راهنمای خریدراهنمای خرید گوشی موبایل

رونمایی گوشی سونی اکسپریا پرو با قیمت باورنکردنی 2500 دلار

گوشی جدید سونی اکسپریا پرو یک سال بعد از مدل اولیه و با قیمت بسیار بالای 2500 دلار معرفی شد. این گوشی که فعلا در آمریکا معرفی شد در فوریه سال پیش با نام Sony Xperia 1 II عرضه شد. از همان زمان خبر کار بر روی مدل پیشرفته تر آن یعنی Xperia Pro منتشر شد. اما شاید کسی فکرش را نمی کرد که چنین قیمتی که برای این مدل از گوشی سونی تعیین شده باشد. به جای خرید یک گوشی اکسپریا پرو می شود سه گوشی سامسونگ گلکسی S21 خرید.

گوشی موبایل گران قیمت سونی اکسپریا پرو

لیست قیمت گوشی موبایل

ویژگی های فنی گوشی سونی Xperia Pro

با توجه به اینکه این گوشی بعد از روی کار آمدن تراشه اسنپدراگون 888 معرفی شد، پیش بینی می شد که از این تراشه در ساخت آن استفاده شود. اما در کمال تعجب، در گوشی سونی اکسپریا پرو از تراشه اسنپدراگون 865 به کار رفته است. در مقایسه با مدل قدیمی تر این گوشی موبایل یعنی سونی اکسپریا 1 II این گوشی رم و حافظه داخلی بیشتری پیدا کرده است. رم در گوشی Xperia Pro 12 گیگابایت و حافظه داخلی 512 گیگابایت خواهد بود. نمایشگر به کار رفته در این مدل مانند مدل قبل 6.5 اینچ است. پنل سه گانه دوربین هم 12 مپاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن نیز با کیفیت 8 مگاپیکسل عرضه خواهد شد.

باتری این گوشی نیز ارتقائی پیدا نکرده و مانند مدل قبل 4000 میلی آمپر است. این مدل از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند اما مدل قبلی یعنی Sony Xperia 1 II این قابلیت را داشت. از دیگر ویژگی های فنی این گوشی می توان به مقاوم بودن در برابر آب در این گوشی هوشمند اشاره کرد. جک هدفون و دکمه اختصاصی برای تعریف میان بر و بهره بردن از اندروید 10 در صورت معرفی اندروید 11 از دیگر خصوصیات این گوشی موبایل سونی می باشد.

ویژگی های فنی گوشی سونی Xperia Pro

برخورداری از HDMI دلیل قیمت بالای سونی اکسپریا پرو

گوشی سونی اکسپریا پرو از پورت micro-HDMI پشتیبانی می کند. شاید دلیلی که این گوشی را تخصصی تر کرده همین برخورداری از پورت micro-HDMI باشد که آن را برای عکاسان با دوربین های حرفه ای گزینه مناسبی قرار داده است. افرادی که با دوربین عکاسی حرفه ای کار می کنند می توانند این گوشی را به عنوان مانیتور استفاده کنند و از قابلیت های زیادی که کارکردن و مشاهده عکس ها بر روی گوشی موبایل در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده کنند.

برخورداری از HDMI دلیل قیمت بالای سونی اکسپریا پرو

علاوه بر این گوشی سونی اکسپریا پرو از کابل USB هم برای ارتباط با دوربین آلفا 7S III بهره می برد. با استفاده از این امکان، می توان عکس ها را با سرعت بالایی بین دوربین و گوشی موبایل منتقل کرد. اما سوالی که پیش می آید این است که با وجود لوازم جانبی موبایل و لوازم جانبی دوربین عکاسی با قیمت هایی بسیار مناسب تر، آیا بهره بردن از micro-HDMI ارزش این قیمت را دارد یا خیر. البته شاید برای تولید کنندگان محتواهای ویدئویی که بازار هدف این گوشی هستند، سونی اکسپریا پرو بتواند ابزار مناسبی باشد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. 2500 دلار؟؟؟ چخبره؟ بجای سونی اکسپریا پرو میشه دوتا اپل 11 گرفت، ددوربین و همه چیشم عالیه، هر چقدر هم خوب باشه تو ایران واقعا ارزش نداره اینهمه والا بخدا،اندروید 11 ام هست البته نمی دونم اصلیه اندرویدش یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا