: زنان، شغل و میل به پیشرفت» و «زنان به پیش» را منتشر کرده است. همچنین او در سال 2012 از سوی مجله تایمز جزء 100 نفر اول تأثیر گذار در جهان انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا