گجت

دستبند هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که دستبند هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد. در دنیای امروز، اغلب چیزها به سمت هوشمند شدن می روند. ابزارها و وسایل مورد استفاده ما به طور مستقیم یا غیر مستقیم هوشمند سازی می شوند تا زندگی پر سرعت را برای ما راحت تر کنند. همانطور که اغلب کارهای روزمره با گوشی های موبایل انجام می شوند، وسایل هم به نحوی ارتباط خود را با گوشی های هوشمند بیشتر می کنند.

از سال 2007 که اولین گوشی های هوشمند به بازار آمدند کم کم گجت هایی که بتوان آنها را به موبایل ها متصل کرد هم عرضه شدند. از پر طرفدارترین این گجت ها هم انواع گجت های پوشیدنی بودند. در ابتدا دستبندهای هوشمند روی کار آمدند و کمی بعد ساعت هوشمند هم با رابط های کاربری آسان به کاربران ارائه شد.

گجت های پوشیدنی

لیست قیمت دستبند هوشمند

کاربردهای مچ بند یا دستبند هوشمند

هدف اولیه عرضه دستبند هوشمند پایش یا کنترل فاکتورهای فیزیکی بدن بود. به این معنی که با کنترل میزان فعالیت های روزانه به کاربر کمک می کرد تا از اطلاعات سلامتی خود آگاه شود. این فاکتورها کم کم اهمیت بیشتری برای ورزشکاران پیدا کردند. چرا که می توانستند میزان کالری مصرفی خود را اندازه بگیرند. از همین رو شرکت های تولید کننده این گجت پوشیدنی آن را در دو نوع حرفه ای و معمولی عرضه کردند. انواع معمولی دستبند هوشمند به طور معمول تعداد گام هایی که کاربر برداشته، ضربان قلب و میزان کالری مصرفی او و حتی میزان و کیفیت خواب را اندازه می گیرد. همه اینها هم توسط تراشه ای اندازه گیری می شود که در دستبندهای هوشمند به کار می رود.

کاربردهای مچ بند یا دستبند هوشمند

در ابتدا دستبندهای هوشمند به شکلی کاملا ساده و بدون نمایشگر و صرفا به عنوان گام شمار عرضه شدند. اما بعدها مدل های دستبند هوشمند پیشرفته تر شد. صفحات نمایشگر این نوع گجت آیتم های مختلفی را نشان می داد. هم اکنون اغلب دستبندهای هوشمند بازار می توانند با توجه به نیاز کاربر شخصی سازی شوند. در این صورت آیتم های مورد نظر او را نمایش می دهند.

فاکتورهای مهم در خرید دستبند هوشمند

امروزه تقریبا تمام شرکت های تولیدکننده گوشی موبایل، دستبند و ساعت هوشمند هم تولید می کنند. اما این گجت ها ارتباطی به سیستم عامل گوشی ندارند و فقط از طریق بلوتوث می توانند به گوشی هوشمند متصل شوند. هر کدام از دستبندهای هوشمند هم یک برنامه مخصوص به خود دارند که می توان آن را دانلود و بر روی گوشی موبایل نصب کرد. اما یک سری از فاکتورها در هنگام خرید این گجت ها اهمیت دارند که شامل موارد زیر می باشند:

  • ظاهر و استایل دستبند هوشمند: این مورد می تواند شامل صفحه نمایش، نوع بند و نشانگرها باشند.
  • استفاده از GPS در دستبند هوشمند: با استفاده از جی پی اس، می توان میزان دقیق . حتی مسیر پیاده روی یا دیدن را بررسی کرد و بازخوردهای لازم را از آن گرفت. آیتم GPS می تواند به صورت داخلی در خود گجت باشد یا با استفاده از اتصال به جی پی اس گوشی موبایل از آن بهره برد.
  • اندازه گیری ضربان قلب در دستبند هوشمند: قابلیت اندازه گیر ضربان قلب یک شاخص بسیار مهم است که می تواند اطلاعات زیادی را چه در فعالیت های روزمره و عادی، چه در حین ورزش ارائه دهد.
  • اندازه گیری میزان و کیفیت خواب: این مورد می تواند به کاربر نشان دهد که در حین خواب میزان و کیفیت خواب او در چه سطحی بوده است. دقت این شاخص، در دستگاه های مختلف متفاوت است.

فاکتورهای مهم در خرید دستبند هوشمند

در حال حاضر میتوان از بین برندهای متعددی دستبند هوشمند مطابق با سلیقه و نیاز خود را پیدا کنید. برای مثال دستبند هوشمند شیائومی خصوصا مدل هایی که اخیرا وارد بازار شده است، ویژگی های خوبی را با قیمت مناسب عرضه می کند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. برای خرید ساعت هوشمند دستبند خیلی مهمه، چون اگه جنسش به دستتون نخوره دیگه نمی تونید استفاده کنید و دوباره باید پول بدین برای خرید یه دستبند جداگانه، فاکتور بعدی هم امکانات و ضد اب بودن، بنظر من بین برند های معروف شیائومی از همه بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا