راهنمای خریدراهنمای خرید گوشی موبایل

سونی دو گوشی اکسپریا پرچمدار را معرفی کرد

کمپانی سونی اخیرا دو گوشی موبایل سونی را با نام های Sony Xperia 1 III  و Xperia 5 III معرفی کرد. این دو گوشی پرچمدار سونی از زوم پیشرفته بهره می برند. سال گذشته سونی دو مدل پایین تر این گوشی ها را در نیمه دوم 2020 معرفی کرد. اما استقبال خوبی که از آنها شد باعث گردید این کمپانی دیگر منتظر همین زمان، در سال 2021 نباشد. بنابراین این دو پرچمدار خود را با ویژگی های قابل قبولی که دارند راهی بازار گوشی های هوشمند کرد. سونی در سال های اخیر فعالیت محدودی در این بازار داشت و نمی توانست از پس رقابت با سامسونگ بربیاید. اما ظاهرا این بار سکوی پرش خوبی را برای خود در نظر گرفته است و باید ببینیم آیا بار دیگر می تواند به جایگاه خوبی که از قبل داشت برگردد یا خیر. هرچند بهتر بود سونی نام های ساده تری را برای این دو مدل انتخاب می کرد!

گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 و اکسپریا 5 نسل 3

لیست قیمت گوشی موبایل

ویژگی های گوشی سونی نسل سوم اکسپریا 5 و اکسپریا 1

این دو گوشی شباهت های زیادی به هم دارند. برای مثال دوربین اصلی این دو گوشی مبتنی بر سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که از لرزشگیر اپتیکال بهره می ‌برد. همچنین باید به دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی هم اشاره کرد. یکی از ویژگی ‌های جذاب دو گوشی پرچمدار جدید سونی، دوربین پریسکوپی با زوم متغیر است که به کاربران اجازه می‌ دهد بین زوم ۳ و ۵ برابری اپتیکال دست به انتخاب بزنند. این موضوع یکی از نقاط قوت این دو مدل گوشی موبایل است.

در ماژول دوربین Sony Xperia 1 III سنسور iToF دیده می‌شود ولی Xperia 5 III فاقد این ویژگی می باشد. همچنین هر دو گوشی مانند نسل قبلی خود از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می کنند. هرچند پنل های دوربین در این دو گوشی موبایل سونی تفاوت زیادی با هم ندارد اما از دو نمایشگر با ویژگی ها و اندازه ها متفاوتی برای آنها بهره گرفته شده است. سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ با نمایشگر 6.5 اینچی اولد با رزولوشن 4K عرضه خواهد شد و همچنین دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است. گوشی کوچکتر مبتنی بر نمایشگر 6.1 اینچی اولد با رزولوشن FHD است که این صفحه ‌نمایش هم از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می ‌کند.

ویژگی های گوشی سونی نسل سوم اکسپریا 5 و اکسپریا 1

پرچمداران جدید سونی با پشتیبانی از تکنولوژی روز

از لحاظ ویژگی ها سخت افزاری هر دو گوشی مبتنی بر تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ هستند و مدل بزرگتر با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار خواهد شد. اکسپریا ۵ مارک ۳ از نظر حافظه رم در رده پایین تری قرار می گیرد و در دو مدل 8 گیگابایتی با حفظه داخلی 128 و 256 در دست کاربران قرا خواهد گرفت.

پرچمداران جدید سونی با پشتیبانی از تکنولوژی روز

همچنین با وجود تفاوت در اندازه‌ نمایشگر،گوشی موبایل سونی مدل اکسپریا ۱ مارک ۳ و همراه دیگرش از باتری ۴۵۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی بهره می ‌برند که از شارژ سریع ۳۰ واتی هم پشتیبانی می‌کنند. همچنین باید ذکر کرد اکسپریا ۵ مارک ۳ فاقد قابلیت شارژ بی ‌سیم است ولی کاربران اکسپریا ۱ مارک ۳ می ‌توانند از این ویژگی در این گوشی موبایل سونی بهره بگیرند. هنوز جزئیاتی از قیمت این دو گوشی موبایل سونی به بیرون نیامده اما پیش بینی می شود مانند نسل قبلی، قیمت بالایی نداشته باشند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من فک میکردم سونی دیگه از گوشی اومد بیرون ، اخه کی گوشی سونی میگیره؟ چنددرصد از بازار رو در برداره که گوشی جدید رو نمایی میکنه؟ بهتره همون PS5 رو بسازه و بهترش کنه :/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا