پلی استیشن 5 در سال 2020 معرفی شد و از آن زمان تا کنون بیش از 46.6 میلیون دستگاه آن در سرتاسر جهان به فروش رفته است. این آمار نشان می دهد که PS5 بر تخت پادشاهی کنسول های بازی تکیه داده است و قصد ندارد جایگاهش را به دیگر رقیبانش بدهد. با شروع سال جدید میلادی خبرهای ضد و نقیضی درباره نسل ششم کنسول های بازی شرکت سونی منتشر شده است که این خبرها نوید یک پلی استیشن مجهز و کیفیت بالا را به طرفداران گیم می دهد.

آیا پلی استیشن 6 معرفی خواهد شد؟

از آنجایی که پلی استیشن 5 به پیشرفت خود در صنعت بازی ادامه می دهد، گمانه زنی ها در مورد عرضه احتمالی PS6 زده می شود. اگر چه سونی به طور رسمی توسعه پلی استیشن 6 را تایید نکرده است، اما به طور گسترده تصور می شود که این شرکت به طور جدی بر روی کنسول نسل بعدی خود در پشت صحنه کار می کند. در حالی که بیش از سه سال از عرضه اولیه پلی استیشن 5 می گذرد، ما انتظار داریم سونی به عمر سنتی شش یا هفت ساله برای هر نسل کنسول پایبند باشد.

معرفی PS6

پلی استیشن 6 چه زمانی عرضه می شود؟

علیرغم عدم اعلام رسمی در مورد تاریخ انتشار، کارشناسان صنعت در مورد بازه زمانی احتمالی حدس و گمان می زنند. با تجزیه و تحلیل الگوی تاریخی عرضه های پلی استیشن، سونی معمولاً از چرخه عمر کنسول های شش یا هفت ساله پیروی می کند و ماه نوامبر را برای معرفی این محصول انتخاب می کند. با این روند، PS6 احتمالاً در ماه نوامبر در سال 2026 یا 2027 عرضه خواهد شد.

زمان عرضه PS6

گرافیک و مشخصات مهم پلی استیشن 6

پیش بینی می شود که پلی استیشن 6 بازی ها را با قدرت پردازشی پیشرفته ارتقا دهد و احتملاً دارای پردازنده ای با طراحی سفارشی باشد. گمانه زنی ها حاکی از یک کارت گرافیک نسل جدید است که از وضوح 8K بی نظیر پشتیبانی می کند. با پیشرفت واقعیت مجازی، ادغام VR، احتمالاً با یک PSVR 3 اختصاصی می تواند تجربه ای فراگیرتر را نوید دهد. همچنین احتمال دارد همان فضای ذخیره سازی SSD که در پلی استیشن 5 وجود داشت در پلی استیشن 6 هم خواهد بود. شایعه شده است که سازگاری با Backward نیز به بازیکنان امکان می دهد از عناوین PS4 و PS5 بر روی یک پلتفرم یکپارچه لذت ببرند.

مشخصات PS6

سرنوشت ایکس باکس بعد از معرفی پلی استیشن 6

انتظار می رود مایکروسافت یک رویکرد استراتژیک برای کنسول نسل بعدی Xbox خود تدوین کند. گزارش ها نشان می دهند که نسل بعدی ایکس باکس ممکن است تقریباً همزمان با PS6 عرضه شود و مایکروسافت را بر آن داشت تا پیشرفت های تکنولوژی خود را برای رقابت در چشم انداز بازی های در حال تکامل برنامه ریزی کند. این استراتژی ممکن است شامل عناصر مختلفی از جمله ارتقا سخت افزاری مانند پردازنده های سریع تر و گرافیک پیشرفته باشد. علاوه بر این شرکت مایکروسافت می تواند بر ایمن سازی عناوین انحصاری و تقویت مشارکت با توسعه دهندگان بازی تأکید کند، زیرا این جنبه ها به طور سنتی نقش اساسی در موفقیت کنسول های بازی ایفا می کنند. انتظار می رود خرید مایکروسافت از Activision Blizzard بر نحوه واکنش این شرکت به انتشار پلی استیشن 6 به ویژه در مورد توسعه عناوین جدید تأثیر بگذارد.

علیرضا باقری

منتشر شده توسط
علیرضا باقری
برچسب: کنسول بازی

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

2 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

2 ماه قبل