اخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

نسل بعدی اپل واچ با قابلیت های بیشتر

در گزارشاتی که به تازگی منتشر شده به نظر می رسد نسل بعد اپل واچ مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت و دوربین زیر نمایشگر باشد. این اطلاعات بر اساس پتنتی است که اپل به تازگی ثبت کرده است. در این پتنت اپل گجتی را با عنوان ” دستگاه الکترونیکی دارای سنسور تشخیص هویت بایومتریک در دکمه ” به ثبت رسانده است.

با توجه به مجهز بودن این اپل واچ جدید به دکمه Touch ID، احتمال آن می رود که سنسور تشخیص اثر انگشت در دکمه ای در کنار اپل واچ تعبیه شده باشد تا بتوان به عنوان دکمه Touch ID از آن استفاده کرد. در توضیح بیشتر این پتنت در مورد سنسور اثر انگشت آمده است: تراشه ای که در این دستگاه استفاده شده است قابلیت پشتیبانی از سیستم تشخیص هویت کاربر، بازکردن قفل دستگاه و اجازه دسترسی به برخی برنامه ها را دارد.

اپل واچ بعدی دارای دوربین و تاچ آی دی

لیست قیمت اپل واچ

کاربرد Touch ID در اپل واچ نسل بعد

فهمیدن دلیل اضافه شدن تاچ آی دی به اپل ساده است. اپل واچ هایی که در حال حاضر در بازار وجو دارند، دارای سیستم رمز گذاری عددی هستند و تا زمانی که کاربر آن را از دست خود باز نکند نیاز به ورود رمز عبور در آن نیست. پس با اضافه شدن دکمه سنسور تشخیص هویت بایومتریک باعث می شود امنیت استفاده از اپل واچ بالاتر رود. این امنیت خصوصا در زمان هایی که کاربر قصد انجام کارهایی مثل انتقال وجه یا پرداخت های الکترونیکی را انجام بدهد بیشتر به چشم می آید.

نحوه قرارگیری دکمه Touch ID در این ساعت هوشمند چیزی مشابه با سنسور تشخیص هویتی است که در نسل جدید آیپد ایر به کار رفته است. این طور که به نظر می رسد اپل در حال افزایش ایمنی کاربر در هنگام استفاده از گجت های اپل است. در زمان رونمایی از آیپد ایر اپل نشان داد که توانسته اندازه سنسور Touch ID را کم کند و می خواهد این سنسور را در دیگر دستگاه های خود نیز به کار ببرد.

قابلیت دکمه تاچ آی دی در نسل بعد اپل واچ

ویژگی های دوربین به کار رفته در اپل واچ

پتنت دیگری که اپل آن را به ثبت رسانده است با نام ” دستگاه الکترونیکی دارای نمایشگر دو حالتی ” شناخته می شود. به بیان ساده می توان گفت در این پتنت اپل قصد دارد لایه های نمایشگر را به گونه ای در این گجت قرار دهد که یک دوربین و فلاش هم در زیر نمایشگر بتوانند جا بگیرند. این طور که به نظر می رسد این دوربین تنها زمانی که کاربر قصد استفاده از آن را داشته باشد دیده می شود.

ویژگی های دوربین در اپل واچ آینده

این فناوری به این صورت کار می کند که نمایشگر دارای لایه ای از پیکسل ها برای نمایش تصاویر است و لایه ای دیگر دارای سلول های ماژولار است که برای تامین نور نمایشگر به کار می روند. این سلول های به کار رفته در لایه تامین نور به نحوی فعالیت می کنند که می توانند حالیت شفاف به خود گرفته یا اینکه مانع از انتشار نور شوند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعااا عالیه، دیگه کاربرد این اپل واچ ها فقط دیدن ساعتها و یه سری دسترسی های محدود نیست، خودشون یه گجت کامل هستند البته خیلی گرونن اما بنظر من واقعا میتونن خیلی از چیزا رو توش امکان گذاری کنند، مثل بلیط های مترو و اتوبوس و ورود و خروج کارمندان با اسکن، و خداروشکر اپل تو مسئله رمزگذاری هم اثر انگشتی و محکم کاری داره میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا