راهنمای خریدراهنمای خرید گوشی موبایل

ورژن جدید میان رده محبوب سامسونگ با نام A52s معرفی شد

به تازگی ورژن جدید گوشی گلکسی A52 با نام A52s رونمایی شده است. این مدل در حقیقت همان گوشی آ 52 است که ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده و سعی شده کاستی های مدل قبل برطرف شود. هرچند میان رده محبوب سامسونگ یعنی A52 به اندازه کافی طرفداران خود را در میان کاربران پیدا کرد و به یکی از پر فروش ترین گوشی های سامسونگ تبدیل شد.

همین دلیل هم باعث ساخت و تولید مدل جدید آن یعنی A52s گردید. در ادامه به بررسی ویژگی های این گوشی خواهیم پرداخت. ظاهرا این گوشی ماه آینده و با قیمت پایه 450 پوند به بازار انگلستان وارد می شود تا بعد از مدتی در کشورهای دیگر هم عرضه شود. رنگ های سفید، سیاه، سبز روشن و بنفش ملایم برای این گوشی در دسترس خواهند بود.

گوشی آ 52  سامسونگ با تراشه اسنپدراگون 778 جی رونمایی شد

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A52s

وقتی سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A72 را معرفی کرد، مشخص بود که با یک میان رده معمولی سروکار نخواهیم داشت. تا مدتها بعد از رونمایی این دو مدل اخبار و مطالب در مورد آنها زیاد بود. اولین نکته تفاوت گوشی آ52 با مدل جدیدتر آن در تراشه به کار رفته در A52s است. گوشی گلکسی A52s از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G پشتیبانی می کند. این تراشه، از مدل به کار رفته در A52 یعنی تراشه A750G قوی تر محسوب می شود هرچند در کل تراشه قوی ای برای یک میان رده است.

هسته ‌های پردازشی Cortex-A78 در این مدل گوشی موبایل سامسونگ، جایگزین A77 شده. همچنین پردازنده‌ گرافیکی Adreno 642L به جای Adreno 619 به کار رفته است. نکته دیگر این است که اسنپدراگون 750G مبتنی بر فناوری ساخت ۸ نانومتری است پس با این وجود A52s از نظر فناوری ساخت تراشه در کل قدرتمند تر از مدل قبلی خود است.

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A52s

در مورد حافظه  در مدل پایه‌ این گوشی از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. همچنین رم 8 با 128 و 258 گیگابایت حافظه داخلی هم  در دسترس کاربران خواهد بود. برای افزایش حافظه داخلی این گوشی موبایل می تواند کارت حافظه microSD پشتیبانی کند. گوشی گلکسی A52 با همه ویژگی های خوبی که داشت اما از شارژر 15 واتی برخوردار بود هرچند از سرعت شارژ 25 پشتیبانی می کرد. اما در این مدل از گوشی سامسونگ شارژر 25 واتی درون جعبه گوشی قرار دارد. باتری هر دو مدل هم از 4500 میلی آمپر ساعت پشتیبانی می کند.

نمایشگر و دوربین در مدل جدید گوشی آ 52  سامسونگ

گلکسی A52s سامسونگ همچون مدل قبلی از یک نمایشگر 6.5 اینچی برخوردار است که نرخ رفرش ریت آن 120 هرتز است و از رزولوشن +1080P پشتیبانی می کند. حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار دادر و دوربین سلفی آن هم 32 مگاپیکسل درون حفره نمایشگر قرار گرفته است. هرچند شایعات پیش از این می گفتند که احتمالا دوربین این گوشی با مدل قبلی تفاوت داشته باشد، اما ظاهرا دوربین ها به همان کیفیت و ترکیب مدل آ 52  می باشند.

نمایشگر و دوربین در مدل جدید گوشی آ 52  سامسونگ

یک دوربین 64 مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسل، سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسل پنل دوربین این گوشی موبایل سامسونگ را تشکیل می دهند. از ویژگی های قابل ذکر در این گوشی هم گواهی IP67 است که نشان می دهد A52s می تواند تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا